Tror i at en 10 kg sæk kan holde sig til en kat har nået at spise det hele? ![]()
Ja ! det kan jo holder sig i et år eller mere …
Det er ikke noget problem bare sørg for at opbevare det så lufttæt som mulgt. Behold det i sækken og sæt evt. sækken ned i en fodertønde.
Jeg har altid købt 10kg sække selv da jeg kun havde en kat - kg prisen er alt for høj i de mindre portioner, når man er ude efter kvalitetsfoder.
super, ja det er jo nemlig det, det er en del billigere at købe en stor sæk ![]()
Ja selvfølgelig. Ved rette opbevaring holder det længe ![]()
porta 21 er nemlig på tilbud til 250 for 10 kg ![]()
Men nu læste jeg lige at taurin indholdet er for lavt i porta 21 grain free, er det nogen der ved om der er hold i det?
Jeg køber altid 10kg - jeg opbevarer det i en lufttæt spand og tager så og fylder over i en mindre beholder - så der ikke åbnes til den store sæk så tit… det holder fint!
Ja, det kan sagtens holde sig! Jeg fylder bare op i 2 beholdere og fodrer af det. Så er det kun hver 10. dag eller deromkring at der kommer luft til den store sæk ![]()
[QUOTE=Mille*Manne;959768]porta 21 er nemlig på tilbud til 250 for 10 kg ![]()
Men nu læste jeg lige at taurin indholdet er for lavt i porta 21 grain free, er det nogen der ved om der er hold i det?[/QUOTE]
For lavt i forhold til hvad?
Hvis proteinindholdet i et foder er højt nok, bør det slet ikke være nødvendigt at tilsætte ekstra taurin :cool2:
Eller sagt på en anden måde…hvis en producent mener, det er nødvendigt at tilføre foderet ekstra taurin, anvender de måske ikke en optimal proteinkilde
Jeg ville kigge mere på kødindholdet end på hvad producenten derudover har tilført foderet. Så vidt jeg husker er Porta 21 grain free ganske udemærket på det punkt ![]()
Jeg bruger ca. 10 kg foder om måneden til 6-7 katte. …så 10 kg burde holde ca 7 mdr. til een kat
Så hvis du - som andre skriver - opbevarer det forholdsvis lufttæt, burde det kunne holde sig.
Wow… 10 kilo ville vare et år her med mine 5 tror jeg. L Jeg bruger mellem 1 og 2 kilo om måneden…
Men det burde som alle andre siger, sagtens ku’ holde sig.
“problemet” er om man har plads til sådan en spand med foder et sted
10 kilo kattemad fylder trods alt en del.
tja her holder 10 kg vel 3-4 mdr og det er til 2 katte
[QUOTE=TrekkieGrrrl;959831]Wow… 10 kilo ville vare et år her med mine 5 tror jeg. L Jeg bruger mellem 1 og 2 kilo om måneden…
Men det burde som alle andre siger, sagtens ku’ holde sig.
“problemet” er om man har plads til sådan en spand med foder et sted
10 kilo kattemad fylder trods alt en del.[/QUOTE]
fodre du så med andet ved siden af , det er da helt galt hvis hver af dine katte kun spiser 400 gr mad på en mdr
Ja altså de får jo vådfoder
Godt nok skal de vlære slanke L men … Det er kun Adelie der spiser tørfoder som “hovedmåltid” - de andre har det bare til at nippe af hvis de har spist helt op af “det rigtige” foder, altså vådfoderet. Det får de 1 kilo af i alt om dagen. (400 gram morgen og aften og 160-200 gram sidst på aftenen som “guf”)
hehe så er jeg mere rolig, kunne heller ikke forstå at du sultede dine katte sådan ![]()
Ja, Porta 21 (grain free’n altså) har en protein procent på 41 ![]()
[QUOTE=TrekkieGrrrl;959831]Wow… 10 kilo ville vare et år her med mine 5 tror jeg. L Jeg bruger mellem 1 og 2 kilo om måneden…
[/QUOTE]
Herhjemme spiser en kat 5 kg ca. 5 kg på 5-6 måneder
(Er undersøgt da jeg ikke havde så mange :høhø:)
[QUOTE=Mille*Manne;959768]porta 21 er nemlig på tilbud til 250 for 10 kg ![]()
Men nu læste jeg lige at taurin indholdet er for lavt i porta 21 grain free, er det nogen der ved om der er hold i det?[/QUOTE]
Hvor er det tilbud? ![]()
Jeg kan ikke finde 10kg derinde. Kun 7,5kg
Edit. Fundet. Kiggede på forkert mærke ![]()
10 kg kan du sagtens bestille til 1 kat bare
Men ja hold det gerne så lufttæt som muligt.
Jep!
Jeg er meget glad for den fra Olivers http://www.olivers.dk/olivers-foderspand. Kan se de har en til 4 kg. foder også. Den har jeg desværre ikke afprøvet.