Ophæng af burgardiner samt hvad slags bund foretrækker du?

[QUOTE=Helene C;936529]

Jeg bruger de her… Så kan det tilpasses alle bure…[/QUOTE]

Ja, det er også dem jeg bruger. De har nogen tilsvarende i IKEA der kun koster en brøkdel. De er mindre, men de virker fint (Adelies glimmer-gardin er lavet med dem)

RIKTIG Gardinkrog med clips - IKEA 16 kr for en pakke :slight_smile:

Det smarte med dem er at de er todelte, men man behøver ikke “krog”-delen, for der ER en krog på selve klemmerne - som er beregnet til at sidde i den øsken der er på den anden del :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;936635]Ja, det er også dem jeg bruger. De har nogen tilsvarende i IKEA der kun koster en brøkdel. De er mindre, men de virker fint (Adelies glimmer-gardin er lavet med dem)

RIKTIG Gardinkrog med clips - IKEA 16 kr for en pakke :slight_smile:

Det smarte med dem er at de er todelte, men man behøver ikke “krog”-delen, for der ER en krog på selve klemmerne - som er beregnet til at sidde i den øsken der er på den anden del :)[/QUOTE]

Hvorfor har vi ingen IKEA :argh:

Der ligger da en Ikea lige her… indenfor gå-afstand :wink:

(nej seriøst, næste gang I skal til Skejby… så kører I jo lige forbi :))

[QUOTE=TrekkieGrrrl;936647]Der ligger da en Ikea lige her… indenfor gå-afstand :wink:

(nej seriøst, næste gang I skal til Skejby… så kører I jo lige forbi :))[/QUOTE]

Der er jo laaaaang tid til, desuden så jeg altså ingen IKEA på vejen :ups:
Måske skulle jeg spørgen mandens svigerinde, om hun måske skulle til IKEA inden længe :gruble:

Kører I af motorvejen ved Århus N, så kommer I forbi en stor IKEA på vej til Skejby

Den har jeg ikke set :ups:

Men nu har jeg så rigeligt i at skulle køre så langt og koncentrere mig om det :slight_smile:

Ellers kan jeg godt købe en pakke af de klemmer næste gang jeg kommer derud. Jeg ved bare ikke lige hvornår det blir :slight_smile:

Det ville da være fino, hvis du gider det, så siger du lige til, så du kan få pengene :slight_smile:

Hvis ikke det haster er det ikke noget problem. Jeg kommer jo da ret tit i Ikea… somme tider ta’r vi derud for at spise L De der kødboller… MUMS…

Næh det haster ikke :slight_smile:

Jeg fandt ud af i går, at sikkerhedsnåle kan bruges til et væld af ting :lol:

Kamilla…

Jeg syr altid bundtæppet gennem tre lag, sådan forstået at jeg tager de to stofstykker og lægger dem “vrang mod vrang” og så pladevattet nederst. SÅ syr k´jeg det hele sammen og efterlader en lille åbning, som jeg kan vende det hele igennem. Alt rettes til og så laver jeg en kantstikning, ca ½ cm hele vejen rundt. Det lukker “vende-hullet”, men holder IKKE på pladevattet, så for en sikkerheds skyld, får bundtæppet endnu en stikning enten fem eller ti cm inde - og nogle gange kan jeg finde på at lave et frihåndsquilt også, bare for sjov - brug rigtig brodertråd og dobbeltstikning, så ser det flot ud :slight_smile: )

Ang ophæng, har jeg eksperimenteret mig frem… Alle færdiglavede sæt herfra har en løbegang foroven, så de kan fungere med både spiraler eller elastik m kroge… Jeg har også en enkelt gang brugt at sy elastiken direkte fast på stoffet (husk at strække), men synes ikke at det er særligt godt, og da slet ikke, hvis der er tale om stof som egentlig lige bør glattes efter vask :slight_smile:
Metoden med alm gardinophæng har jeg personlig kun brug en gang - og var ved at blive vanvittig af at stå og fedte med det bras :D, så det er aldrig noget jeg anbefaler, hvis jeg bliver spurgt…
IKEAkrogene er smarte, men det er ikke altid, at de er anvendelige - det kommer an på gardinets design. Nogle gange er der fx en del stof, hvor det er meningen at der skal rynkes vha løbegange - det kan man ikke med IKEAkrogene… De kan bedst bruges hvis gardinet passer præcist til buret…

Er der tale om en bestilling spørger jeg altid, hvad man ønsker.
Men jeg gør meget for at overtale til at man bruger elastik og kroge - simpelthen fordi det er let og nemt… både for mig at lave, men også at bruge ude på udstillingerne :slight_smile:

Jeg er ikke fan af IKEA klemmerne :slight_smile: netop fordi de får gardinet til at hænge i buer :slight_smile: Til mit gardin dur de i hvert fald ikke :slight_smile: Jeg kan desværre ikke uploade billedet , men jeg har et af dem i brug, og det ser mildest talt forskrækkeligt ud :slight_smile: (mine gardiner passer præcist til burets mål :slight_smile: )

Det sidste gardin jeg lavede, syede jeg Velcrobånd på. Sådan med passende afstand hele vejen hen. Jeg er nemlig ikke særlig gode venner med De der spiraler når jeg står med et dobbeltbur og skal få den strukket ud :wink:
Så velcro er min bedste løsning :ok:

http://www.ciceros.dk/Cicero3/Hedensted_2007/index_html.html

Det øverste billede er mit bur, og gardinet sidder jo så glat.

[QUOTE=BenteJ;936882]Det sidste gardin jeg lavede, syede jeg Velcrobånd på. Sådan med passende afstand hele vejen hen. Jeg er nemlig ikke særlig gode venner med De der spiraler når jeg står med et dobbeltbur og skal få den strukket ud :wink:
Så velcro er min bedste løsning :ok:[/QUOTE]

Det forstår jeg så ikke hvordan fungerer … der skal jo både ‘‘hook’’ og ‘‘loop’’ til velcro, hvor sidder den modsatte side af det du har syet på gardinerne ? :gruble:

Det sidder på bagvæggen.
Jeg bruger jo ikke gardinet mere, men jeg skal lige prøve om ikke jeg kan finde det og lægge et billede op :slight_smile:

Jeg har en hel del sæt fra www.burgardin.dk.
Og de er supernemme at sætte op pga elastikken og krogene :slight_smile:
Jeg kunne ikke tænke mig at skulle bakse med gardinspiraler eller lign.

Tusinde mange tak for endnu flere input og beskrivelser. :slight_smile:

Tror jeg NU er nået frem til at gardinerne forsat får en løbegang. Er jeg heldig at få solgt, kan køber vælge at få påsyet kroge eller elastik med kroge til løbegangen. Så burde der fortsat være lidt for en hver smag. :slight_smile:

Genialt, tusinde tak for tippet med bunden Ann! Det vil jeg prøve. :smiley:

Her kan I se, hvordan jeg har sat velcrobåndet fast. For en sikkerheds skyld har jeg også sat et rynkebånd på så man kan også bruge gardinet med alt mulig andet :slight_smile:

[QUOTE=BenteJ;937033]Her kan I se, hvordan jeg har sat velcrobåndet fast. For en sikkerheds skyld har jeg også sat et rynkebånd på så man kan også bruge gardinet med alt mulig andet :slight_smile:

Dette indhold er ikke tilgængeligt i øjeblikket

Den valgte side kan i øjeblikket ikke vises. Dette kan skyldes, at den er midlertidigt utilgængelig, at det fulgte link er udløbet, eller at du ikke har tilladelse til at se denne side.

[ul]
[li]Tilbage til startsiden[/li][/ul]
Denne besked jeg får.