Sugieh kuldrer igen vol.7

Selvom hun er en lille missepige er hun mester i at gemme den voksende fodbold.
Hun har taget godt 500 gram på, så tænker der er mellem 4-6 også denne gang :heart:

12 Synes om

HA! Så fik jeg hende :blush:

18 Synes om

Jeg tænker mere 8-10 stk. … :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Synes om

Nå… der røg overnatningen :wink::joy:

Så meget fylder de vel ikke :tihi:

Egentligt ikke, og ved nærmere eftertanke vil det klæ dig at sove med dem alle sammen :muhaha:

2 Synes om

Bring 'em on … jeg har delt seng med Spotty i snart 9 år :rock:

1 Synes om

I dag er hun på dag 44 og har lagt sig ud med 700 gram. Det er samme vægtøgning som sidst sådan med meget lille margin. Så mon ikke der gemmer sig 5 lækre mislinger :slight_smile:

Det er Anne og Kamillas spøgelse, der er far, så der kan komme: blå og brunmaskede siam, Foregin White, ebony, blå og hvid orientalsk korthår. Så kan i jo begynde at oddse på, hvad jeg gerne ser der dukker op :flojte:

Under alle omstændigheder, så ved jeg, hvor jeg kan dumpe fejlfarverne henne… Ikke @anne_p :slem:

5 Synes om

Så må farve-mongolen lige på banen igen: Hvad er forskellen på foreign white siam og hvid orientalsk korthår - og hvor kommer genet for blå orientalsk korthår i givet fald fra…? :huh:

1 Synes om

En foreign White er en siameser, en orientaler er ja, en orientaler. Det hvide er en frakke de tager på og ikke hvad de er genetisk. Guliver er blå fuldfarvet genetisk så det gen kommer fra ham :slightly_smiling_face:

Her er Daddy White aka spøgelset aka Guliver aka Oddy

4 Synes om

Det er jeg med på - men hvis de kommer i samme kombination, hvad afgør så om de er det ene eller det andet…?

Nåe, ja - det ser man jo tydeligt - på øjet… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Synes om

Som sagt er det hvide kun en overfrakke og ikke hvad de er nedenunder.
En foreign White er masket under det hvide, så hvis du parrer en foreign White med en siameser, så kommer der kun FW og SIA.
En hvid orientaler er ikke masket og er derfor en orientaler. Og er de odd eyed som Guliver, så kan de kun være orientalere. Men det er også lidt tricky for du kan godt have en hvid OSH med 2 blå øjne og så er du nødt til at genteste den om den har maske eller ej :wink:

Som Kamilla skriver så er de hvide siatalere en smule anderledes end andre hvide katte.
Det er genetisk en hvid frakke de kan tage på i skabelsen😉
Anoushka er chokolade og bærer fortynding. Spøgelset er under den “hvide frakke” blå orientalsk korthår. Så…
For at blive siameser skal man have maskegenet fra begge forældre. Vi ved Spøgelset bærer maske da den ene forældre er siam.
Når han så laver børn med Anoushka vil det være muligt at give masken videre og lave siam, men også at lade være og dermed lave orientalsk korthår. Det var masken :wink:
Farven: Han er blå og bærer ikke chokoladefarven, så derfor er den ikke i spil. Blå er fortyndet sort, og siden Anoushka bærer fortynding kan de lave både fortyndede børn (blå) eller børn der kun bærer fortynding (sort/brunmasket)
Hvis så nogle vælger at tage en frakke på i skabelsen, så er det i første hug øjenfarven, der afgør om det er siam ( blå øjne) eller orientalsk korthår ( grønne øjne eller Odd eyed som far)
Men jeg kommer formentlig ikke udenom nogle test af dette kuld, for at være helt sikker :blush:
Giver det mening :wink:

Tak for svar, begge - ja, det giver mening, min undren gik netop på hvordan man valgte “side” på hvide killinger. :ok:
PS. Min kommentar om det blå øje var faktisk ment som en joke - men selv en blind høne kan altså falde over et korn af og til… :grin:

2 Synes om

Altså det er jo sådan at han har en lille bitte snas af blå i det grønne øje også, så han er sådan set skabssiameser. Men det siger jeg aldrig højt til Anne og Kamilla… Jeg vil jo ikke gøre dem kede af det :tihi:

3 Synes om

Her er er billede som opdrætter tog af ham, hun havde rigtig godt lys på dem.
Der kan man se det blå i det grønne på “skabssiameseren” :wink:

9 Synes om

Aha så du har skiftet til maskesiden ;-p

Man anbefaler masker, nu om dage … :cool:

Jeps, og nu hørte jeg lige i fjernsynet i går, at Corona ikke kun smitter mink, men også katte (no shit, Sherlock… :astonished:) - så vær beredt! :ok:

Jeg er jo flere år på forkant :tihi: