Tanker i februar

Her regner det… intet hvidt

Jeg tror da om ikke andet at du kan blive glad for at give det videre, hvis det ikke er brugbart…
men det er da en fed Premie at få

2 Synes om

Så er Knud og Fritzz vel hjemme igen. Begge et C og en tandrensning rigere, men Knud er til gengæld hele 8 tænder fattigere. :hushed: … Og det er jeg også. Fattigere, altså. :relaxed:

6 Synes om

Det er også vores tanke - kan vi ikke bruge noget, så kan andre sikkert :slight_smile:

Og ja, det er ret fedt! Vil tro vi i hvert fald kan bruge en del af vådfoderet til Muffe, når han skal børstes.

1 Synes om

Hvis I børster ham med vådfoder, er det da ikke så sært, han filtrer! :uha:

:p:

6 Synes om

Sidst jeg kiggede på vådfoderet, var alle tallene faktisk meget positive. “Sjovt nok” er tørfoderet til gengæld noget skod, medmindre de har ændret på opskriften siden sidst. Gufferne fejler bestemt heller ikke noget, så de har lige et punkt, hvor de skal oppe sig.

Uanset hvad er det da en fed præmie at få :smiley:

Så begynder flytningen at sætte sine spor - jeg er vågnet med ondt i halsen.
Min krop giver mig følelsen af sygdom når jeg skal tage den med ro, nogle gange er det også følelsen af feber.

Godt at der kun er et par flyttekasser tilbage der skal tømmes… Så skal der til gengæld styr på udestuen, som er brugt til at smide ting ud i, når de var i vejen indenfor.

Så har begge katte fået top godkendte karakterer af Dr dyr :muscle::heart_eyes: Hun kom på hjemmebesøg og begge katte syntes hun var super dum, træls og belastende - og også lidt sød, så de tog alt i stiv arm.

Rose er nu fuldt vaccineret og voksen ifølge hendes udfyldte sundhedsbog. Hun er stærk og sund i hele kroppen, har en fin kondition og en kampværgt på 2,8 kg, har (nu) fine bisser og tandkød og hun fik endda taget temperatur, hvor hun godt nok fik mord i øjnene og var klar på at lave ninjaen :joy: Hun blev dog hos Dr dyr - der igennem hele konsultationen sad med Rose på skødet.

Ease, den fantastiske, godmodige dreng, sad også hos Dr dyr igennem det hele. For dem der kender ham, ved I at den slags gør en selvstændig herre som ham IKKE, men det gjorde han altså. Også under temperaturtagning, hvor han ikke fortrak en mine. Her lå han bare halvt på ryggen og blev nusset af hende på maven :joy: Også en god, sund, stærk krop, måske liiiidt rund, selv om han bare vejer 4,1 kg og helt som ventet lidt rødt tandkød på kindtænderne. Men Rose, Ease og jeg er jo begyndt at børste tænder for ca 4 uger siden, og jeg kunne fortælle hvor godt vi er kommet i bund med begge kattes sarte tandkød og Dr dyr mener også jeg kommer det sidste stykke med kindtænderne. Hun var for øvrigt meget imponeret over at vi ligefrem børster tænder, men som begge katte opførte sig, kunne hun nu godt se at det ikke var så problematisk at lære dem det :joy: Hun var også super begejstret for min måde at fodre og mit valg af foder - og vi er helt enige om hvordan indekatte skal/ikke skal vaccineres. Så det har været en god dag :smiley:

Kattene er nu gået kolde efter leg og en del kyllingestænger og mon ikke de skal bruge et par timer på at fortrænge denne voldsomme, invaderende oplevelse, jeg bød dem på :joy:

11 Synes om

Fritzz har været ved siden af sig selv i dag, ovenpå tandrensningen og bedøvelsen i går. Han har spist og været på bakken, men han virker træt og hans blinkhinder har været fremme. Desuden så hans højre mærkeligt mat ud, så for en time siden var han forbi dyrlægen igen igen.
Hold op, hvor må han bare gerne snart komme helt ovenpå igen. :kryds: :kryds:

Krydser :kryds: for Fritzz :hjerte:

3 Synes om

Vi har fået anbefalet det som balsam :fin:

Kiggede lige meget hurtigt på hjemmesiden. I tørkosten ville vi gerne have noget højere fedt, men måske det kan bruges blandet med andet :slight_smile: Der er ‘diverse sukkerarter’ i vådkosten, det er jeg ikke så imponeret af…

Ja, synes det er en lidt vild præmie!

2 Synes om

Hipster tøsepigebarnet kommer hjem imorgen. Hun er blevet parret, hvor mange gange er usikkert, og hun var bare sur og ond på hele verden. Snakkede med hankattens ejer, kunne høre ham synge løs til hende. Når han så var stille jamen så sang hans far løs til hende (han boede lige ved siden af).

… så nu skal der ventes og krydses fingre i 3 laaaaaaange uger!!! Jeg kan næsten slet ikke være i mig selv. Bliver så skuffet hvis hun går tom :kryds:

… en Hippy kopi eller to, det er da ikke for meget at forlange synes I :thinking::grin:

13 Synes om

Så er der bestilt nyt guld til loft krædsetræ og en tønde, glæder mig til få det store skrummel ud af katteværelset

2 Synes om

Er de katte ikke lovlig forkælede - et guld-kradsetræ, nu be´r jeg dem fru Heilbunth! :joy:

4 Synes om

øh jo de er mega forkælet, men ikke så meget, de må nøjes med et gulv til loft i træ

Så må vi se hvor dette skrumel skal bruges bag efter

5 Synes om

Det var en lækker flæskesteg, men jeg skulle ikke have taget sværret med :woozy_face:

Jeg savner Fiona :persevere:
Hun er i luksusfamiliepleje hos mine forældre, så hun har det som blommen i et æg.
Hun blev stresset af Joy og Alexander og deres støj og ballade. Det resulterede i lidt for mange lussinger til de to små vandaler; Ofte ubegrundede lussinger.
Så i disse dage har jeg bare 3 og her er så stille og roligt. Vildt så meget en enkelt stresset kat betyder

:troste:

Så kan vi næsten vente sammen :slight_smile:

Diva har også været til parring, der blev parret i hvert fald 10 gange, og første dag de parrede var den 30. januar. :slight_smile:

Vi havde slet ikke killinger sidste år (første år i min “karriere” uden killinger) så jeg håber godt nok også at der er gevinst :smiley:

Diva er blå tortie, så der komme forhåbentlig også noget tortie :heart_eyes:

12 Synes om

Hippy er med sikkerhed parret både søndag og mandag, sandsynligvis også søndag men der var hankatteejeren ikke hjemme så hun hverken så eller hørte brøl og deslige. Hun er muligvis også parret her til morgen (kommer her i eftermiddag). Så hvis vi tæller fra idag er der dag 65 d. 12 arpril, så deromkring måske lidt tidligere/senere hvis guderne vil.

@DK_Thomani/Anni, jeg har ventet 3 år… er ved at gå til :grin: Jeg håber på god vind hos jer, og vil glæde mig til killingebilleder fra din side igen. De er altid så gode… elsker dine tortier, lad os bare få nogle kopier af dem :slight_smile:

8 Synes om