10 kg sæk foder til en kat?

Tror i at en 10 kg sæk kan holde sig til en kat har nået at spise det hele? :slight_smile:

Ja ! det kan jo holder sig i et år eller mere …

Det er ikke noget problem bare sørg for at opbevare det så lufttæt som mulgt. Behold det i sækken og sæt evt. sækken ned i en fodertønde.
Jeg har altid købt 10kg sække selv da jeg kun havde en kat - kg prisen er alt for høj i de mindre portioner, når man er ude efter kvalitetsfoder.

super, ja det er jo nemlig det, det er en del billigere at købe en stor sæk :slight_smile:

Ja selvfølgelig. Ved rette opbevaring holder det længe :smiley:

porta 21 er nemlig på tilbud til 250 for 10 kg :slight_smile:

Men nu læste jeg lige at taurin indholdet er for lavt i porta 21 grain free, er det nogen der ved om der er hold i det?

Jeg køber altid 10kg - jeg opbevarer det i en lufttæt spand og tager så og fylder over i en mindre beholder - så der ikke åbnes til den store sæk så tit… det holder fint!

Ja, det kan sagtens holde sig! Jeg fylder bare op i 2 beholdere og fodrer af det. Så er det kun hver 10. dag eller deromkring at der kommer luft til den store sæk :slight_smile:

[QUOTE=Mille*Manne;959768]porta 21 er nemlig på tilbud til 250 for 10 kg :slight_smile:

Men nu læste jeg lige at taurin indholdet er for lavt i porta 21 grain free, er det nogen der ved om der er hold i det?[/QUOTE]

For lavt i forhold til hvad?

Hvis proteinindholdet i et foder er højt nok, bør det slet ikke være nødvendigt at tilsætte ekstra taurin :cool2:

Eller sagt på en anden måde…hvis en producent mener, det er nødvendigt at tilføre foderet ekstra taurin, anvender de måske ikke en optimal proteinkilde :gruble:Jeg ville kigge mere på kødindholdet end på hvad producenten derudover har tilført foderet. Så vidt jeg husker er Porta 21 grain free ganske udemærket på det punkt :slight_smile:

Jeg bruger ca. 10 kg foder om måneden til 6-7 katte. …så 10 kg burde holde ca 7 mdr. til een kat :slight_smile: Så hvis du - som andre skriver - opbevarer det forholdsvis lufttæt, burde det kunne holde sig.

Wow… 10 kilo ville vare et år her med mine 5 tror jeg. L Jeg bruger mellem 1 og 2 kilo om måneden…

Men det burde som alle andre siger, sagtens ku’ holde sig.

“problemet” er om man har plads til sådan en spand med foder et sted :slight_smile: 10 kilo kattemad fylder trods alt en del.

tja her holder 10 kg vel 3-4 mdr og det er til 2 katte

[QUOTE=TrekkieGrrrl;959831]Wow… 10 kilo ville vare et år her med mine 5 tror jeg. L Jeg bruger mellem 1 og 2 kilo om måneden…

Men det burde som alle andre siger, sagtens ku’ holde sig.

“problemet” er om man har plads til sådan en spand med foder et sted :slight_smile: 10 kilo kattemad fylder trods alt en del.[/QUOTE]

fodre du så med andet ved siden af , det er da helt galt hvis hver af dine katte kun spiser 400 gr mad på en mdr

Ja altså de får jo vådfoder :slight_smile: Godt nok skal de vlære slanke L men … Det er kun Adelie der spiser tørfoder som “hovedmåltid” - de andre har det bare til at nippe af hvis de har spist helt op af “det rigtige” foder, altså vådfoderet. Det får de 1 kilo af i alt om dagen. (400 gram morgen og aften og 160-200 gram sidst på aftenen som “guf”)

hehe så er jeg mere rolig, kunne heller ikke forstå at du sultede dine katte sådan :slight_smile:

Ja, Porta 21 (grain free’n altså) har en protein procent på 41 :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;959831]Wow… 10 kilo ville vare et år her med mine 5 tror jeg. L Jeg bruger mellem 1 og 2 kilo om måneden…
[/QUOTE]

Herhjemme spiser en kat 5 kg ca. 5 kg på 5-6 måneder :slight_smile: (Er undersøgt da jeg ikke havde så mange :høhø:)

[QUOTE=Mille*Manne;959768]porta 21 er nemlig på tilbud til 250 for 10 kg :slight_smile:

Men nu læste jeg lige at taurin indholdet er for lavt i porta 21 grain free, er det nogen der ved om der er hold i det?[/QUOTE]

Hvor er det tilbud? :smiley:

Jeg kan ikke finde 10kg derinde. Kun 7,5kg

Edit. Fundet. Kiggede på forkert mærke :ups:

10 kg kan du sagtens bestille til 1 kat bare :slight_smile: Men ja hold det gerne så lufttæt som muligt.

Jep! :slight_smile: Jeg er meget glad for den fra Olivers http://www.olivers.dk/olivers-foderspand. Kan se de har en til 4 kg. foder også. Den har jeg desværre ikke afprøvet.