Jeg købte 10 i går, og var meget spændt på hvordan de ville blive modtaget.
Begge katte snuste til den, og syntes det var noget sært noget.
Det endte med at jeg lod den være på badeværelset, og så kunne de jo selv finde ud af om de gad den.
De skiftedes så til at ligge på vagt og holde ud med den.
Men spist, det blev den godt nok ikke.
nej har ikke prøvet kyller endnu. men fik et tip om en dyrehandel der havde nogle i valby så det skal købes ind i morgen… bliver sjovt at se hvordan det bliver taget imod
Ja jeg har prøvet dem - kattene er dog ikke videre begejstret…
De leger bare med dem, men spist er de ikke blevet endnu. Jeg prøver dog stadig en gang imellem at servere og så hygger de sig lidt med at daske til dem smide dem op i luften…
Har stadig omkring 20 stykker i fryseren… Men de bliver kun serveret når kæresten ikke er hjemme, for han synes bare det er SÅ klamt…
Jeg købte 100 stk af Brita i vinters. Har ikke så mange af dem, men de har været meget populære herhjemme. Jako spiste dem fra dag 1, Diego skulle lige lære det, men er nu helt vild med dem. De to piger gider ikke, Mea spiser heller ikke de fugle hun tager (tror jeg) kun musene
Ej hvor lækkert med sådan et ordnetligt lager af de små gule.
Her hjemme har jeg brugt dem for nogle år siden, der elskede prinsesserne dem. Men nu gider de dem ikke længere. Og Gismo fatter intet af det. Det er næsten til at tude over… -ked
[quote=Mona Jensen;377077]Første gang skulle mine “lige vænne sig”
Myggen var den eneste, som for lige på dem første gang;
Det tog en uges tid - nu spiser alle - hver dag.
De er gode for tænderne m.v. [/quote]
Fik de bare en hver dag eller hvordan fik du vænnet dem til at spise kyllerne?
Jeg har købt 10 stk og prøvet at give dem to gange, hvor der var mest succes første gang og der blev spist lidt. Anden gang fik jeg bare blikket. Jeg har lunet dem lidt, klippet op for æggeblommen og hængt dem i en snor, så de kunne lege med dem og de blev lidt interessante. Min ene pige er meget begejstret for rå kylling, så jeg håbede, de også ville være glade for kyllerne.
[quote=Mislingen;377268]Fik de bare en hver dag eller hvordan fik du vænnet dem til at spise kyllerne?
Jeg har købt 10 stk og prøvet at give dem to gange, hvor der var mest succes første gang og der blev spist lidt. Anden gang fik jeg bare blikket. Jeg har lunet dem lidt, klippet op for æggeblommen og hængt dem i en snor, så de kunne lege med dem og de blev lidt interessante. Min ene pige er meget begejstret for rå kylling, så jeg håbede, de også ville være glade for kyllerne.
Hvordan vænner jeg misserne til at spise kyller?[/quote]
For en del år siden brugte vi meget daggamle kyllinger her, men kom så ud af vanen. Vi regner med at gå igang igen snart og så er skal kattene jo vænnes til dem. Min erfaring er, at der er katte der lige fra starten fatter hvad det er og andre der skal lære det og for nogen kan det tage lang tid.
Når vi har skullet vænne katte til det som ikke automatisk går igang så bruger vi teknikken med at klippe dem op i mindre stykker - det virker ofte.
Alternativt ( især hvis vi får katte hjem der aldrig har prøvet råt før) så koger vi dem ( det er IKKE lækkert synes jeg men kattene gør) - og så koger vi dem mindre og mindre for hver dag.
Min erfaring er, at hvis kyllingerne ellers er ordentlig optøede ( lidt håndvarme) så vil de katte man har der har jagtinstinkt helt automatisk gå igang med at lege med dem og de fleste af dem vil også spise i hvert fald noget af dem. Vi har dog haft katte der kun spiste hoveder, eller maver, eller sågar fødderne
Det kan også nogen gange hjælpe at der er lidt konkurrence på og så tror jeg det er vigtigt at man ikke giver for mange i starten sådan at de bliver trætte af dem ( måske får brækfornemmelser fordi de fylder sig for meget - næste gang husker de det og vil de føle sig dårlige bare ved tanken…)