Tanker april 2021

Se det er ægte kattelogik :smile:

5 Synes om

Luise, du er fantastisk - fortæller lige statsministeren, hvad hun bør gøre med sine nyfødte killinger, inden de skal videre til nye hjem :klappe:

2 Synes om

Statsminister eller ej, samme ansvar :wink:

6 Synes om

Jo, men du får jo også gjort opmærksom på, at der ikke er en kattelov og den slags :hoho: Jeg håber, at hun selv læser kommentarerne :ok:

3 Synes om

Hvad og hvor? Vil jeg gerne like :grin:

3 Synes om

Ja det var jo oplagt lige at få det med :slightly_smiling_face:

2 Synes om

På hendes FB :slightly_smiling_face: Hendes kat har lige fået 4 striwemissekillinger :heart:

3 Synes om

Her er opslaget fra fb

6 Synes om

De er så fine :grinning::grin::smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om

Så er der noget ved at dele makrel-billeder :yum:

5 Synes om

Hold da kegle, det er ren underholdning at læse kommentarerne

1 Synes om

Vorherre til hest! Hun er simpelthen udenfor pædagogisk rækkevidde :confused: Ja da, det er et flot eksempel når landets statsminister bidrager til den stadigt voksende mængde af uønskede killinger, omend de der sikkert nok skal finde nye hjem. Øv…

1 Synes om

Hvorfor tror du de er “uønskede”?

Det er et fair spørgsmål, det må jeg vel erkende. Men så lad os kalde dem “dårligt planlagte”. Det kan godt være de har ønsket dem. Men det er et skidt eksempel, når landets statsminister har sin kat løbende frit rundt i nabolaget - den har tidligere været væk så længe, at det også måtte deles med nationen. Hun overtræder loven ved at lade den strejfe. Og nu skal vi så falde i næsegrus beundring over endnu flere huskatte… Jeg har et helt fint forhold til at folk har huskatte. Men altså… jeg er ikke enig med hende i at det er en god vej at gå med sin måde at holde kat på. Og med den mængde beundrere hun holder sig, så bliver det jo nærmest stuerent at lade sin fertile hunkat strejfe og få killinger med en ukendt far. Den del af det har jeg det stramt med. Uanset om de er ønskede, planlagte eller hvad de nu må være :wink:
VH
Susanne

12 Synes om

Man har jo lov at håbe, at hun lærer af det… :wink:

3 Synes om

Jeg håber i hvert fald ikke det bliver trend sættende :wink: Jeg synes alle katte er fantastiske og dejlige og skal have et ordentligt hjem. Men det river i hjertet hver eneste gang der er en huskat, der bliver til overs og ingen gider have den, fordi der er alt for mange af dem.
VH
Susanne

11 Synes om

Når nu vi fører os frem på FB og andre sociale medier, skal vi huske, at vi - racekatteopdrættere med venner - udgør et lille mindretal i forhold til huskatteejere med deres hul-i-hækken parringer.

Hvis vi vælter fordømmelse ud over de andre, så opnår vi bare at isolere os selv.

Hvis vi vil have de andre til at overtage nogle af vores løsninger, så skal vi nok starte med at etablere enighed om, hvad der er problemet.

Og lige nu er der jo ikke noget synligt problem i statsministerens killingekurv.

3 Synes om

Men det er der jo sjældent på det tidspunkt :wink:
Balladen starter jo oftest i det øjeblik de får nye hjem, der ikke lige får tingene gjort :slightly_smiling_face:

Tænker ikke der nogen steder er et problem mens de ligger så søde i killingekurven, det kommer jo først når de begynder at løbe rundt og skider i hjørnerne, fordi de ikke har sat sig ind i hvordan man gør killinger renlige.
eller når de nye hjem ikke dukker op og det går op for dem at nu har vi 3-5 katte ekstra i husstanden. Så går det lige pludselig op for dem, hvor mange katte de ender op på, for tøserne levere jo killinger igen til næste år. og ups, det er jo skide dyrt at få dem snippet, så vi dumper dem lige i en skov eller ved et hus på landet, for de har garanteret masser af plads til et par stykker mere.

Ja og her kan jeg godt frygte folk vil stå i kø for at blive ejer af statsministerens killinger

1 Synes om

Det er der nok ingen tvivl om - man kan så håbe at statsministeren får killingerne neutraliseret inden hun sender dem hjemmefra :kryds:

3 Synes om