10 katte efterladt i kasser

10 katte efterladt i kasser.

:ked:

:blegne: :blegne: :blegne:

:ked::ked::ked:

:lynogtorden::lynogtorden::lynogtorden:

:doh::doh::doh:

:argh::argh::argh:

:ked::ked::ked:

:wittsend::wittsend::wittsend:

:donk::donk::donk:

:ked::ked::ked:

Det er altså utrolig …Jamen er det noget at sige til, at man efterhånden bliver skarp i stemmen, når talen falder på fritgående fertile katte. Jeg ved ikke hvad folk tænker på - Det er rystende !!

Jeg er ikke kun målløs.
Jeg er også ordløs.

Jeg har fatisk lyst til at skrige…i fortvivlelse…:skrige:

det er hverken første eller sidste gang vi hører om det…desværre
og lige ked af det bliver man hver gang…

de mennesker der gør sådan noget…skam jer

:ked:

Jeg har ikke læst det - og vil heller ikke - men det må forventes, at de nu er i trygge hænder ???

:kryds::hjerte:

Jeg har ikke læst det - og vil heller ikke - men det må forventes, at de nu er i trygge hænder ???

:kryds::hjerte:[/quote]

Alle kattene pånær 2 fatile som slap væk er indleveret til Hillerød dyreinternat. Her ved jeg personligt de vil blive taget godt af.

Jeg kan simpelthen ikke forstå folk. Har man dyr så må man sku tage de konsekvenser der er med dem.

[quote=Troldegaarden;398151]Alle kattene pånær 2 fatile som slap væk er indleveret til Hillerød dyreinternat. Her ved jeg personligt de vil blive taget godt af.

Jeg kan simpelthen ikke forstå folk. Har man dyr så må man sku tage de konsekvenser der er med dem.[/quote]

:hjerte::hjerte:

Tak, godt at vide - det er trods alt godt at de blev fundet og ikke overladt til sin egen skæbne i en papkasse…

:muhaha::muhaha::muhaha::muhaha:

Ingen undskyldning, men vedkommende satte trods alt kasserne et sted, hvor de ville blive fundet hurtigt, og ikke i en grøftekant.
Det er sikkert også den samme, som ringede til Falck.

Krisen kradser stadig, og det ville - hvor barsk det end lyder - hjælpe kattene meget, hvis dyrlægerne over hele landet satte deres tårnhøje priser for aflivning ned.
Det koster i materialer 10 kr. at aflive en kat, og så lang tid tager det heller ikke.

hvor er jeg enig Hanne…der skulle landet over laves en form for “frit lejde” til at komme med killinger til aflivning…det vil hjælpe den fritlevende kattebestand betragteligt…

og endnu bedre hvis det var neutralisation, de udbød til billige penge

kom nu ned fra den sky Bente…glem det

Åhhh, hvor bliver man dog trist til mode over at læse sådan noget!:frowning:

Det eneste positive er at en eller anden havde den smule pli at ringe og oplyse omkring de “levende” kasser.

Trist, trist og atter trist!

Knus Gitte

Ja det er frygtelig. Stakkels misser… Men så længe man ikke kan få nogen form for hjælp, når man står med et problem, så vil dette og det der er værre ske igen og igen.

Se nu bare på alle de problemer Mega havde, med den tilløbende kat med såret hale. Ingen hjælp var der at hente nogen steder.
I artiklen står der bl.a.:

Dyrenes Beskyttelse ser med alvor på sagen, da det ikke er en acceptabel løsning at efterlade sine dyr i en kasse.

Nej det er bestemt ikke en acceptabel løsning. Men hvad skal man så gøre, hvis man står med en tilløbende kat? Uanset hvor du ringer hen, ER der bare ingen der vil gøre noget, og da slet ikke DB. Så hvis ikke man selv har råd til at bruge penge på sådan en stakkels mis, så er der faktisk ikke andre muligheder, end at efterlade katten på dørtrinnet til en dyrlæge eller et internat.

Med mindre man kan få over sit hjerte, at lade katten gå og møde sin skæbne, hvor grum den end måtte være. Er det et bedre alternativt?

Jeg siger ikke at det er tilfældet her, men uanset hvad, er forskellen egentlig ikke så stor. Man kunne forestille sig, at det var en hvor det hele pludselig blev for meget. Vi taler så meget om et dyrepoliti her i Danmark, og det ville måske kunne afhjælpe nogle af disse ting. Hvis altså det bliver lidt det samme som RSPCA i England.

Meget af deres arbejde, består i at hjælpe folk såvel som deres dyr. De har midler til at få katte neutraliserede, når en ejer ikke har råd til det, og de rådgiver dyreejerne, så deres dyr får bedre forhold. Og står man overfor en tilløbende kat, så er der ingen problemer med at få den hentet, og bragt til en dyrlæge eller internat. Hvorfor pokker skal det dog være så svært herhjemme?

Jeg har ikke læst det - og vil heller ikke - men det må forventes, at de nu er i trygge hænder ???

:kryds::hjerte:[/quote]

[quote=Troldegaarden;398151]Alle kattene pånær 2 fatile som slap væk er indleveret til Hillerød dyreinternat. Her ved jeg personligt de vil blive taget godt af.

Jeg kan simpelthen ikke forstå folk. Har man dyr så må man sku tage de konsekvenser der er med dem.[/quote]

Det var 2 højdrægtige katte der slap væk :ked:

vi hører så tit om de frivillige organistioner RSPCA og andre via animal planet…og det er bare så fedt at høre at befolkningen støtter op om de organisationer…
danmark er et forholdsvis “lille” land, med en skyhøj skatteprocent…jeg tror det kan være svært at få det til at løbe rundt…hvis det skal være uden offentlige midler…og der skæres i forvejen ind til benet pt…jeg er rystet over at vores politiske system ikke formår at få mere ud af pengene… de gamle lider, og børnene lider…det er sygt…alle områder skal spare…
jeg ved at mange på overførselsindkomster nærmest skal stå skoleret, for at blive godkendt til at få det offentliges almisser…
hvor er jeg dog taknemmlig over at have et godt helbred, så jeg kan passe et fuldtidsjob…jeg betaler med glæde min skat…det går til et godt formål
hovsa…jeg kom vist ud på et sidespor

Ang. besparelser, så var der netop på TVSyd her til aften et indslag om Haderslev kommune, der har valgt at spare aflivning af herreløse katte væk - alternativet var at spare et offentligt toilet på en strand væk (begge dele koster 50.000 kr. pr. år).

Resultatet vil blive, at de 300 katte, som normalt indfanges og aflives hvert år, nu i stedet får lov at formere sig helt ude af kontrol, fordi private fremover selv skal betale for aflivninger :frowning: Det er vel nok en trist udvikling :ked:Kommunen henviser dog til DB. Så må man bare håbe, at de er indstillet på at påtage sig det ansvar :S

Man kan læse om det her
Vil tro, det også kommer på regionernes netTV lidt senere. Det var i 19:30 udsendelsen - første indslag, mener jeg.

[quote=Beydana;398335]
Vil tro, det også kommer på regionernes netTV lidt senere. Det var i 19:30 udsendelsen - første indslag, mener jeg.[/quote]

Så er indslaget der.

[quote=Beydana;398335] :ked:Kommunen henviser dog til DB. Så må man bare håbe, at de er indstillet på at påtage sig det ansvar :S
[/quote]

Det kan jeg så godt betro dig at de aldeles ikke er.

jeg har flere gange ringet til det internat der ligger tættest på mig, og har hver gang fået beskeden at det var ikke deres problem.

Jeg aner ikkke mine levende råd, for her er stadig en del vildkatte, og der kommer flere i løbet af sommer og efterår, og nu har jeg ikke længere muligheden for at indfange og aflevere til aflivning.

Så lige i TV Syd her til aften, at Haderslev kommune i nogle år havde haft en aftale med et dyrehospital om aflivning af syge hjemløse katte, de havde så aflivet ca 300 om året. Men det er blevet sparet væk bare lige SÅDAN, det kostede nemlig det samme som et offentligt strandtoilet og så måtte de vælge.

Det er til at blive syg over, kan godt se problemet ikke bare er kommunens. Det er de uansvarlige katteejere der ikke får neutrliseret deres fertile katte. Og så er vi der igen, det er grusomt med de katte i papkasserne, men hvordan får man nye katteejere til at indse hvor vigtigt det er at de neutraliserer deres katte. ellers holder det jo aldrig op.:ked:

[quote=Beydana;398335]Ang. besparelser, så var der netop på TVSyd her til aften et indslag om Haderslev kommune, der har valgt at spare aflivning af herreløse katte væk - alternativet var at spare et offentligt toilet på en strand væk (begge dele koster 50.000 kr. pr. år).

Resultatet vil blive, at de 300 katte, som normalt indfanges og aflives hvert år, nu i stedet får lov at formere sig helt ude af kontrol, fordi private fremover selv skal betale for aflivninger :frowning: Det er vel nok en trist udvikling :ked:Kommunen henviser dog til DB. Så må man bare håbe, at de er indstillet på at påtage sig det ansvar :S

Man kan læse om det her
Vil tro, det også kommer på regionernes netTV lidt senere. Det var i 19:30 udsendelsen - første indslag, mener jeg.[/quote]

Undskyld havde ikke læst alle indlægene, det var ikke for at gentage dig:ups:

:frowning: :frowning: :frowning: