2 katte søde katte søger nyt hjem

Hej,

Min dejlige svigermor døde i maj måned. Hun har efterladt sig to ude katte, som søger nyt hjem. Min svigerinde havde dem ved dyrelæge kort efter min svigermor gik bort, for at få kattene vaccineret og ormekur. De er begge steraliseret. De lever meget af deres liv ude, men får vådkost hver dag. De fanger mus og fugle i stor stil.

Hverken min svigerinde eller vi, har mulighed for at beholde kattene, og alle de steder hun har henvendt sig til, har enten ikke plads til at tage dem ind (internater og katte hjem), eller også vil de have 500-800 kr for tage imod dem.

De er en smule menneske sky indtil de lærer en at kende, men min svigerinde mener de ville stortrives som gård kat eller lignende.

Da svigermors hus (forhåbentlig) snart bliver sat til salg, kunne det være rart at komme af med kattene forholdsvis hurtigt - vi er rigtig træt af at skulle aflive dem, da de er sunde og raske.

Kattene befinder sig i Assens, tæt på 9550 Mariager.

Så i vil simpelthen hellere betale for at aflive dem fremfor at betale det, som det koster at aflevere dem på internatet? Den tankegang forstår jeg simpelthen ikke.

3 Synes om

Familien har dog fået kattene neutraliseret og de har fået ormekur. Og de gør noget for at finde hjem til dem. Det kunne jo være nogle ville overtage dem inden de evt kommer til at sidde på et internat på ubestemt tid.

Nej, tidligere ejer har neutraliseret dem - som jeg læser det. Sidenhen er de så vaccineret og givet ormekur af familien.
Og ærlig talt - at komme en periode på internat må da være bedre end at blive aflivet! Begge dele koster penge, så jeg forstår simpelthen ikke prioriteringen og ‘truslen’ om aflivning, hvis ikke et nyt hjem findes.

Et internat er på ingen måde gratis at drive, så jeg synes det er BILLIGT ikke at skulle give mere for at få den hjælp ift. videreformidling af to formentligt sunde og raske katte.

2 Synes om

_"Hverken min svigerinde eller vi, har mulighed for at beholde kattene, og alle de steder hun har henvendt sig til, har enten ikke plads til at tage dem ind (internater og katte hjem), eller også vil de have 500-800 kr for tage imod dem. _
- vi er rigtig træt af at skulle aflive dem, da de er sunde og raske."

Jeg ved ikke hvad I forestiller jer en aflivning koster, men det er en god handel i stedet at give 500-800 for at et internat overtager forpligtelsen med at finde et nyt hjem - de hænger nemlig ikke på træerne, og kattene skal jo spise imens, ikke? :slight_smile: Så mand jer nu op og gør det rigtige - liv koster nu engang lidt penge, og hvis der er et helt hus at sælge af, så kan der sikkert godt blive den smule småpenge til overs fra boet, til at I kan sørge for en anstændig videreformidling af kattene…
VH
Susanne

5 Synes om

Så er de gode råd vist givet videre. Tråden skal ikke udvikle sig til at handle om trådstarter, men om at finde et hjem til to søde katte, som mangler et.

2 Synes om

I kunne måske prøve at kontakte nogle gårde i omegnen? Det er jo en stor fordel for kommende ejere, at kattene er neutraliseret. Ellers er der jo den blå avis og gul og gratis på nettet, hvor man kan prøve at annoncere efter hjem til dem.
Eller facebookgrupper med katte der søge nye hjem fx denne: https://www.facebook.com/groups/488994864462817/
Der kan laves opslag i lokale butikker m.m. Det er altid en god fornemmelse at have hjulpet et levende væsen videre til et nyt godt hjem. <3

3 Synes om

Har I forsøgt Min Ven Katten i Hobro? Anita er mere end almindeligt dygtig til at finde nye, gode hjem…
VH
Susanne

1 Synes om

Har I prøvet f.eks. dba og guloggratis? Et overraskende antal almindelige mennesker kigger først der efter kat (og så er der selvfølgelig facebook). Held og lykke med at finde hjem til dem.

1 Synes om

Beklager alle!! De to katte fik nyt hjem i lørdags. De er kommet ud på en bondegård i nærheden af Hobro.

13 Synes om

Det lyder da også som den helt rigtige løsning :slight_smile:

3 Synes om