Ufarlige rengøringsmidler?

Jeg bruger sæbespåner til gulvene og nogle gange flydende brun sæbe til klinkerne i køkken og badeværelse (i tynd opløsning). Til kattens bakker bruger jeg uparfumeret opvaskemiddel. Det fjerner bakterier og lugt ganske glimrende :ok:

Jeg bruger opvaskemiddel til gulvvask:)

Vi bruger Probat, men misserne kommer ikke ind før gulvet er helt tørt :slight_smile:

Har lige vasket gulvene i Virkon S

Hmm… det er da godt nok noget, jeg aldrig har tænkt nærmere over.
Jeg har altid bare brugt Ajax eller Cellit Bang universal rengøring.

Til den daglige rengøring bruger jeg økologiske produkter, det gælder i hele huset.
Til kattebakken bruger jeg først Rodalon og derefter opvaskemiddel - økologisk - og sørger for at bakken er skyllet grundigt og er helt tør før jeg kommer nyt grus i.

Selvom mærkerne er økologiske osv. så er de jo stadig ikke ufarlige. Det eneste som er helt ufarligt er jo rent vand.
Men jeg vælger at bruge sæbespåner til træoverflader, og ajax der går jeg efter at det skal være uden salmiak og derefter duften.

[quote=KKH;300073]Selvom mærkerne er økologiske osv. så er de jo stadig ikke ufarlige. Det eneste som er helt ufarligt er jo rent vand.
[/quote]

Ved at det selvfølgelig stadig er “farligere” end vand, men det er et produkt lavet på naturlige ingredienser, og uden salmniak og “parfume”. Duftstoffet i produktet er ren citron.
På flasken med opvaskemiddel står der:
Baseret på mineraler og vegetabilske ingredienser
Hurtigt og fuldstændigt biologisk nedbrydeligt
Minimal belastning for vandmiljøet.

Og selvfølgelig sørger jeg for at tørre ordentlig efter når jeg går rent etc, så Buster ikke kan gå og slikke det i sig…

Jeg bruger den billige fra Netto.
Jeg har aldrig set mine katte slikke på gulvet. :slight_smile:

[quote=Mona Jensen;300246]
Jeg har aldrig set mine katte slikke på gulvet. :)[/quote]

Men poter og pels er jo i berøring med gulvet og vaskes herefter af katten :wink: