Mange billeder fra Rødovre

Muuuums, et par lækre missedyr. -wehuu -wehuu -wehuu

[quote=DK Thomani;120612]Der er kun et ungdyr i kataloget, han hedder Raja’s Dubwana :slight_smile:

Jens og Sofies pige var den eneste killing.[/quote]

Nej, Delia var også i ungdyr. :stuck_out_tongue:

KH

Sofie

Nogle flotte skovsere du har fået billeder af :wehuu:

Bimserne er sikkert osse flotte … de siger mig bare ikke ret meget :ups:

Sikke en masse og ikke mindst dejlige billeder. - Tak for kigget. :slight_smile:

Jeg fik kun billeder af mine egne igår., så hyggeligt at se andres skud. S

[quote=Sofie P.;120738]Nej, Delia var også i ungdyr. :stuck_out_tongue:

KH

Sofie[/quote]

Ja, det kom jeg sjovt nok i tanker om da jeg var gået i seng, hende og Alta er jo lige gamle :ups:

Ja, nemlig. Men skidt pyt, jeg tror forvirring er opstået ved at Fabrice byttede om på killing/ungdyr et par gange.

KH

Sofie

Dejlige billeder af smukke katte.
Men…
Den mis på billede 3 + 4 , ser godt nok ret skræmt ud.-what
Og nu bliver jeg nødt til at spørge :
Hvorfor udstiller man sine katte - det er da ikke ligefrem naturligt for kattene ???
Jeg har aldrig rigtig forstået mig på det - og kommer heller ikke på udstillinger, fordi jeg synz at det er syyyyyyynd for kattene. :sorry:
[/quote]

Kære Therese
For overskuelighedens skyld har jeg klippet lidt i din typografi, undskyld.
Katten gør godt nok store øjne, men det kan være kameravinklen. Som du måske hørte, var der problemer med højttalerne, det kan være derfor, at den er ‘lidt på dupperne’.
For værre er det ikke. Den er ikke skræmt, for så var den kommet tilbage i buret som alt for urolig til bedømmelse.
Den kan også bare være benovet over de store omgivelser (noget større end den vante stue f eks) eller de fremmede katte.
Men den er tryg og med selvtillid, for ellers sad den ikke der.
Katte, der er utrygge og bange, når sjældent mere end et par udstillinger, for ejeren stopper så med at udstille den. Vi elsker jo alle vores katte, og vil ikke plage dem.
Og er en kat decideret skræmt og bange, så flipper den voldsomt ud, og evt. kan den blive dømt ude (gult kort f eks) pga dårligt temperament.
Jeg vil vove at sige, at det værste for katten, det er såmænd køen ind til dyrlægetjekket, hvor man står med sine pakkenelliker ude i kulden eller “bare” i larmen fra idel flytten fremad 30 cm ad gangen, råben og snakken etc.
Det vil jeg selv gøre bedre næste gang: Mindre i rygsækken, og Gia i min favn i sin taske.
Når man først er igennem det, så kommer katten op i sin hule = buret, der er beklædt med gardiner på indersiden af alle bursider, en blød bund og et topdække, og gerne en ekstra lille hule eller katteseng inden i. Katten har sin vante mad med, eller et par nye, spændende prøver at smage. Som ny udstiller lærer man at tage en flaske vand med hjemmefra, så det ikke smager fremmed. (Se f eks tjeklisten på www.gevaldi.net).
En lille rejsebakke er der også, med gratis sponsor-grus på udstillingen: Et af de mest populære mærker, så de fleste katte vil føle sig hjemme med det.
Mange katte lægger sig såmænd i den rene bakke, måske netop, fordi de kender følelsen af gruset hjemmefra. Det ser pudsigt ud, men formatet er jo lige til: En kasse i kattestørrelse lægger man sig da i :wink:
Katten er i forvejen gjort fint i stand hjemmefra, og er vant til pelspleje, så med mindre man er blandt de helt skønhedssalon-agtige perser-ejere (og det er langtfra alle), så er det småting, der skal rettes til på stedet. En kam, og måske et lille pust af en anti-stat-spray, det er det hele.
Man bærer selv sin kat til dommer, så man kan mærke, hvordan den har det. En god dommer gør katten tryg og roser den, og sender ikke en bange kat til sceneshow. Sådan oplevede jeg det selv igår.
Og resten af dagen kan katten slappe af og sove eftermiddagssøvn i hulen, og få den opmærksomhed, den selv ønsker. Man vil jo altid selv gerne lege med sin kat, og publikum vil gerne hilse på, have information, og måske have lov at vifte med kattens legetøj og lege med :slight_smile:
Sover den, kan ejer gå rundt og købe både nyttigt og sjovt til katten, og hygge med vennerne. En stille stund ved buret, med avisen og misse sovende, er heller ikke at foragte.
Kære Therese, kom med til BiColourens hobbyudstilling i Hvidovre d. 5/4?
Så kan du se nærmere på, at det faktisk er OK for kattene.
Selvfølgelig er det sådan, at vi udstiller for vores skyld og ikke for kattenes. Men hvis katten ikke nyder opmærksomheden, så tager man den heller ikke på udstilling.
Kom og se?

:hjerte::hjerte::hjerte:

Kære Misi.

Tak for dit dejlige, let forståelige indlæg - jeg er blødt seriøst op efter at have læst det.

Det var ikke ment som at kattejere, der udstiller er grumme, onde mennesker - men jeg kan bare slet ikke se Silke i sådan en larm og vrimmel - hun ville ganske enkelt gå i total panik (tror jeg) - men måske ville hun juble over alt det sjove ?

Måske ses vi en dag til sådan et katte-kom-sammen - for dig er jeg nødt til at møde.

:wehu::wehu::wehu:

Tak, søde Therese.
Helt seriøst vil jeg da foreslå, at du kommer med til Colourpointens hobbyudstilling d. 5/4 i Hvidovre, jeg kunne sagtens bruge en hånd med, og så kan du følge med i det hele, ihvertfald først på dagen, hvor det væsentlige for udstillerne sker.
Eller besøge om eftermiddagen, hvor der er mere ro på, og nyde det afsluttende sceneshow med kåringer og præmier.
Og så er det værd at tænke på, at udstilling er ikke noget for alle katte. Hvis du fornemmer, at Silke ikke ville trives med det, så har du gjort dig de overvejelser, enhver potentiel udstiller bør starte med.
Nemlig, om katten har psyke til det.
Da Gia vandrede roligt ind i min stue, og snuste det hele systematisk og sikkert igennem, lyste hun af god, stærk psyke.
På trods af, at - ja, jeg har lige læst hendes gamle journal igennem, og 2 gange havde hendes tidl. ejere haft hende til dyrlæge, fordi hun klagende mjavede meget og højt, gemte sig og ‘er syg i hovedet’ efter ejers mening!
Det forstår jeg slet ikke. Hun har det fint i krydderen, den lille frække diva -love
Hun klarer fint en udstilling, hun har lært det hele - fra at blive friseret til at få showvask - fra ikke at ville bæres til at tage et showløft ‘i stiv arm’ GG. Hun er nysgerrig, og det er spændende!
Og nogen gange er det for meget. Der er det min opgave at være der for hende, berolige, og tage hende på den rigtige måde.
Hvis det ikke er sjovt for katten :p, så er det ikke sjovt for ejeren :velkommen:

[quote=DK Thomani;120518]De svinger desværre lidt i kvalitet, da jeg ikke ville skræmme misserne med blitzen :slight_smile:

Som sagt så beklager jeg at kvaliteten ikke er i top, men håber i får noget ud af dem alligevel :)[/quote]

Smukke, smukke misser allesammen :altforvarmt: Rigtig godt “skud” her… Gad vide hvem af dem, der vinder stirre-konkurrencen :smiley:

Hej Annie,
Må jeg låne dem og vise på en Birma liste? Jeg tror nogen ville blive glad for de billeder nemlig :wink: