Hej.
Min killing på 12 uger har kastet op her til formiddag. Han havde lige spist noget tørkost inden han kastede op. Han har virket helt normal og frisk efterfølgende og har leget og løbet rundt i huset.
Mit spørgsmål er, skal jeg være bekymret for opkastningen eller skal jeg vente og se tiden an for at se om han spiser eller kaster op igen?
Det lyder som om han måske har spist for hurtigt eller skulle af med lidt hår. Hold øje med ham (almindelige iagttagelse og uden panik ), men umiddelbart tror jeg ikke der er noget galt
Ja, hold meget øje med ham, de kan hurtigt vende i den alder
Jeg må sige jeg er helt enig med de to overstående udsagn.
Jeg kan se herhjemme på de voksne katte at de også kaster op hvis de spiser for meget eller for hurtigt af tørkosten. Hvis de spiser for meget, så sker der det at tørkosten jo kvælder op når den kommer ned i mavevæsken → så fylder det formeget til at kunne være i mavesækken = katten kaster op.
Så hvis det kun var den ene gang, well “ulrik” happens når man har kat. Hvis det begynder at blive mere regelmæssigt den kaster op skal der holdes øje med det, hvor tit, konsistens, hvilke situationer etc.