Vi har 1 hankat og 3 tøser. Disse er ikke beslægtet på nogen måde.
Vores spørgsmål er om vi med fordel kan have 2 drenge så man har større mulighed for at beholde killinger selv.
Vil 2 drenge til 3-4 piger være holbart for drengene og kan de gå sammen, uden vi behøver male gulv og vægge med pist væk eller rodalon hver dag ???
Det afhænger noget af hvad race det er om fertile hanner kan gå sammen. Med abyer er det kortvarigt. Abyerne er også meget “givende” med at strinte. Er du i tvivl om du vil kunne klare lugten er du velkommen i Gundsømagle.
Jeg har med fordel haft en han meget kort, altså ladet ham parre så hurtigt han kunne finde ud af det og så af med bollerne. En så ung han strinter normalt ikke, men så snart han har parret er han svær at have sammen med en anden han sålænge han er fertil.
Nej ikke specielt svært, ihvertfald ikke for mig. Den pissegøj jeg har kan fortsætte med at nedpisse det værelse han har gang i. Han får om et par dage, når hun er helet lidt mere efter sterilisationen fra idag, selskab af en hunkastrat.
Jeg vil ikke have hankattepis i hele huset.
Hvis man hører til dem der gerne vil det hele skal være en stor familie, og det kan lade sig gøre uden for meget stress, må man jo ha’ hunnerne på p-piller. Har man mere end en han må den der ikke skal parre fjernes når p-pillerne bliver taget væk. Der er dømt til der kan gå ged i det, f.eks. hvis hunkatten ikke bliver drægtig kan hun komme i løbetid uden du opdager det og faktisk blive parret af begge hanner.
Så er det godnat, Poker min pissehan pissede på mig det store svin. Der er gang i den rene bukser her, han gjorde det også i går. Han skal være glad for han er så sød som han er …
[bigloony] det prøvede jeg også for en del år siden, da Samson stadig var fertil…han kom ind fra haven…spottede mig…og hoppede op på skrivebordet og gav mig en svada så hele den ene side af min trøje drev af tis…så sagde han sin tilfredse trillelyd og hoppede ned igen. Dygtig missedreng [smilie=hate-tunz.gif]
Han blev nu ikke neutraliseret af den grund…han syntes jo blot jeg var en tår værdig -høhø
Noget af det mest uintelligent jeg har set var da han markerede på sin madskål…det er fisme dumt -rulleøjne
INDEN man vælger at berige sig med fertile dyr, skal man tænke sig om, og inden man vælger det oven i købet skal være fertile hanmisser, skal man tænke mere end to gange.
Lige i skrivende stund kommer Nana op til mig…hun har været en markør så enhver hganmis burde blive MISundelig. Men ER man en kat der har et behov for at blive hørt, set OG lugtet, så er markering vejen frem (i katteverdenen) og det ER den vi vælger NÅR vi vil have fertile dyr.
Brita
Ved selvfølgelig at man skal sikre sig hvilken han der parrer hvilken hun. !!
Vores dreng kan finde på at tisse i vores sofa, det er ikke strint, næ han sætter sig lige som i bakken.
Vi har vores katte gående sammen på nuværende tidspunkt, det går rigtig godt, ved godt at med 2 fertile hanner er det måske ikke muligt.
Kan 2 hanner enes ??
Vores dreng er en rigtig nusserøv, super doven og fredsmægler.
Han var den af vores misser der tog bedst imod vores lille nye killing.
Pigerne derimod er/var nogle rigtige strigler, kan det skyldes noget ned heraki - at de skal sikre sig samme eller bedre plads ??
Hunnner giver sig ikke lige, så de kan være noget af en prøvelse…
Jeg holder ikke længe på dem der har for spidse albuer og går ind for potefaste lussinger. Jeg vil ha’ ro i mit katteri, en sådan hunkat stresser alt og alle. Bliver det for meget, bliver hun steriliseret og ud af røret med hende, de elsker mennesker men ikke andre hunner, hanner er også evig dejlige. Har netop steriliseret husets kælling, hun elsker min pissehan, så de kan nyde hiandens selskab snart. Der bliver en velsignet fred når en finke kommer væk fra flokken …
dk hyrland´s: jeg var på ingen måde ude på at fornærme dig med min bemærkning.
min erfaring er blot at katte er nogle snu bæster, og en liderlig kat kan sgu gøre sig mange udspekuleret krumspring for at få lov. kender mere end en der er blevet snøret af sin kat. mig selv inkluderet.
lis D: sikke et sprog du fører -thumbs jeg ligger flad af grin. dog elsker jeg hystade- pigebørnene. har selv en tortie-tøs med temperament for flere. håber aldrig det går af hende, da det giver mange grin. de andre katte har indordnet sig under det.