Tanker i marts 2018

Er det ikke snart tid til middagslur? … ikke til mig, men kattene … kæft der er ballade i luften i dag :surrender:

1 Synes om

jeg har været oppe siden 02.20…så lige om strax går jeg på soffaen…så kommer pelsene af sig selv…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Enig! mine er også oppe på tåneglene og går og prikker til hinanden. De har været ude, men gider ikke så længe; de virker alle til at råkede sig.
Suk!

Come on! Jeg har fået handlet ind til de lækreste rejemadder - og så har jeg glemt mayoen!!! :dokdok::dohdoh:
Jeg ved helt ærligt ikke om jeg orker at køre i Føtex igen - folk er jo gået indkøbspanik her i påsken …

Vi skulle også lige have hentet lidt i dag - af en eller anden årsag mente jeg først påsken var i næste uge og havde derfor ikke fået handlet ind i tide (jeg plejer at handle fredag eftermiddag), det var godt nok lige før jeg godt kunne leve uden mælk og brød i huset… hold nu op der var jo sygt mange mennesker i Brande…

Og nu sner det her igen…jeg gider det altså ikke…

ser ud til at jeg går fri denne gang…gider heller ikke mere af det snask

1 Synes om

Det var helt tåbeligt i Randers i går. Man skulle tro, butikkerne havde været lukket i 14 dage. Jeg har sjældent oplevet så meget trafik både til og fra byen, og på vej ud mod centret i Paderup var noget af en tålmodighedstest. Ikke at jeg skulle i centret, men det skulle tilsyneladende resten af Randers. Der var kø næsten helt ned til broen.

Næste gang skal jeg nok overveje at tage motorvejen ved Randers Nord i stedet :uha:

1 Synes om

Hvad lavede du i Randers?? Med mindre det er en aprilsnar :wink:

jeg holdte mig indendørs i går. Havde så ingen grund til at komme ud og ja påskelørdag er altid total gak.

Det gav måske en smule mening i gamle dage hvor butikker var lukket; men nu om dage hvor der findes mindre butikker, hvor der kan findes mælk og brød etc. så virker det helt tosset i min verden. Sådan lidt massepsykoseagtigt… :wink:

Jeg var på vej hjem efter familiebesøg nord for Randers :slight_smile:

1 Synes om

Enig, jeg har også hørt om kaos ved Bilka her i Århus (Tilst), og undrer mig virkelig… Der er jo da så mange butikker der har haft åbent?? :gruble:

2 Synes om

Der er altid kaos ved Bilka :wink:

Tjaaa - hvis ellers Fakta og Irma hører ind under kategorien “mindre butikker”, så kan jeg bekræfte, at man fint kan hutle sig igennem ved udelukkende at handle, hvor der nu er åbent i påskedagene… :joy_cat:
Og helt uden trængsel, i øvrigt! :ok:

1 Synes om

Jeg handlede i Aldi i Fuglebjerg i går og der var stort set fri bane … kun én foran mig ved kassen :ok:
Jeg selv, kunne godt have klaret mig uden indkøb, men kattene manglede Topic alubakker … så deeet

1 Synes om

Baah! :p: I beg to differ…

Jeg husker ‘mindre’ som under en vis årlig omsætning. Men har dog ikke fulgt med i lukkelovens finurligheder, så måske er det slet ikke sådan mere ?

Sådan troede jeg egentlig også det var - men kravet må være bortfaldet i mellemtiden, der er i hvert fald generelt helligdagsåbent i de nævnte butikker, og bla. Aldi er også med på vognen.
Og det gør jo så de der panik-handle raids endnu mere groteske…

1 Synes om

Jeg ved ikke, hvordan det ser ud hjemme ved jer andre, men her er det forår! :sunflower::butterfly::hibiscus::honeybee::wilted_flower::hatching_chick::rose::beetle:

I morges vågnede jeg til mindst 5 cm sne, og det sneede tæt hele formiddagen. Over middag tøede det, så man kun høre vandet dryppe alle steder fra, og nu er der klar blå himmel, høj sol og ikke noget, der bare ligner spor af sne.

Lidt koldt, måske - men ikke desto mindre står havedøren åben, så dyrene kan rende frit ud og ind (godt med en brændeovn!).

2 Synes om

Her blev altandøren åbnet da solen nåede derom og Devi futtede rundt om benene på mig imens jeg fik sat kradsetønden på plads så hun kunne tage plads på udkigsposten (toppen af tønden, stående i vindueskarmen på 1. sals altan = feeeed udsigt).
Hun forsvandt dog hurtigt ind i kradsetræet i stuen igen. Samme sol kombineret med varme på radiatoren og ingen træk. Win win for gammelmissen :grin:
Lukkede altandøren igen klokken 18, der blev det alligevel for koldt i lejligheden.

4 Synes om