Slynger og vikler

Det lyder meget som min den første - lang og slank. :laughing:

Og lillesøster god foderstand og lang.

Kan godt se at det er rart at have de små tæt ind til sig - men hvordan kan man alligevel undvære en barnevogn ?

1 Synes om

:woman_shrugging:t3: Pas, jeg har som sagt aldrig brugt den så ved nok ikke hvad jeg går glip af. :joy: hvad kan den som viklen ikke kan? Og en vikle fylder intet i bilen.

http://neohippie.dk/slynger/

Ikke at jeg ved ret meget om børn, men plejer de ikke at sove middagslur i barnevogn? :slight_smile:

Jo, og det er det, vi bruger den til. Middagslur og han ligger i den når vi går tur.

Men de kan også sagtens sove i arm, slynge, vugge, sofaen - hvor de nu lige bliver puttet :slight_smile: Så barnevogn er ikke et must.
Birk sov generelt i vores arme eller i en lift på sofaen til han var stor nok til at komme udenfor.

EDIT: Skandinavien er nok et af de eneste områder i verden, hvor børn sover udenfor på den måde.

1 Synes om

Det er netop det jeg mener - middagssøvn udendørs er da meget almindeligt !

1 Synes om

Det har mine børn kun gjort i dagplejen. :slight_smile: Hjemme sov de enten middagslur i mine arme i dobbeltsengen eller i en slyngevugge. :slight_smile: Primært det første dog. Når baby sov, sov jeg også. :sover:

Lækkert du kunne det!

En af grundende til luren i barnevognen er super her, er fordi så kan jeg få lov til lige at få en time på øjet. Har nogle søvnproblemer, så at sove med baby i armene sker bare ikke, ligesom det heller ikke dur, at jeg sover lige så længe som ham, hvis jeg vil have en chance for at sove om natten.

Min hjertefejl gør at jeg har et stort søvnbehov, så da jeg havde babyer kunne jeg sove hvor som helst, når som helst.
Men så kom yngstemand Sigurd, som har en autistisk søvnforstyrrelse, og efter 10+ år er jeg blevet ‘smittet’, så nu er jeg mest af alt bare kronisk udmattet. :crazy_face:

Man gør jo hvad der virker - men her sover jeg også lur med dem og ellers har de netop sovet på mig i slyngen mens jeg har lavet noget andet eller lagt i sengen/sofaen ect. :smirk::joy:

Man gør selvfølgelig hvad man mener er bedst for sine børn - og som virker.
Jeg havde bare svært ved at forestille mig at helt undvære en barnevogn, men det kan man altså godt.
Jeg ville så ikke have undværet, hvis jeg ellers havde fået børn, men jeg har nu også altid været vild med at køre med barnevogne :ok::ok::ok:

2 Synes om

Hehe nemlig :raised_hands:t3: Og det er jo dejligt at dem der elsker at trille med en barnevogn kan det. Og en som mig kan bære mit sovende barn i stedet. :heart:

Posten kom med denne lækker sag.

2 Synes om

Men dog, kan man bestille sådan en lækker unge med posten -jeg troede hun var hjemmelavet :joy:

3 Synes om

Shhhh vi har bestilt begge vores :joy: så viste vi hvad vi fik. :smirk::crazy_face: Det der homemade er så overvuderet.

1 Synes om

Jeg tror vi to er så gamle at det var meste almindeligt da vi have børn, syntes efterhånden jeg høre om flere og flere der ikke bruger det. dog er mit indtryk at det stadig er brugt i de fleste dagplejer.

Det ene hold af vores børnebørn har altid sovet ude i barnevognen, mens det andet kun har sover i barnevogn i dagplejen og hos os. dog er de begyndt at putte mindstemanden i barnevogn i weekenden, nu efter han er begyndt i dagpleje.

Da jeg skulle have barn nr 3 syede jeg er bæresele, i tilfælde af han skule være den urolige type, men jeg fik den aldrig i brug.

2 Synes om

Så er I da sluppet godt fra det, må man sige :grin:

1 Synes om

Det er nok ikke så meget som dig, men jeg har også altid haft brug for meget søvn. Så siden jeg var teenager har jeg nærmest altid manglet søvn, for det var der mine søvnproblemer startede. Stilhed (i hvert fald ikke rytmiske lyde!), mørke, ligge på siden, en kendt seng. Ellers sover jeg desværre ikke :roll_eyes:

Jeg glæder mig til at prøve den :smiley:

Så storken findes altså… :laughing:

1 Synes om