2 hankatte sammen

Mine forældres kat fik et kuld killinger for 12 uger siden - 3 styks små herlige labaner :wehuu:
De har lige afsat hunnen, men de står nu tilbage med to hanner, som de meget gerne vil beholde. Mit spørgsmål er - når disse to hanner bliver kastrerede - kan det så gå at have dem sammen, eller vil der være en magtkamp?
Erfaringer modtages med kyshånd :klappekat:

Ingen problemer, og god idé at få to drenge fra samme kuld. Få dem kastreret som (store) killinger, så er du helt sikker på at der ikke når at opstå problemer.
Har selv to drenge af den slags herhjemme (der er dog lige et lille års tid mellem dem) og de to har bare været pot og pande :slight_smile:

Min erfaring gennem mange år er:
To kastrerede hanner sammen er perfekt.

Jeg har aldrig oplevet magtkampe - tvært imod…:hjerte: :hjerte:

Hvis de begge kastreres, inden de bliver kønsmodne (fx nu:lys-ide:), så burde de kunne være hinandens bedste kammerater længe:thumbup:

jeg har 3 dejlige drenge gående sammen :slight_smile:

Øj, det var dejligt at høre :thumbup:

De har allerede meget glæde af hinanden og er simpelthen ikke til at stå for. Kan man godt neutralisere dem i så tidlig en alder?:øhmm:

Ja, det kan man godt:) Tidlig neutralisering praktiseres af en hel del opdrættere efterhånden:ok:

Samme her:-) Ingen problemer

Jeg har to kastrater, og de elsker hinanden. Faktisk så meget at jeg nogen gange mistænker dem for at være lidt små-kærester. Så hvis du ikke er imod uanede mængder at nusse, hygge, leg og grooming to hanner imellem så er det perfekt :slight_smile:

Har en tilløbermis, som vores ene hankat er noget efter, men ellers har vi aldrig haft problemer. Tilløbermissen går sammen med den anden hankat og søskende plejer nu altid at gå fint sammen.

Ja, det kan man sagtens. Jeg har tre hittekillinger på ca. 10 uger, der skal kastreres på torsdag. Nogle dyrlæger foretrækekr en vist vægt på dem, da det så er nemmere for dem. Om det er så er 1 kg, 1½ kg eller 2 kg er forskelligt.
Nogle påstår at man skal vente til katten er 6 mdr eller kønsmoden, men det er der absolut ingen grund til :slight_smile:

Hunkatte og hankatte leger også forskelligt ikke?
Jeg regner også med at vi skal have endnu en hankat (også kastreret!) som legekammerat til Charlie om 1 års tid. :slight_smile:

Men tror også det er en rigtig god idé med to kuldbrødre, hvis man har muligheden for det, som dine forældre kan få! :ok:

Ps. Det er dog ikke sikkert moderen vil elske dem lige højt når de bliver store. Men får i hende kastreret også, så er der større sandsynlighed for at der ikke opstår problemer :slight_smile:

[quote=Garfield.;418335]Hunkatte og hankatte leger også forskelligt ikke?
[/quote]

Det gør de nemlig - hunkattene gider sjældent hankattenes brydelege.

Og det kunne jeg forstille mig Charlie gerne vil - han vil i hvert fald gerne lege vildt med os! Så det må hellere blive en hankat vi finder som legekammerat til ham - når tiden er til det… årh et år er lang tid! :rundtosset:

Ja, ellers skal I i hvert fald kigge godt på hunkattene/tale med opdrætter :slight_smile: Fanny leger gerne brydelege og løbe-stærkt lege, men hun er også udvalgt specielt til at kunne gå sammen med dengang 3 drenge :thumbup:

At de så også synes, det er fantastisk dejligt at ligge i ske og lege pusse-nusse, er en anden sag :smiley:

Men det er super vigtigt, når vi snakker hankatte, at de neutraliseres inden de bliver kønsmodne - ellers er der en stor risiko for, at de begynder magtkampe.

Vil en kastrat også begynde en magtkamp med en ikke neutraliseret hankat ?

Filur er jo som sagt efter Feline, som jo godt nok er blevet neutraliseret nu, men det var han jo ikke den første måned, hvor han boede hos os. Filur overfalder ham, så snart han ser ham og han er normalt ellers en fredelig fyr, men det kan måske også være fordi det er 2 voksne katte…:?

Ja, de går jo så adskilt nu- tør ikke rigtigt andet…

[quote=Buffy;418567]Vil en kastrat også begynde en magtkamp med en ikke neutraliseret hankat ?
[/quote]

Kan sagtens være - specielt hvis kastraten er kastreret sent.

Mine avlshanner, der bliver kastreret vil ikke kunne gå med andre fertile hanner, men går fint med tidligt neutraliserede hanner.

Jeg har 4 hankastrater hvoraf de to er kuldbrødre.

Der er magtkampe/slåskampe af og til, men det er aldrig mellem de to brødre