10 uger killing salg

Hejsa, vil gerne lige høre jeres mening, om hvad jeg skal gøre.
Kender en som har fået killinger og mor mis løb hjemmefra hvor killingerne er 10 uger, og den var væk i 1 uge, dyrlægen sage go for at de skulle sælges, køber blev fundet og skulle hente en killing, og pludslig kom mor mis hjem, men killingen blev solgt.
Ifølge loven skal en killing jo være 12 uger, men er det ok at haldlen fortsatte ? og er det ok at være vidne til dette ? kan jeg blive meldt for at være vidne til det ?

Dyrlægen er et skvadderhoved… han burde vide, at det trods alt er bedst for killingerne at blive sammen frem til de er mindst tolv uger - også selv om morkatten muligvis er forsvundet eller død!
Så det er med andre ord ikke ok, at handlen fortsatte…

Bekendtgørelsen om overdragelse af kattekillinger er dermed overtrådt…
Du kan selv afgøre, hvad der videre skal ske. Du kan anmelde det til politiet - eller du kan lade være…

Tak for svar, kan et vidne til det straffes også ?

Det ved jeg ikke…

Nej, man har ikke anmelderpligt i Danmark. Men hvis du mener noget med det, så anmelder du det… Det kan gøres ganske anonymt.
VH
Susanne

Det er bare det når jeg ved at det er foregået, så kunne det jo godt bekymre mig at hvis nu jeg ikke anmelder det, at så en anden anmelder mig for ikke at ha gjordt det.
Men det kan også være at jeg bare skal lade være med at bekymre mig om det

[QUOTE=thyt;1018453]Det er bare det når jeg ved at det er foregået, så kunne det jo godt bekymre mig at hvis nu jeg ikke anmelder det, at så en anden anmelder mig for ikke at ha gjordt det.
Men det kan også være at jeg bare skal lade være med at bekymre mig om det[/QUOTE]

Ja, du behøver ikke bekymre dig for, at nogen kan anmelde dig for at undlade at have anmeldt det, du burde have anmeldt. For det er der sandsynligvis ikke nogen, der vil (lige så lidt som du lader til at ville anmelde det, du burde/kunne have anmeldt).

Men det betyder ikke, at loven ikke er overtrådt.

Tak for svar:)