17+18 december 2016 - udstilling i Prag, CSCH

I weekenden var Eva, jeg og 3 katte en tur i Prag - flot by, godt show og ovenikøbet gratis billede af de små kattekræ.

Tjekkiet er vores foretrukne sted til udenlands certerne, vi har været derned to gang i år :slight_smile:

Hvordan gik det med kattenes bedømmelser ??

Torsdag eftermiddag kørte jeg m.fl. til Prag. En god lang tur, som blev lidt længere da jeg insisterede på ikke at betale vejpenge i Tjekkiet. Det var måske ikke verdens mest smarte beslutning, da det fik os ud på biveje som var 12% stigning og de biveje ramte vi tidligt fredag morgen efter 10-12 timers nonstop kørsel og selvfølgelig var der islag deroppe. Nåja ikke sådan når man er en nærrigpind… :uha:

Fredag gik med lidt arbejde til mig, lidt soven på gulvet da de lovede “early check in” værelser ikke lige var klar endnu og så endelige en tur ud i den helt vildt smukke Prag.
Jeg har aldrig været der før, men da hørt mange sukke over hvor flot byen er. Det er jeg så helt enig i, og ovenikøbet en smuk solskinseftermiddag.

Stejle trapper

Smalle gyder

Vildt flotte huse

Endnu flottere biblioteker

Trætte turister

Og vildt imponerede udsigter

Jamen what not to like!

Lørdag og søndag gik med udstilling, som var ganske fin.
Ikke så effektiv som en jyrak udstilling, men mindst lige så god stemning.

Lørdag fik Theodor sit 3. cert. i klasse 8 og blev dermed International Premier.
Nu kan han så noget tid kalde sig “IP DK Lovelycoons Theodor” :hjerte:
Han har fået lov til at få taget prof. billeder når en ny titel kommer i hus. Men kun hvis han har nået at spare op af egne lommepenge!
Det var dog så billigt i Prag at han godt måtte få 3 billeder. Disse 3 kostede 140 tjekkiske penge, sådan ca. 40 kr. Lidt ærgerlig lyssætning på hans venstre øje og ja baggrundens grønne farve kan der skrives et ode eller to om… :tihi: :surrender1:

Søndag var vi på den igen og denne gang fik han rigtig charmet sig ind på dommeren (Karl Preiss) og fik en nom. til BIS ud af anstrengelserne.
Der var 3 kastrater på scenen og 4 dommere.

Theodor gaber, den hvide Skovkat ser en smule træt ud og sidste mand venter tålmodigt på at komme på scenen.

Der bliver kigget og mærket

Vendt og drejet

Theodor fik en stemme :rock: og en hvid Skovkat (dansk ejet kat i øvrigt) fik resten af stemmerne.

Det sjove for mig var at det var Anne Veland som gav Theodor sin stemme. Hun så ham på hans 2. udstilling og var sådan “nå ja han er da meget pæn” - hun har så skiftet lidt mening siden :thumbup:

Ligesåsnart show var ovre gik turen hjem og den var en smule interessant, især da vi nåede bjergene mellem Tjekkiet og Tyskland.
Jeg var stadig lige vej-told-nærig, men da sneen havde lagt et pænt tæppe overgav jeg mig og stillede GPS om til “find en motorvej og det gerne lidt hurtigt…”
12% stigninger og en ikke alt for rutineret sne-billist er ikke verdens bedste kombi…

Vel hjemme igen mandag morgen kl ca. 5 - efter en meget god tur og lige et par km, eller rettere 2.230,9 km, under hjulene.

Prag kan klart anbefales at besøge både for byen såvel som for en hyggelig udstillingsstemning.

Så cert både lørdag og søndag og søndag en nom til BIS og en enkelt stemme på scenen. Det sammen med en nyslået IP og nu-klasse-6-kat er jo godt for sådan en weekend.

Til lykke med resultaterne :slight_smile: I sig selv ikke så ringe ;). og når det ovenikøbet har været en hyggelig tur, så kan man dårligt ønske sig mere :slight_smile:
VH
Susanne