15 katte uden pels reddet

http://nordjyske.dk/nyheder/15-katte-uden-pels-reddet/6503466c-4e75-453d-83ab-3878d22434f2/112/1513

vh

Andreas

dobbeltpost

Smart at oplyse normalprisen - det øger slet ikke risikoen for interesse fra folk med dårlige ideer :dokdok:
Men mon ikke internatet har forstand på at spørge rigtigt ind til potentielle købere :slight_smile:

Jeg håber, at alle kattene finder rigtigt gode hjem hos gode folk :hjerte:

Det er ikke just kritisk journalistik.

Hvis det var rigtigt, at kattene nemt kunne indbringe et beløb af størrelsesorden 100.000 kr, hvorfor sidder de så hos DB?

vh

Andreas

Og hvorfor er det mon kun flere af kattene der har stamtavler? Ville da tro alle havde? :gruble:

Rex og Sphynxklubben har kontakt med internatet.

Her er da en god mulighed for dem der ønsker en sphynx [:thumbup:](javascript:void(0))

Cats og Conni

Ikke 100.000 kroner for hulen da :slight_smile: 10.000 kroner :slight_smile:

og jeg synes det er dejligt, at de er reddet. Det er dejligt der følger stamtavler med og internaterne er begyndt at formidle nogle af disse dyr som det de er - racekatte. Jeg fornemmer en art opblødning i forhold til tidligere praksis? Nu er sådan en fætter her jo svær at kalde en huskat, men det er da et skridt i rigtig retning.

Måske har ejeren ikke søgt tavler på dem alle? Måske er de blevet væk… Det lyder som et sted, der har haft nogle ting at se til, som har gjort, at man ikke kunne varetage alt omkring kattene, selvom de var elsket. Det må være hårdt. Psykisk sygdom kan ramme alle - jeg ville være glad (og ked) hvis nogle hjalp mine kattevenner, hvis jeg pludselig ikke selv kunne klare hverdagen og se det. I mine 11 år ædru har jeg haft aftaler med folk - falder jeg i, henter de mine dyr. Det ville sikkert være det, der kunne få mig tilbage på rette sti, for det ville slå mig halvt ihjel af sorg.

[QUOTE=lenschow;1229364]Ikke 100.000 kroner for hulen da :slight_smile: 10.000 kroner :slight_smile:

og jeg synes det er dejligt, at de er reddet. Det er dejligt der følger stamtavler med og internaterne er begyndt at formidle nogle af disse dyr som det de er - racekatte. Jeg fornemmer en art opblødning i forhold til tidligere praksis? Nu er sådan en fætter her jo svær at kalde en huskat, men det er da et skridt i rigtig retning.

Måske har ejeren ikke søgt tavler på dem alle? Måske er de blevet væk… Det lyder som et sted, der har haft nogle ting at se til, som har gjort, at man ikke kunne varetage alt omkring kattene, selvom de var elsket. Det må være hårdt. Psykisk sygdom kan ramme alle - jeg ville være glad (og ked) hvis nogle hjalp mine kattevenner, hvis jeg pludselig ikke selv kunne klare hverdagen og se det. I mine 11 år ædru har jeg haft aftaler med folk - falder jeg i, henter de mine dyr. Det ville sikkert være det, der kunne få mig tilbage på rette sti, for det ville slå mig halvt ihjel af sorg.[/QUOTE]

Hvis de er 10.000 hver stykket og der er 15, så er det jo 150.000 kr :slight_smile:

Ja, jeg regnede på artiklens upræcise prisangivelse: “Og selv om gode sphynx-katte med stamtavle kan koste helt op til 10.000 kr. …” Det antydes, at de ikke alle kan indbringe 10.000 kr. Så jeg trak lidt fra, og jeg bevarede unøjagtigheden ved at skrive “et beløb af størrelsesorden 100.000 kr”. Her er så, at jeg savner, at journalisten havde tænkt sig frem til, at den pris nok ikke kan passe på 15 “brugte” katte i varierende alder og helbred.

Jeg synes i øvrigt, at det er vulgært primært at vurdere ting - og katte - ved deres handelsværdi. Men det er en tendens, der er blevet populær blandt journalister. Vi oplever det også i antikvitets- og auktionsudsendelser: Er der noget ved oldemors smykker? Det afhænger tilsyneladende af prisen.

vh

Andreas

Nu ved jeg ikke hvad en Sphynx, normalt koster hos en opdrætter,:? men ønsker man sig virkeligt een af de hårløse, må man da sige , at dette er et godt tilbud! Og NEJ, jeg bryder mig heller ikke om, at kat te/ dyr vurderes på salgsværdien,---- men må så også sige, at det er dejligt, at “huskatte” sjældent er gratis længere. For du må indrømme, at kæledyrs pris betyder noget for de fleste familier, og man nok skal være “særlig” interesseret, eller opdrætter, hvis ikke : " en kat er en kat" :smiley:

Cats ogConni

Ja det er sandt, at en voksen kats pris ofte er lavere, men det er stadig en sjælden fætter den her at se på, så det er nok kilden, der vakler og ikke journalisten mon ikke :slight_smile: Det sker tit - om en journalist så vil begynde at tjekke om kilden i dette tilfælde taler sandt eller om detektor vil, er nok usikkert, men tallene holder ikke, så hvis de gjorde ville de nok ende på falsk barometeret i detektor :slight_smile: