Næææææææh hvor er han fin :love2: Sikke en dejlig fødselsdagsgave at få
Stort tillykke med gaverne! Min mor spurgte mig også til min fødselsdag (på min farmors vegne) om jeg mon var begyndt at samle på noget… Jeg var et kort øjeblik lidt forvirret, hvorefter Casper og jeg i kor sagde at jeg da kun samlede på katte MEN jeg kan se at min familie har meget at lære om gavegivning endnu
Såååååå nuser en bette fyr! Godt at Lissers katte ligesom selv tog sagen i egen hånd :høhø:
:klapper:
Jeg er bange for at vi har nået grænsen for hvad vi rent økonomisk kan klare… desværre! Der er ellers et par skovkattekillinger herinde, som jeg meget gerne ville have kigget nærmere på
Skinnet bedrager… tro mig… han mor var lykkelig for at se ham forsvinde ud af døren har jeg fået at vide
Og hvis han slægter Brian på så kan det da kun gå ga…øh GODT!
Tja - lige nu halter han en smule på det ene bagben… et eller andet spring der gik galt, tror jeg… Det er ret så nyttesløst at prøve at forklare ham at han IKKE er en fuldvoksen aby eller coon, og derfor naturligvis IKKE kan klare de ting, som de to kan i kraft af deres lethed eller størrelse…
TILLYKKE med de lækre gaver! J*eg har to af Price-bøgerne. De er mindst lisså sjove at læse i som at lave mad efter
Jeg har brugt lidt af dagen på at læse i den frste af bøgeren… det er lovende Og mums noget god mamse, der kan laves
Jo, jeg vidste det godt…
Vi har i et stykke tid talt om at få fat i en hankilling til at bygge bro mellem Brian og Thane - bare lige komme det sidste lille stykke i den fulde integration… give dem begge en hårdt tiltrængt legelammerat, så at sige…
Jeg har derfor holdt nøje øje med et par skovkatteopdrættere, men ingen af dem fik kuld…
Og så skete der en lille smutter med en åben dør hjemme hos Lisser… og hun skrev til Jan at hun havde en killing som kun måtte bo hos os…
Jeg fatter stadig ikke at Jan virkelig faldt for den… men det gjorde han… kræet blev navngivet efter en kort tænkepause…
Jans begrundelse for at lade Emil flytte ind, kan jeg dog sagtens forstå… Ved at anskaffe en perser undgår vi alle potentielle risici for at Brians redneck-racisme stikker snuden (nå, ja ) frem… Ingen af og (og slet ikke Jan) er klar til sådan en omgang bøvl igen de næste par år
Hvor ser han sød og betuttet ud, den lille Emil
Sød, ja… Betuttet, nope! Den killing har nerver af stål!
Selv en hvæsende, spruttende og daskende Thane klarer man da bare ved at lægge sig med ryggen til… Ting har en faaaantastisk hale at lege med - en hysterisk protesterende aby er da heller ikke noget som kan ryste store ånder…
Leo ignorerer ham totalt… at han bor her har virkelig ingen betydning for hendes liv!
Og Brian er ligesom Ting begyndt at parallel-lege lige ved siden af ham…
Det skal nok blive rigtig godt om et par uger
Smart Daisy… sådan havde jeg slet ikke tænkt på det… men du har da ret!
Den forklaring er hermed købt
Tillykke med den lille ny Emil… Nå ja, og da også med fødselsdagen og de andre gaver!
Nuiiiii han er bare lækker - tænk at jeg totalt har overset dette. Hermed forbud mod at anskaffe perser uden at det også bliver annonceret i fladsnudegruppen for den holder jeg øje med hele tiden da jeg er ansvarlig :høhø:
Hvor er han sød Stort til lykke med ham - og med fødselsdagen
Stort tillykke med skønheden, han er da bare for kær
Nurrh en smuk lille pelsbold, stort til lykke med ham Ann.
Håber banden fortsætter med, at være søde ved ham.
Mvh
Yvonne
havde jeg ikke sagt at du ikke må gøre Brian VÅD? Det er altså almindeligt kendt at persere deler sig ved vask
Se bare her hos mig, jeg startede med 1 perser og nu er der 5 stk
Tillykke med fødselsdagen…
Ann lad mig vide hvis fødselsdagsgaven af mærket Emil skal byttes… Jeg vil gerne modtage den
Kors hvor er han lækker…
Et stort tillykke med fødselsdagen!
Og WOW for nogle gaver!!!
Den blå pudderkvast - ham smelter man da totalt over!!
Jeg håber han hurtigt er fuldstændigt integreret i flokken
Tillykke med fødselsdagen Og tillykke med den blå pelsklump
Tillykke med både fødselsdagen og gaverne … lige pludselig bliver jeg taknemmelig for, at mine venner nøjedes med at gi’ mig en tur i helicopter :surrender1:
Men hvorfor Emil og ikke Johnny, eller Jimmy … nu hvor han skal bo sammen med Brian :?
[QUOTE=Skattekat;896733]
Men hvorfor Emil og ikke Johnny, eller Jimmy … nu hvor han skal bo sammen med Brian :?[/QUOTE]
Fordi Jan synes, han ligner en Emil og troede at det er et nordisk navn, så at navnet blev indenfor vores tradition med nordiske navne…
Det er det så ikke - det er latin og betyder noget i retning af “Rival”
Nå, hva - Jan brøler EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEmil mindst 30 gange om dagen, og hygger sig gevaldigt med det - så måske lærer uldtotten på et tidspunkt sit navn… pt får Jan kun et høfligt øre, inden kræet fortsætter med at kratte løs i vores stole eller reol :klapper:
Det keltisk/gæliske navn, som Jan gerne ville have til en eller flere af kattene er faktisk kommet med hhv Thane og Brian…
Thane (oldengelsk) har også formen Tain (gælisk, også Cheftain) eller Tan (oldnordisk - sådan udtaler vi det) og er navnet på lederen den øverste høvding i vikingernes ledingsflåde…
Brian - man er ikke sikre på den egentlig betydning. Noget med “Bakke” og dermed også “Ædel” eller “Højbåren”…
En irsk konge ved navn Brian var i 11tallet den eneste, som kunne holde stand mod vikingeflåden, da den besatte Irland…
Meget passende navne, når man tænker på de to kattes indbyrdes forhold
Så blev pudderkvasten officiel - tro mig, det har været svært at holde munden lukket :høhø:
Tillykke med ham til hele husstanden, glæder mig til at se ham på en udstilling et eller andet sted
Tillykke med fødselsdagen og sikke en skøn blå der er kommet
[QUOTE=Gizzemissen;896748]Så blev pudderkvasten officiel - tro mig, det har været svært at holde munden lukket :høhø:
Tillykke med ham til hele husstanden, glæder mig til at se ham på en udstilling et eller andet sted [/QUOTE]
Hvis ellers han kan lide at blive udstillet, så kommer du helt sikkert til at se ham
Planen er at han skal følges med sine to onkler på udstillinger herhjemme ( i det omfang at Onkel Thane kan klare køreturen) og med sin Onkel Brian til udlandet…
Indtil videre ved jeg at han skal til Dragør… til Viking Cats Regional Winner show… til Barleben (TICA) og Turku (FIFe)… muligvis også Polen…
Men som sagt… jeg skal lige vide om han kan lide det eller ej…
Jeg vil dog blive overrasket, hvis ikke han kan lide udstillinger… Han har en kanonstærk psyke… nøjagtig ligesom Lisser forsikrede os om - og den egentlige grund til at hun kom til at tænke på os, da hun skulle finde hjem til sin lille Upser
Han landede her i onsdags og allerede lørdag blev hjemmet indvaderet af gæster… Det tog han storspindende i stiv pote - var lige ved at blive nusset pelsløs af især “Ann-jeg-er-ikke-til-persere” der i den grad morede sig med at sammenligne begrebet “aktiv perserkilling” med begrebet “aktiv siatalerkilling” :klapper: Emil var helt udmattet af at lege og kææææle, da gæsterne gik…
Rigtig lille Charmebøf vi har fået ind af døren og faktisk en endnu bedre type end Brian, hvis man ser på ham med show-øjne… Bedre/længere pels, store åbne øjne (hvis bare ikke man lige fotograferer ham, når han lige er vågnet ), rundt hoved med fint kuplet pande, små ører placeret godt ned på siden af hovedet og langt fra hinanden, god krops"ramme", solide ben og fin kort hale… jo, jo - han skal nok blive en Rival til sine to onkler
Den person der engang har sagt at bløde pakker var kedelige vidste vist ikke hvad h*n snakkede om … skønne gaver du har fået
Nøj!! Sikke dog en fantastisk fødselsdag du må ha haft…
Stort tillykke med din dag og det nye medlem af banden
Jeg synes helt klart du skal lokkes til Ringsted i oktober til fugle og krybdyr udstillingen, hvor også nogle herinde fra kommer med deres katte Jeg ville elske at møde et par medlemmer af banden fra Rødovre :høhø:
Dejlige gaver Og et forsinket tillykke!