Tålmodighed er en dyd

Og så lige et par billeder hvor man virkelig kan se hvor angste Jacquotte & Hawai er for Agnes:

Agnes & Hawai

/Mette - den store stygge katte- & børnemishandler :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Mette Mejdahl;1055400]Nej det er helt fair at du ikke ville tillade nogen at gøre det ved dine katte - det er heller ikke alle katte Agnes ville få lov at gøre det ved! :wink:
Men Whiskey ér så blevet behandlet sådan - da han boede her var han ligeså kaosrobust som Jacquotte - MEN så snart en killing flytter herfra, indordner de sig under de forhold der er i deres nye hjem, og hvis ikke de fortsat bliver terroriseret af et barn hver dag, vil de stille og roligt blive mindre kaosrobuste.
[/QUOTE]

Jeg ved det. Men det er sjovt. For både Zutti og Creamy var næsten fra dag 1. sådan, at børn på besøg ikke skulle så meget som bare NÆRME sig dem. Ingen af dem vil/ville heller ha’ noget med gæster at gøre - overhovedet! Whiskey, derimod, vader ind og siger goddag. Også til børn, selv om han lige holder øje med, hvad de er for nogen :slight_smile:
Det kan man jo så spekulere på grunden til. Whiskey er den eneste der har fået Agnes-opdragelsen, så vidt jeg ved :smiley: Men… eftersom de alle har været “udsat” for børn i dit hjem, må der også være noget med kattens eget medfødte temperament, vil jeg gætte.
Tullen er for resten også opvokset med børn - dog større børn. Hun skal heller ikke rigtig ha’ noget klinket hos gæster, selv om hun da går en runde.

Anyway - som jeg håber det fremgik, så lader jeg være med at dømme ud fra en film, for tingene er alt andet lige hevet ud af sin sammenhæng, og der er alt muligt vi ikke kan vide noget om. Det er lidt som at lure ind ad naboens vinduer. Selv om du kan se her og nu, ved du ikke hvad der kom før og efter - eller hvordan de dybere omstændigheder og sammenhænge er. Du kan nemt fejlfortolke noget på den måde.
Så, igen. Jeg har fuld tillid til din dømmekraft :slight_smile:

Hvis man skal gå efter, hvad man hører fra diverse killingekøbere herinde, så har Mettes katte et ego og en selvtillid på størrelse med Eiffeltårnet :slight_smile: Det ville de næppe få, hvis de led overlast i opvæksten.

Nu kender jeg ikke lige nogen med små børn (ikke nogen jeg har haft inviteret i al fald) men gæt én gang hvem der først kommer farende og hilser på gæster? :slight_smile: Jeps. Mr. “Hej jeg hedder Ib. ELSK MIG! NU!”

Stevie er ikke bange for gæster, de kunne jo tænkes at ha’ en piberenser eller andet legetøj i lommen :wink: Men Ib… ELSKER alle. Fordi alle selvfølglig elsker Ib :wink:

Jeg tror i øvrigt heller ikke på at pakke hverken børn eller katte ind i vat. Selvfølgelig skal man holde øje med at der ikke er nogen der kommer til skade, men f. eks. at falde og slå sig… det hører jo med til livet. Og det hører med til at lære børn, stille og roligt, at de ikke er udødelige. Og at der ikke altid er nogen der kan forhindre alting :slight_smile: Selvfølgelig skal de trøstes hvis de slår sig, men jeg TROR at en del problemer i dag skyldes at i al fald nogle børn aldrig har oplevet at der kunne være konsekvenser ved det de foretog sig. Om så bare det var at falde ned fra en sofa :slight_smile: