[QUOTE=PiaB;703296]Da min bekendte henvendte sig til Pedersen spurgte hun ind til erfaring med smådyr og kastration med rotter - og det mente han nok han kunne klare, fordi han netop har haft erfaring med dem fra zoo… Hun har fået ham anbefalet af ilderfolk og stolede jo naturligvis på ham hele vejen igennem, da han selv gav udtryk for at han var kompetent til opgaven…
han virkede ikke til, at han mener det er hans fejl - snarere at det er hende, som var overpylret og besværlig, når hun henvendte sig - og at det bestemt ikke kunne være hans problem, at rotten døde - det var vel næsten at regne med :S Hun fik pengene retur med en sur mine og en hentydning om, at hun ikke var velkommen igen :S
han udtrykte, da hun ringede bekymret om aftenen, at det der INGEN grund var til, at holde rotten varm - den kunne blot ligge på et håndklæde - det var rigeligt… allerede DER ringer mine alarmklokker, men der var det jo for sent - han havde været kold under hele operationen og hele eftermiddagen indtil hun skrev bekymret til mig 
Det var min bekendtes første kastration, så hun vidste det ikke og stolede desværre blindt på en dyrlæge, som tydeligvis ikke gad besvære sig ret meget med en rotte - eller vidste ret meget om det han kastede sig ud i, selvom han gav udtryk for noget helt andet over for min bekendte 
jeg mener faktisk, at hans håndtering den aften var dybt kritisabel
at en dyrlæge på den facon kan være ligeglad med og irriteret over, at der står en utrolig bekymret dyreejer, som er bange for at dyret kradser af fordi rotten ikke vågner op af narkose :S
… bare det faktum at en dyrlæge udlevere et så lille dyr, før det er vågnet af narkose - og at han faktisk har givet så meget narkose, at den kan sove i op til et døgn med hævede øjne, som ikke vil/kan lukkes, uden at give ejer nogen form for instruktion med hjem…
i følge Pedersen kunne den bare sove det ud på et håndklæde i en transportkasse det næste døgn og øjnene tog den da ikke skade af… 
Det er simpelthen under al kritik i mine øjne.
Jeg ved ikke hvordan folk ville reagere, hvis der stod:
“katten/hunden er udleveret til ejeren sovende i narkose, med hævede øjne, som ikke kan lukkes. Det kan tage op til et døgn før den vågner, og nej den skal ikke holdes varm og øjnene som ikke kan lukkes - det gør ingenting. Den skal bare ligge på et håndklæde og sove narkosen ud.”
og ringer man bekymret til dyrlægen, så får man en mand i røret som giver udtryk for, at man besværlig og irriterende…
Ville det være normal procedure synes du? Det er nemlig ikke meget anderledes med en tamrotte 
mon ikke folk ville reagere kraftigt mod sådan en dyrlægebehandling 
I det mindste er hun nu i gode hænder hos Bygholm… De tager i det mindste hende og hendes dyr alvorligt! :)[/QUOTE]
ja det er sgu synd for ejeren og den stakkels rotte. Og håber Pedersen har lært af denne triste historie, som du beskriver. Jeg er nu lidt forvirret, idet du nu skriver, at det var hende som ringede - jeg læste det som svigermoderen. Men jeg har måske læst forkert.
ANyway, så ville jeg heller aldrig sætte mine ben i en klinik mere, hvor jeg ikke havde følt mig godt behandlet eller mine dyr. Det er jo vores kæreste eje.
Hilsen Heidi