Semi-akut... Vagtdyrlæge i Vejle området?

[QUOTE=PiaB;699788]ja slutningen er ikke just at råbe hurra for. :frowning: Kræfterne bliver vist brugt fremadrettet på at få lidt glæde ind i dyreholdet igen - hun har været meget hårdt ramt pt. (f.eks. sidder jeg og hjælper med opflaskning af to rotteunger fra hende, hvor moren lige er død :frowning: )… så hendes energi bruges vist på, at finde lidt glæde igen med hendes dyr.
Hun har nu haft snakket frem og tilbage med Bygholm - og nu har de skiftet over til dem fremefter med både hund, kat, rotter og ildere, og har allerede i dag fået et rigtig godt indtryk og behandling af Bygholm med hendes ene ilder der skulle undersøges for nogle møgsygdomme (kræft og insulinoma) - men hvor VAR det godt hun kom derud, for også her havde “Pedersen” totalt fejl-diagnosticeret den stakkels ilder.

Hurra for kattegale igen igen - og jeg sidder i mit stille sind og takker Bygholm! De er sq fantastiske! Godt være de ikke “kender” til ildere sådan lige, men på få timer har de ringet land og rige rundt og undersøgt for at kunne hjælpe min bekendte med sin ilder til at stille den rette diagnose![/QUOTE]

Se det synes jeg kendetegner en RIGTIG god dyrlæge. Stort knus til din veninde!

Stakkels lille rottemand :frowning:

Jeg synes ikke det er første gang jeg hører om dyrlæger med en lidt “nå?” holdning til smådyr. Hvorfor så overhovedet være dyrlæge, hvis man bare er ligeglad med hvordan de klarer den?

Sikke en oplevelse, og utrolig trist at rotten døde.
Hvad døde den af, for jeg tænker om den var rask da den kom i narkosen ? kan forstå, at rotter normalt er svære at lægge i narkose, og at gas anbefales. Ved din veninde det? For mener hun, at dyrlægen har handlet ukorrekt, så finder jeg det seriøst at gøre dem opmærksom på det, så de fremadrettet kan handle anderledes. De er altid modtagelig for ny viden, det ved jeg.

Jane spørger om det er Centrum Klinik, og nej det er det ikke.

Dyrlæge Pedersen bor på Stadionvej, hvor han hovedsagelig tager sig af produktionsdyr og andre “stordyr” eks i Zoo mv…Birte er hans dyrlægeassistent, som er ansat til smådyrene og primær er i klinikken.Hun er absolut en dygtig dyrlæge, og hun er helt klart en af dem mest ærlige dyrlæger jeg nogensinde har haft, og jeg har aldrig følt, at jeg har betalt for noget, som jeg ikke kunne se behovet for til kattene. Jeg har INTET at klage over hendes behandlinger, tvært imod. Jeg bruger bla. hende til mine birmaer igennem nogle år nu, og har kun gode erfaringer med hende og deres søde og meget kompetente veterinærsygeplejesker.
Pedersen er en speciel person, men derfor behøver man jo ikke være useriøs.
Og ikke fordi jeg vil holde hånden over noget, jeg ikke har været en del af, så kender jeg udemærket hvordan en info kan blive vældig forandret fra dyrlægen, til svigermor til ejeren og så her igen - og alle parter har jo følelser med, som helt klart kan farve en historie i flere nuancer.

Anyway, så syntes jeg det er skrækkelig at rotten er død, og en kunde føler sig dårlig behandlet, og det uanset hvordan udfaldet var endt.

Hilsen Heidi

Da min bekendte henvendte sig til Pedersen spurgte hun ind til erfaring med smådyr og kastration med rotter - og det mente han nok han kunne klare, fordi han netop har haft erfaring med dem fra zoo… Hun har fået ham anbefalet af ilderfolk og stolede jo naturligvis på ham hele vejen igennem, da han selv gav udtryk for at han var kompetent til opgaven…
han virkede ikke til, at han mener det er hans fejl - snarere at det er hende, som var overpylret og besværlig, når hun henvendte sig - og at det bestemt ikke kunne være hans problem, at rotten døde - det var vel næsten at regne med :S Hun fik pengene retur med en sur mine og en hentydning om, at hun ikke var velkommen igen :S

han udtrykte, da hun ringede bekymret om aftenen, at det der INGEN grund var til, at holde rotten varm - den kunne blot ligge på et håndklæde - det var rigeligt… allerede DER ringer mine alarmklokker, men der var det jo for sent - han havde været kold under hele operationen og hele eftermiddagen indtil hun skrev bekymret til mig :frowning:
Det var min bekendtes første kastration, så hun vidste det ikke og stolede desværre blindt på en dyrlæge, som tydeligvis ikke gad besvære sig ret meget med en rotte - eller vidste ret meget om det han kastede sig ud i, selvom han gav udtryk for noget helt andet over for min bekendte :frowning:

jeg mener faktisk, at hans håndtering den aften var dybt kritisabel :frowning: at en dyrlæge på den facon kan være ligeglad med og irriteret over, at der står en utrolig bekymret dyreejer, som er bange for at dyret kradser af fordi rotten ikke vågner op af narkose :S
… bare det faktum at en dyrlæge udlevere et så lille dyr, før det er vågnet af narkose - og at han faktisk har givet så meget narkose, at den kan sove i op til et døgn med hævede øjne, som ikke vil/kan lukkes, uden at give ejer nogen form for instruktion med hjem…
i følge Pedersen kunne den bare sove det ud på et håndklæde i en transportkasse det næste døgn og øjnene tog den da ikke skade af… :frowning:
Det er simpelthen under al kritik i mine øjne.

Jeg ved ikke hvordan folk ville reagere, hvis der stod:
“katten/hunden er udleveret til ejeren sovende i narkose, med hævede øjne, som ikke kan lukkes. Det kan tage op til et døgn før den vågner, og nej den skal ikke holdes varm og øjnene som ikke kan lukkes - det gør ingenting. Den skal bare ligge på et håndklæde og sove narkosen ud.”
og ringer man bekymret til dyrlægen, så får man en mand i røret som giver udtryk for, at man besværlig og irriterende…
Ville det være normal procedure synes du? Det er nemlig ikke meget anderledes med en tamrotte :frowning:
mon ikke folk ville reagere kraftigt mod sådan en dyrlægebehandling :frowning:

I det mindste er hun nu i gode hænder hos Bygholm… De tager i det mindste hende og hendes dyr alvorligt! :slight_smile:

Hvad døde den af,

Tja - af narkosen, dehydrering eller afkøling - måske en kombination?.. den vågnede i hvert fald aldrig, men stoppede blot med at trække vejret :frowning:
En stor fin rask hanrotte uden nogle problemer…

jeg har fået kastreret flere hanrotter og det har min overbo også - og det har altid gået uden problemer.
jeg har fået dem hjem i “groggy” tilstand, fordi jeg lover min dyrlæge, at de får varmepude når de kommer hjem - ellers udleverer de kun, når de er HELT vågne pga. nedkølingsrisikoen.
og jeg har aldrig oplevet noget lignende det min bekendte oplevede der :frowning: rotter skal vågne, drikke og spise få timer efter operationen, helt uden problemer, hvis bare dyrlægen har gjort sit arbejde godt nok - og holdt rotten varm hele tiden. Så snart den er i narkose, har den ligesom katten i svært ved selv at holde varmen og bliver lynhurtigt nedkølet…

[QUOTE=PiaB;703308]Tja - af narkosen, dehydrering eller afkøling - måske en kombination?.. den vågnede i hvert fald aldrig, men stoppede blot med at trække vejret :frowning:
En stor fin rask hanrotte uden nogle problemer…

jeg har fået kastreret flere hanrotter og det har min overbo også - og det har altid gået uden problemer.
jeg har fået dem hjem i “groggy” tilstand, fordi jeg lover min dyrlæge, at de får varmepude når de kommer hjem - ellers udleverer de kun, når de er HELT vågne pga. nedkølingsrisikoen.
og jeg har aldrig oplevet noget lignende det min bekendte oplevede der :frowning: rotter skal vågne, drikke og spise få timer efter operationen, helt uden problemer, hvis bare dyrlægen har gjort sit arbejde godt nok - og holdt rotten varm hele tiden. Så snart den er i narkose, har den ligesom katten i svært ved selv at holde varmen og bliver lynhurtigt nedkølet…[/QUOTE]

jeg bed bare mærke i, at hun havde andre sygdomsproblemer hjemme, så det kunne jo være at det havde været inde i billedet…
jeg har INGEN erfaring med rotter, men en kat som ikke er rask indvendig kommer sig ikke altid over narkosen - og her er det jo IKKE narkosens skyld men fordi den reelt var syg.

Nej jeg forstår godt at de føler det ikke er ok behandling, men idet dyrlæge har givet pengene retur, så tænker jeg også at han derved har erkendt sin andel. Og det er jo dejligt, at andre er tilfredse i klinikken, for ellers var de jo heller ikke henvist dertil af andre smådyrs folk

Hilsen Heidi

[QUOTE=PiaB;703296]Da min bekendte henvendte sig til Pedersen spurgte hun ind til erfaring med smådyr og kastration med rotter - og det mente han nok han kunne klare, fordi han netop har haft erfaring med dem fra zoo… Hun har fået ham anbefalet af ilderfolk og stolede jo naturligvis på ham hele vejen igennem, da han selv gav udtryk for at han var kompetent til opgaven…
han virkede ikke til, at han mener det er hans fejl - snarere at det er hende, som var overpylret og besværlig, når hun henvendte sig - og at det bestemt ikke kunne være hans problem, at rotten døde - det var vel næsten at regne med :S Hun fik pengene retur med en sur mine og en hentydning om, at hun ikke var velkommen igen :S

han udtrykte, da hun ringede bekymret om aftenen, at det der INGEN grund var til, at holde rotten varm - den kunne blot ligge på et håndklæde - det var rigeligt… allerede DER ringer mine alarmklokker, men der var det jo for sent - han havde været kold under hele operationen og hele eftermiddagen indtil hun skrev bekymret til mig :frowning:
Det var min bekendtes første kastration, så hun vidste det ikke og stolede desværre blindt på en dyrlæge, som tydeligvis ikke gad besvære sig ret meget med en rotte - eller vidste ret meget om det han kastede sig ud i, selvom han gav udtryk for noget helt andet over for min bekendte :frowning:

jeg mener faktisk, at hans håndtering den aften var dybt kritisabel :frowning: at en dyrlæge på den facon kan være ligeglad med og irriteret over, at der står en utrolig bekymret dyreejer, som er bange for at dyret kradser af fordi rotten ikke vågner op af narkose :S
… bare det faktum at en dyrlæge udlevere et så lille dyr, før det er vågnet af narkose - og at han faktisk har givet så meget narkose, at den kan sove i op til et døgn med hævede øjne, som ikke vil/kan lukkes, uden at give ejer nogen form for instruktion med hjem…
i følge Pedersen kunne den bare sove det ud på et håndklæde i en transportkasse det næste døgn og øjnene tog den da ikke skade af… :frowning:
Det er simpelthen under al kritik i mine øjne.

Jeg ved ikke hvordan folk ville reagere, hvis der stod:
“katten/hunden er udleveret til ejeren sovende i narkose, med hævede øjne, som ikke kan lukkes. Det kan tage op til et døgn før den vågner, og nej den skal ikke holdes varm og øjnene som ikke kan lukkes - det gør ingenting. Den skal bare ligge på et håndklæde og sove narkosen ud.”
og ringer man bekymret til dyrlægen, så får man en mand i røret som giver udtryk for, at man besværlig og irriterende…
Ville det være normal procedure synes du? Det er nemlig ikke meget anderledes med en tamrotte :frowning:
mon ikke folk ville reagere kraftigt mod sådan en dyrlægebehandling :frowning:

I det mindste er hun nu i gode hænder hos Bygholm… De tager i det mindste hende og hendes dyr alvorligt! :)[/QUOTE]

ja det er sgu synd for ejeren og den stakkels rotte. Og håber Pedersen har lært af denne triste historie, som du beskriver. Jeg er nu lidt forvirret, idet du nu skriver, at det var hende som ringede - jeg læste det som svigermoderen. Men jeg har måske læst forkert.
ANyway, så ville jeg heller aldrig sætte mine ben i en klinik mere, hvor jeg ikke havde følt mig godt behandlet eller mine dyr. Det er jo vores kæreste eje.

Hilsen Heidi

Før kastrationen var det min bekendte som snakkede med dyrlægen - da det blev ud på aftenen og min bekendte blev panisk og bekymret overtog svigermor :slight_smile:
… Rottefolk har generelt været “hårdt ramt” i år af alt muligt irriterende og pludselig dødsfald… desværre er kun få blevet obduceret. Jeg er ikke 100% sikker, men mindes ikke har hun har været plaget af sygdom i rotterne - den morrotte der døde pludselig blev ramt af akut lungebetændelse (og den slags går mere end stærkt :frowning: )… Hun har bare ikke været så heldig generelt i år, vist en del gamle som er faldet naturligt - der er mange som har været hårdt ramt :frowning: og umiddelbart fejlede den kastrarede hanrotte intet - ikke noget, som man kunne se eller mærke på ham…

og ja der må jo være nogle, som mener han er en dygtig dyrlæge…

Jeg har aldrig mødt ham, men har kendt flere i området, der har brugt ham. De plejer med stor respekt at henvise til at han jo reparerer på dyrene i Givskud - men det synes jeg såmænd ikke engang er relevant hvis vi skal tale om, hvad han så ved om min kat… Han har haft én af mine som kronisk patient i nogle år, og på et tidspunkt kom han i tanker om at den faste behandling vi havde forklaret ejerne at hun skulle have var der ingen grund til, hun kunne lige så godt få noget andet. Det gik selvfølgelig helt og aldeles i hegn, stakkels arme kat! (Hun havde pemphigus, og det er ikke for sjov!) Så måtte jeg op og markere, Kitty fik så sin Depo-Medrol sprøjte alligevel, fik for meget og udviklede akut sukkersyge…!! Suk! Han står ikke specielt højt på min hitliste. Og jeg kan ikke vide det med sikkerhed, men jeg kan dårligt forestille mig, at klinikken er stor nok til at kunne bedøve med Isoflouran.
Men hvis jeg overhovedet havde noget at køre i, så blev det Bygholm i Horsens, helt sikkert!
VH
Susanne