Ny herinde samt lige været til dylle

[quote=lille-my;522138]
DK vorbeck - det lyder super :slight_smile: Glæder mig SÅ meget til torsdag aften og det hele er overstået :-)[/quote]

Du skal nok forberede dig på, at med “Neck lesions” eller resorptioner, som man kalder det i dag, så kan det gemme sig under tandkødsranden, hvor man altså ikke kan se det med det blotte øje, altså kan der sagtens dukke mere op på røntgenbilleder. Så bliv ikke forskrækket, hvis hun finder flere syge tænder, end din egen dyrlæge har fundet.

Men som sagt er de meget kompetente derude, og jeg er helt sikker på, at du nok skal få svar på alle dine spørgsmål :slight_smile: Ellers er du velkommen til at spørge herinde også jo. Vi er flere herinde (bla. mig selv), der har været igennem det samme med vores katte.

Det er sikkert bare noget tandkødsbetændelse. Det er ikke unormalt, at katte får det. Hvis det er meget slemt, så får de en tandrensning, ligesom vi mennesker gør, katte bliver bare lagt i narkose for det.

DK - det sagde vores dyrlæge også at vi sagtens kunne regne med at der var flere tænder ! Så det har vi taget højde for :slight_smile: ( thank good for opsparinger) :smiley:

Vores dyrlæge sagde også som du siger at det bare er lidt tandkødsbetændelse men det var ikke ret meget ! Men jeg tænker bare med det samme om hun nu også skal med os på torsdag og røngten fotograferes, jeg maler altid fanden på væggen ! Ringede endda til dyrlægen igen i dag for at hun skulle forsikre mig om at der ikke var tale om det samme som Baby har ! hader simpelthen når de fejler noget :frowning: Og tusind tak for alle de gode og brugbare svar :slight_smile: Det gør en lidt mere rolig at andre har prøvet det samme :slight_smile:

[quote=lille-my;522138]tusind tak for velkomsten alle sammen :slight_smile: Hvor er i forbløffende søde og hjælpsomme herinde :smiley: Det er man ikke helt vantil fra andre fora :smiley:

DK vorbeck - det lyder super :slight_smile: Glæder mig SÅ meget til torsdag aften og det hele er overstået :-)[/quote]

Det var også det jeg sagde, syntes nemlig alle virker super hjælpsomme her inde:thumbup:

Du må endelig komme med en opdatering på torsdag.:kryds:

Karen - det vil jeg helt sikkert gøre :slight_smile: Ja det er dælme noget andet end hg og kg :smiley:

:velkommen::velkommen: til dig og misserne…

Håber da det bedste for din lille Baby :kryds::kryds::kryds:

Ja det må man nok sige, det er utroligt rart:thumbup:

Karen - Jeg er glad for at du kunne bruge min anbefaling :smiley: Synes også selv meget bedre om det herinde

Ja det kunne jeg helt sikkert, og du kan se jeg allerede har fået en mere med:D

Det kan holdes nede med fodring med rådt kød - Immunucare Colostrum plejer at være gavnlig - der er flere tråde herinde om det - så søg…

Lis - det vil jeg prøve at søge under :slight_smile: Tusind tak

Men nu er vi endelig kommet hjem med ham

Det viste sig så at der var hele 9 tænder der skulle ud :,( Men nu er vi endelig hjemme og han er ved siden af sig selv !

Det værste lige nu er at han intet må få at spise før i aften og han er selvfølgelig sulten samt Daniel lige er gået en tur med Sofus så nu går han og kalder efter Daniel :frowning:

Puha det har været hårdt synes jeg, men hold da op de er dygtige og søde i Kolding !

Stakkels, lille fyr. :trøste: Forhåbentlig kommer han sig hurtigt igen.

Det håber jeg virkelig også, han er meget underlig lige nu - han ligger og brokker sig for sig selv ! Kan ikke engang holde ham varm :-/ Fordi han vandre rundt hele tiden

Åh lille dreng dog, men kender det godt.
Det kan være en ide at ligge ham i et bur eller sådan noget med nogle tæpper for det er vigtigt at han er varm.

Dejligt de er så dygtige og søde der oppe.

håber han er ved at komme til hægterne igen…jeg gav dig mit bud på hvordan man holder en kat varm på kattegalleriet…men jeg har ikke tjekket for svar…
håber han hurtigt er fit for fight igen

[quote=lille-my;523215]
Men nu er vi endelig kommet hjem med ham

Det viste sig så at der var hele 9 tænder der skulle ud :,( Men nu er vi endelig hjemme og han er ved siden af sig selv !

Det værste lige nu er at han intet må få at spise før i aften og han er selvfølgelig sulten samt Daniel lige er gået en tur med Sofus så nu går han og kalder efter Daniel :frowning:

Puha det har været hårdt synes jeg, men hold da op de er dygtige og søde i Kolding ![/quote]

Dejligt, at det er gået godt, selvom det var flere tænder end forventet. Det er en rigtig dum sygdom, og det er desværre ikke sikkert, at I har set det sidste til den, så få checket hans tænder jævnligt fremover.

Især den ene af vores var også meget sulten, da vi fik dem hjem i mandags, og vi gav dem altså noget vådfoder, for ellers var han aldrig faldet til ro. Hvis jeg var dig, så ville jeg godt turde at give ham en smule blød mad, men nu er det selvfølgelig aften, så nu har han nok fået.

Ja, vi er også glade for dem i Kolding :slight_smile:

Hvor er i alle søde :slight_smile:

Han har fået det super godt :slight_smile: han var SLET ikke til at holde ud igår da han var så sulten ! Han rendte rundt og var i vores skraldespand, i vores mad ja over det hele ! Så jeg kontaktede dylle for at spørge om jeg ikke godt måtte give ham mad samt omkring det med varmen ! Hun sagde vi bare skulle give ham noget at spise og at der ikke skete noget med varmen når han rendte sådan rundt !

I morges skulle han have smertestillende, det man giver flydene, om vi kunne få ham til at åbne munden, nope ! Så kontaktede dylle igen og vi kom frem til jeg gav ham for et kilo ekstra og så over en smule mad ! Og det går fint :slight_smile:

I dag har vi gjort hele huset rent da han jo er langhåret og ikke har været for sikker på benene, så han er åbenbart væltet rundt inde i kattebakken! Så han havde L**t i numsen, så i bad med ham og få vasket gulvet over det hele - vask kattebakke, sengetøj - alle tæpper osv. samt vi tørrede alle ting af HVIS han nu havde været der :slight_smile: men nu er her dejlig rent og det er han også, nu gør han sig selv ren igen ! Men sikken et cirkus ! Nu har vi lige spist nytårs mad og vil hygge resten af aftenen, ( vi bliver hjemme hos vores dyr ).

Tusind tak for alt hjælpen til alle :slight_smile: Og ja vi ved han muligvis skal have det gjort igen :-/ Det er rigtig ærgeligt man ikke rigtig kan forebygge !

GODT NYTÅR :slight_smile:

Godt han har det bedre.
Hvis i skal gi mere smertestillende så sprøjt det ind ved mundvigen der er lisom et hul i mellem tænderne hvor man kan komme til. Bare husk at sprøjte stille og roligt så han når at synke.

tak for opdateringen - godt misser har det bedre!!

Troldegaarden - LOOOL, du kender ikke vores mis :smiley: Min store stærke smede kæreste kunne ikke engang holde ham nede da jeg ville vaske rumpetten ! Så han måtte i bruseren :slight_smile: Han er vanvittig stærk og kan sno sig som jeg ved ikke hvad ! Ellers tusind tak for hjælpen :slight_smile: Er også bange for at få revet i trådene, de sidder nemlig i begge sider ! Så det med maden må virke, og han virker heller ikke til at have ondt ! Tror ærlig talt at han har mindre ondt nu end inden operationen, for han er ikke så sur længere ! Ikke at han som sådan har været sur altid, men nogle gange kunne han pludselig finde på at hvæse af enten os eller vores anden misse pige, det har han endnu ikke gjort :slight_smile: Så mon ikke det har lettet gevaldigt at komme af med de tænder :slight_smile: