3xormekur til killinger---link søges

kan nogle af jer hjælpe mig med nogle gode sider der fortæller det altså ikke er nødvendigt at give 3 gange orme kur til killinger og skyde den skrøne med at ALLE killinger er født med orm ned.

Nææ har ingen link, selv råder min dyrlæge til at give ormekur 2 gange og det gør jeg så…

Hvorfor skal killinger, der ikke viser tegn på orm, have ormekur:?

nej vel altså en enkelt kur inden de flytter så man ikke sender bonus med fair nok meeen hvorfor… nåja er de der orme katten spontant får i foster stadiet :muhaha::dokdok:

Jeg kender en der fik en killing hjem fra en svensk opdrætter der er dyrlæge. Den havde fået TRE ormekure.

Jeg ormebehandler ikke - har én gang på 20 år haft orm - så fik hele banden en tur.

Men klart fritgående katte der æder byttedyr er mere udsatte

Der var en der havde givet dem 4! jeg fortalte det var en dum ide i kommentar feltet. De tog det heldigvis til sig. Men ja som man kan se er der dyrlæger der får godt med penge ind på recepter.
Ja en fritløber kan godt få orm hjem. Kyrie har haft orm pga en selvmords-mus der gik ind i huset så indekatte KAN da få det meen ret overkill at give ormekur 3 gange på alle killinger fordi de KUNNE få orm hvis man var branduheldig.

Jeg har en gang oplevet et kuld killinger hvor de havde orm , hvor det kun kunne stamme fra mormis og ved at vi i gammel hus, hvilket betyder at mor Delle snildt kan fange og æde en musi ny og næ, følger derfor dyrlægens råd og tvivler på han gør det for at få Extra penge ind, da vi reelt kun betaler for ormekuren og ikke gebyr for recept, hvad andre gør vil jeg ikke gøre mig til herre over

Her ormebehandles killinger altid - 2 gange. Det er set alt for tit at folk får en killing hjem som viser sig at have orm, selvom mormis bor i lejlighed, og der aldrig er set orm.

:bangbang: Alle killinger er IKKE født med orm. Hvis det er en skrøne, så har jeg hermed forsøgt at skyde den ned.
Jeg giver mine killinger 2 x ormekur - med forskellige produkter - fordi mine voksne katte har adgang til en indhegnet have.
Dermed kan jeg ikke vide, om hunkatten fx. har spist en ormeinficeret mus, der har forvildet sig ind i haven.
Har hun det kan hun give orm videre til sine killinger. Derfor får de ormekure.