2 eller 3 katte?

YES! Er simpelthen så glad i aften :wehu:
Min kæreste begyndte forsigtigt at nævne at der jo snart er beboer møde i andelsforeningen…om man måske skulle prøve at få lov til at have 3 katte istedet for 2? Fattede ikke helt sammenhængen lige med det samme, men så sagde han: “ja, du har jo siddet og kigget på sorte orientalere i nogle uger, så det var måske en idé? Flokken er jo ikke så skrøbelig hvis der er 3 istedet for 2?” :inlove:

Så nu skal vi lige have nogle argumenter for hvorfor det er bedre at have 3 katte fremfor 2? (gerne nogle imod også)

Lige umiddelbart synes jeg jo at 3 er bedre end 2. Også fordi jeg har en af hvert køn og Flykra vil ikke altid “lege vildt” med Vívil, så han kunne godt bruge en legekammerat. Men det argument kan man vel ikke bruge overfor bestyrelsen? Mangler nogle argumenter, der kan bruges i den sammenhæng…

Det er nok svært at komme med argumenter, der kan bruges over for en bestyrelse, men mit bedste argument for altid at have minimum 3 katte er i forbindelse med dødsfald blandt kattene. Jeg skal ikke stå med en enekat i sorg - det var galt nok at stå med Guinness i sorg en måned efter, at Galliano var flyttet ind og jeg tør slet ikke tænke på, hvordan det havde været, hvis uheldet var sket to måneder tidligere :frowning:

Så aldrig mindre end 3 her i huset :ok:

Hvis den ene ikke gidder lege gør den anden nok.

Men det andet råd var bedre :smiley:

Jeg har nu aldrig fortrudt at jeg fik den tredie - de fungere bare så dejlig sammen alle tre trods aldresforeskel :thumbup:

[QUOTE=Temple Bar;105234]Det er nok svært at komme med argumenter, der kan bruges over for en bestyrelse, men mit bedste argument for altid at have minimum 3 katte er i forbindelse med dødsfald blandt kattene. Jeg skal ikke stå med en enekat i sorg - det var galt nok at stå med Guinness i sorg en måned efter, at Galliano var flyttet ind og jeg tør slet ikke tænke på, hvordan det havde været, hvis uheldet var sket to måneder tidligere :frowning:

Så aldrig mindre end 3 her i huset :ok:[/QUOTE]

Det er også mit argument nummer 1. Synes at “flokken” er meget skrøbelig hvis det kun er 2. På den anden side, så er bestyrelsen meget søde at tale med, så det kan godt være at vi får lov uden diverse argumenter :kryds:

den med kat i sorg kan jo bruges på den måde at en kat der savner nogen går og kalder og er ensom, hvilket måske kan være til gene for evt. naboer…

Jeg har ingen “gode” :inlove:
argumenter imod.

Slet ingen…
Mange gode hilsner:wehuu:
Mona

Herhjemme havde jeg to - indtil den ene døde pludseligt (Freja af FIP) - det varskrækkeligt at stå der med en ene kat - Nanoq tillagde sig på tre dage vaner, som han endnu døjer lidt med - kradse tapet i stykker, maiuve klagende hele natten og ellers så lå han bare pasiv og ville hverken lege eller ud i sele (jeg ventede på løbegården den gang).

Derfor fik jeg Nemo og Leonardo ind - og da Leo flyttede fordi han msitrivedes i flokken, så fik jeg hurtig fat på Tara. Så jeg havde mindst tre.

Da Nemo blev syg - fik jeg hurtigt fat på Tip - igen sikrede mig tre styk plus lidt afledning for de store, når Nemo kom væk. Maggie er her så fordi, at Tip kedede sig skrækkeligt sammen med de to store - men med to siam løber du nok ikke ind i det problem:-)

Jeg har lært på den hårde måde, at to er en for sårbar flok - jeg er derfor helt enig med dig i at tre er bedre.

Jeg har som Mona ikke et eneste argument imod. Nogle siger, at ulige antal holder en uden for - det har jeg aldrig oplevet ske herhjemme.

MVH Helle

Jeg har heller ikke nogen problemer med at have et ulige antal katte, de er rigtig gode til at hygge sig alle sammen…

Interessant med aspektet sørgende ene-kat - endnu en ny ting for mig at lære om katte. Rigtig interessant for mig, fordi jeg nu sidder i beboerrepræsentationen, der, hvor jeg bor. Og ejerne, et byggeselskab, har været meget svære at få til at æde et regelsæt om dyrehold af f eks 1 hund, ikke for stor, eller 2 katte. Det har været næsten umuligt at få lempet en dispensation for tilflyttende hunde over en vis størrelse igennem!
3 katte kan de næppe se meningen med. Det er så svært at komme igennem med psykologiske argumenter overfor folk, der intet kender til katte udover de alm. fordomme.
Tak for info, ny for mig :slight_smile:

Jeg har heller ingen problemer med at anbefale tre fremfor to…
MEN - vil lige fortælle dig og din kæreste en historie…

Jeg har en veninde, som bor i en andelsforening. Dyrehold var tilladt, egentlig uden begrænsning, dog så man helst ikke mere end to dyr pr lejlighed. Dyr var underforstået hunde, men det stod ingensteder.
Min veninde er katteopdrætter, og havde på det tidspunkt 7 katte - tidligere avlskatte/kastrater og et par ungkatte/kommende avlskatte samt en enkelt fertil hankat 8ike stinkende).
Hun var også medlem af andelsforeningens bestyrelse og mærkede tydeligt strømningerne, der kom fra nye beboere - især ang det omsiggribende hundehold, hvor der i nogle lejligheder befandt sig fire, fem (store) hunde.
Når man ejer 7 katte og ved, at man i fremtiden muligvis får et par stykker flere, så får man nerver på, når der begynder at komme tale om forbud mod husdyrhold!!!
Hun, et par bestyrelsesmeldemmer og nogle beboere gik derfor igang med at lave et gennemgribende revisionsforslag ang dyrehold i foreningen - max 2 voksne hunde, ubegrænset kattehold og af andre kæledyr der er lovlige indenfor den danske lovgivning (dog med bestemmelser ang lugt og andre mulige gener).
Forslaget blev stillet ved den kommende generalforsamling og blev støttet af hele bestyrelsen… når den slags sker er der som regel tale om en let drøftelse af enkelte punkter og derefter vedtagelse…
Det skete IKKE!
Hvert eneste punkt i forslaget blev dissekeret, nogle ændret… og det hele mundede ud i at det for fremtiden var tilladt at holde dyr ja…
Men max to dyr i hver lejlighed! Katte skulle være neutraliserede og mærkede og dette skulle bevises gennem dyrlægeregning til bestyrelsen. Samtidg skulle man ansøge om tilladelse til hvert enkelt dyr og tilladelsen kunne tages fra en, hvis man ike overholdt betingelserne!
Alt i alt en fin aftale, hvis ikke tidligere man har haft husdyrtilladelse i en beboerforening…
Men en voldsom forringelse i forhold til, hvad denne forening tidligere havde tilladt!
Man tillod dog (naturligvis) at de eksisterende dyrehold kunne fortsætte med det antal, der nu engang var - men der måtte ikke anskaffes nye dyr!

Min veninde bor nu i en ny andelsforening, hvor der er frit husdyrhold… hun vil aldrig nogensinde mere forsøge, at lave et forslag, som på nogen måde kan indebære en risiko for at dette begrænses!!!

Så pas på… et forslag ang forøgelse eller blot sikring af de eksisterende regler, kan måske ende med en forringelse…

Det lyder da som om de har haft vat i ørene i den pågældende forening, ja undskyld mig, men hvad i alverden sker der dog for sådanne folk…

Der sker det, at man er dødtræt af at blive mødt af 4 - 5 store løse hunde, hver eneste gang man bevæger sig ud på opgangen… at man er dødtræt af at skulle hø på hundeglam på alle tider af døgnet… at man er dødtræt af at naboen opdrætter undulater, der larmer konstant med deres pippen… at man er dødtræt af at skulle lugte til fru jensens på 4 sals ukastrede hankat, når man selv bor i stuen… osv osv…
EGENTLIG GANSKE FORSTÅELIGT

det var nu heller ikke deres forslag som jeg kritiserede men udviklingen af det…for det andet er vi rørene enige om

[QUOTE=Ann K;105463]Der sker det, at man er dødtræt af at blive mødt af 4 - 5 store løse hunde, hver eneste gang man bevæger sig ud på opgangen… at man er dødtræt af at skulle hø på hundeglam på alle tider af døgnet… at man er dødtræt af at naboen opdrætter undulater, der larmer konstant med deres pippen… at man er dødtræt af at skulle lugte til fru jensens på 4 sals ukastrede hankat, når man selv bor i stuen… osv osv…
EGENTLIG GANSKE FORSTÅELIGT[/QUOTE]

Det kan jeg faktisk godt forstå. Her er det ikke tilladt at have hund og kun tilladt at have 2 katte, der SKAL holdes inde i lejligheden. Vi bor “for enden” af bygningen, så der er ingen naboer til den ene side og ingen ovenpå. Der er tilsammen 4 lejligheder i opgangen og jeg er 90% sikker på at de andre ikke har dyr…Anyway, jeg vil have din historie i tankerne :slight_smile:

Jeg undskylder for øvrigt caps lock i den sidste sætning… jeg har et eller andet problem med mit tastatur - og så gør det det altså ikke bedre at Tjalfe vaaaaaaaaaaader hen over det! SUK

:tihi: Kender det godt. Det tok mig 10 min at skrive det sidste indlæg fordi Vívil truede med at smide sig på tastaturet hvis ikke han blev nusset NU! hehe

ja jeg har lært at skrive med en hånd efterhånden pga misserne.

Prøv at sidde med en kat størrelse Tara på skødet haha

Samtidig skal hun putte og gnubbe sin pande mod mig alle steder på mine hænder - så slår jeg forkert på tastaturet hahhaha

tja, mine katte tror stadig at de kan være 2-3 stk på mit skød ad gangen, og bliver My ikke set så hopper hun op og sidder på skærmen og jagter musen…skal lige siges at drengene er ved at være ret store, bare ikke ifølge dem selv…gg