1 eller 2 katte

Hej igen,

Ja jeg opretter lide denne tråd også.

Som skrevet i anden tråd har jeg en killing på 5 måneder som jeg har lært nogen trik og den er super kælen og kontakt søgende, hvilket også var derfor jeg købte en kat til at have en kæle potte.

nu har jeg set flere indlæg med at folk mener det er bedst at have 2 katte sammen, det kan jeg godt se det gode i også for mit vedkommende, da jeg nogen gange er meget væk med hundene til prøver og sådan.

Men tænker lidt bliver kattene så ikke mest deres egne når de har hinanden?

jeg tænker lidt i hunde sammenhæng også ved godt det ikke er samme dyr men man fraråder altid at købe 2 hvalpe eller unghunde da de vil knytte sig meget til hinanden og derved være svære at få kontakt med i træning?

måske et dumt spørgsmål men ellers får man jo ikke noget afvide.

To til ENHVER tid :slight_smile:

Der er ingen ulemper ved at have to, tværtimod :slight_smile:
De har hinanden, når du er væk, og en artsfælle er altså bedre end alt andet :slight_smile:

Katte er ikke flokdyr som hund, men vil gerne have en legekammerat :slight_smile:

Du kan prøve at søge i forum, der er mange tråde omkring at gå fra en til to, til tre osv katte :slight_smile:

Her er man nemlig ikke underlig bare fordi man har 5 katte eller derover :wink:

Min erfaring er ikke at jeg får mindre opmærksomhed ved at have to katte. Det kan da godt være at de giver hinanden lidt mere end de ellers ville give mig, men så fordi der er to katte så er slut resultatet total bonus for mig :smiley:

Og jeg kan også kun anbefale at have to killinger/katte sammen. De leger og hygger og vasker bare hinanden på en hel anden måde, og det er jo også fantastisk at iagttage og deltage i :slight_smile:
Det skal jo så selvfølgelig overvejes at både køn og temperament skal passe sammen (lige køn leger bedst. Drengene vil tumle mere end pigerne, der er til fangelege)

Jeg er også stærk fortaler for to katte :slight_smile:
Jeg har én af hvert køn, og de har utrolig stor glæde af hinanden.

Udover at putte sammen, leger de rigtig meget! Og der vil jeg sige at det med pige- og drengelege ikke helt passer på lige de to, for Milou er mindst lige så vild som Theo. Men når du skal have en ven til én du allerede har, ville jeg også anbefale en af samme køn og et temperament der passer til ham :ok:
Selvom jeg har to, får både jeg og mine to teenagere al den opmærksomhed vi vil have, fra enten den ene eller den anden, og ingen har dårlig samvittighed over at være væk på arbejde/skole :slight_smile:

Jeg oplever ikke at de bliver mere deres egne, end ved kun at have 1.
Før havde vi 1 kælepot, nu har vi 2, og tværtimod vil jeg faktisk sige at de er begge meget kontaktsøgende :hjerte:

Nu hvor vi har set hvordan 2 også kan have det sammen vil jeg aldrig gå tilbage til kun at have 1. Man kan bare ikke kompensere for det, på samme måde som en katteven kan :slight_smile:

Har kun en gang haft en kat alene, og da jeg fandt nr 2 var de desværre slet ikke noget match… Men efterfølgende har jeg udelukkende kun haft meget positive ting at sige om 2 eller flere sammen…

Så synes da du skal finde dig en lille legekammerat til missen :smiley:

Og det med drengene er mere til tumleri, det kan jeg ikke nikke genkende til ved vores killinger, tøserne er virkelig bad-ass og drengene thihi de vil langt hellere bare flade ud og se fantastiske ud…

Jeg kan til gengæld se tydelig forskel herhjemme i om det er 2 hanner eller en hun og en han. De 2 hanner kan køre vildt på hinanden, hvor da der var en hun, var hannen nærmest frustreret over ikke at ville være for hård mod hende.

Vi har jo tre drenge og to piger. Den ene af hunnerne er så gammel hvor de andre er mellem 1 og 3 år nu, sådan cirka.

Særlig de to yngste af hannerne (Stevie og Ib) leger meget sammen, men Ozzy, den ældste af drengene er også tit med. Og fra tid til anden flyver der fire katte gennem lokalet, når det passer Adelie at lege med dem også. NÅR hun gider lege er det mest fangelege, men så kan hun absolut også være mindst lisså vild som drengene. Sådan rene brydekampe foregår dog mest mellem Ib og Stevie.Ib overfalder Stevie der bare ligger lidt… indtil han bestemmer sig til at vise HVEM der er størst og stærkest :wink:

Enig med 2 katte.

Jeg havde først en gammel hunkat på 8 år, hvor jeg så fik en lille hunkilling på 13 uger. De kunne desværre ikke sammen. Til sidst blev den store aflivet (Hun havde sukkersyge, og er stadig meget savnet).

Her d. 10. fik jeg så en lille killing på omkring de 8 uger ind (han var forladt af sin mor). Jeg har aldrig oplevet Mojo (den store) så glad før. De hygger og leger. De har dog ikke puttet sammen endnu (men det tvivler jeg ikke på nok skal komme). Jeg fortryder bare lidt, at vi ikke fik nr. 2 tidligere, men man kan jo altid være bagklog :wink:

Jeg har i hvert fald ikke et sekund fortrudt, at jeg fik ham den bette ind. Det var meningen, at han “bare” skulle være plejekat til han var omkring de 14 uger, også ud til et nyt hjem, men det kan jeg slet ikke få mig til, nu hvor jeg ser hvor meget Mojo er blomstret op!

Mojo hygger stadig sammen med kæresten, og Felix (den bette) ligger og putter sammen med mig. Så bare fordi der er 2 katte, så betyder det ikke, at de ikke har tid til sine mennesker (for menneskerne skal jo også passes :tihi: )