2900 Happiness

ØV:mad:
Så er der svar fra tv3, og ikke et rart et

[I]Hunden, som du ser i 2. afsnit af 2900 Happiness, er den ene hund af de to, som de bruger i rollen som ”Doggy”.

Jeg har forhørt mig hos 2900 Happiness-produktionen, og de fortæller mig, at hunden blev let bedøvet og var under overvågning af to dyrelæger i de 20 minutter, den sov. Så selvom den ikke har lidt overlast, så er det heldigvis den ene gang, den vil opleve dette. Ellers har jeg ved selvsyn kunne opleve på studierne, at der bliver taget aldeles godt hånd om de to søde hunde.

Mvh.

Søren Kirkeby

Presse - TV3, TV3+ og TV3 PULS

[/I]

Kommunikationsafdelingen TV3

TV3, Wildersgade 8, 1408 København K

[email protected]

tel: +45 77 30 55 33

mob: +45 20 85 85 43

Viasat - Entertaining people in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Estonia, Latvia, Lithuania, Russia, Hungary, the Czech Republic, Bulgaria, Slovenia, Macedonia, Poland, Romania, Belarus, Moldova, Georgia, Ukraine, Kazakhstan, Armenia, Kyrgyzstan, Uzbekistan, Slovakia, Serbia, Croatia, Bosnia and Herzegovina, Ghana and the United States.

www.tv3.dk

:uha: jeg er chokeret, og det er mildt sagt.

Nej altså, det er fuldstændig urimeligt :thumbdown:

:doh::doh::doh::doh: Har aldrig før haft en sådan lyst til at kontakte div. blade om sagen :doh::doh::doh::doh:

Jeg er ikke overrasket, for jeg har aldrig set en bamse bevæge sig sådan som den hvalp gjorde, da hun løftede den op fra jorden efter den var blevet påkørt. Jeg har dog set en del bedøvede katte hænge slapt under bedøvelse.

OMG jeg er målløs!! :blegne:
Hvor er det dog grotesk at bedøve et dyr til fordel for 5 sekunder på tv -brækkesig

Nu er jeg ret sikker på at det ikke er første gang et dyr bliver bedøvet pga en film eller serie. Det er TV som mange gerne vil se og ja den er så bedøvet i 20 minutter med 2 dyrlæger til overvågning.

Hvor tit er vores dyr overvåget af to dyrlæger når de fx. skal HD fotograferes, hvor de for vores skyld bliver lagt i bedøvelse.
Vi lægger dem i bedøvelse fordi de skal neutraliseres, for vores skyld.
Hvis vi er for dovne og vores katte brænder sammen i pelsen så bliver de bedøvet og barberet, for vores skyld.
Hunde der ikke har lært at få klippet negle bliver bedøvet for at få det gjort hos dyrlægen.
Ja kan blive ved, der er mange grunde til at vi lægger vores dyr i bedøvelse for os ejernes skyld :slight_smile:

Så vi skal nok lige tænke over hvad vi selv gør, før vi lige farer op fordi en hund bliver bedøvet for at lave TV, det er jo for seernes skyld :slight_smile:

Pels og kløer, er da for dyrets skyld. Samme med neutralisering, også for dyrets skyld. HD fotograferes, også for dyrets skyld. Ja alt det du nævner er da for dyrets skyld.

Jeg HD fotograferer da ikke min hund fordi jeg har 1200 kr jeg ikke kan bruge på noget alligevel. Næh, det er for at se at han ikke har ondt.

Ej Malle, den sammenligning holder da ikke :tihi:

Hvis et dyr bliver neutraliseret, får klippet pels, ordnet tænder, ordnet kløer osv, det er da for at opretholde deres sundhedstilstand, og give dem så godt et liv som muligt :slight_smile:

At bedøve en hund for sjov, det er ulækkert er det :mad:

Jo for at sætte det lidt i perspektiv, den lille hvalp er blevet overvåget efter alle kunstens regler i de 20 minutter, og hvor tit bliver vores dyr det når de er lagt i bedøvelse?

Og et eller andet sted kan jeg ikke se at TV3 gør noget galt, hvis nogen gør noget galt er det da ejeren der udlåner 2 hvalpe i deres prægningsperiode nummer 1.

Vi vil også gerne se godt fjernsyn, se gode film, film der spiller lidt på vores følelser og det er det de gør, og man kan jo se på reaktionerne herinde at det lykkedes dem meget godt :slight_smile:

[quote=Malle;253554]Jo for at sætte det lidt i perspektiv, den lille hvalp er blevet overvåget efter alle kunstens regler i de 20 minutter, og hvor tit bliver vores dyr det når de er lagt i bedøvelse?

Og et eller andet sted kan jeg ikke se at TV3 gør noget galt, hvis nogen gør noget galt er det da ejeren der udlåner 2 hvalpe i deres prægningsperiode nummer 1.

Vi vil også gerne se godt fjernsyn, se gode film, film der spiller lidt på vores følelser og det er det de gør, og man kan jo se på reaktionerne herinde at det lykkedes dem meget godt :)[/quote]

Nu ved vi jo slet ikke om ejeren var blevet informeret om at hvalpen skulle i narkose. Jeg var da flippet skråt hvis jeg fik at vide at min hund lå i narkose for et tv stunt på et par sekunder.

Jeg havde hellere set at det var en bamse der lå der.

[quote=Natascha;253559]Nu ved vi jo slet ikke om ejeren var blevet informeret om at hvalpen skulle i narkose. Jeg var da flippet skråt hvis jeg fik at vide at min hund lå i narkose for et tv stunt på et par sekunder.

Jeg havde hellere set at det var en bamse der lå der.[/quote]

Jo men det er jo svært hvis rettighederne er givet til TV3, så kan hun fortryde noget så meget.

Men det kan ikke bringe mit pis i kog at de bedøver en hund for at lave TV. Der er andre ting som foregår i DK der kan bringe mit pis mere i kog.