2 hunkatte der bedækker hinanden

Hejsa i katte gale mennesker derude.
Jeg er den lykkelige ejer af 2 hunkatte af racen huskat navne er Silje og Saga
De er søskende fra samme kuld. De er 5 mdr. nu og de er allerede kommet i løbetid.
Noget der har undret mig er at i sær når Silje er i løbetid bedækker Saga hende :uha:. Er der nogen der kan have en forklaring på denne adfærd?
Og ja jeg har tjekket flere gange at de begge er hunner og det skal lige siges at de er indekatte.

Venligst
Mia

Det er ikke ualmindeligt - det har jeg også hunner der gør.

Jeg tror nu ikke de udøver denne handling for at ‘bedække’ hinanden, selvom det ser sådan ud. Jeg har selv to missepiger fra samme kuld, og det er MEGET tydeligt, at de kører magtkampe mod hinanden …De tester hvem af dem, som er stærkest, og det foregår ved at ‘bedække’ hinanden :slight_smile:

Okay, jeg synes bare at det var lidt mærkeligt for det har jeg ikke oplevet før så jeg søgte en forklaring og det har jeg fået :slight_smile: Rigtig mange tak :slight_smile:

Der kan være flere årsager til at de prøver at parre hinanden. Hvis det foregår når de ikke er i løbetid så er det nok primært en magtkamp.
Men som regel vil du se det når de er i løbetid og så er det primært fordi deres hormoner kræver at der skal ske et eller andet og hvis der ikke er en hankat i nærheden må de jo hjælpe hinanden :))

Ganske normalt og en adfærd der normalt forsvinder når kattene bliver neutraliserede.

Teresa