Hvor lille en sprække kan en kat komme ud af (er ved at sikre vinduerne)? Nogle tips til altanen, kan ikke sætte hegn/net op (totalt forbudt, men endnu værre ikke noget at sætte det fast i), tænker noget med en net-dør og så en balje vand, hvis man nu alligevel kommer til at stikke poterne derud? Måske en sele på indtil han har opdaget vandbaljen?
kan hovedet komme ud kan katten også… mine cooner kan passere 6-7 cm med lidt god vilje…
Netdøre er svaret på dine bønner…
vinduerne kan skærmes med net… se her lige bag min kat i fad… låge til vinduets håndtag men eller net for - og igen bag tvillingerne
og her er netdøren til altanen åben så de kan se ud… den er normalt lukket…
Jeg har fluenet for vinduerne …Og på altanen.
Jeg har købt her :
http://www.fluenet.dk/fluenet_ns.html
Det er virkelig solidt, mine har hængt i over 5 år, og funker fint stadigvæk …Osse selvom mine ret tunge britebamser klatrer i dem
[quote=Alice;345073]Jeg har fluenet for vinduerne …Og på altanen.
Jeg har købt her :
http://www.fluenet.dk/fluenet_ns.html
Det er virkelig solidt, mine har hængt i over 5 år, og funker fint stadigvæk …Osse selvom mine ret tunge britebamser klatrer i dem :-)[/quote]
det er også dem jeg har … i hele lejligheden
og tricket er at klippe kattens klør, for så kan de ikke rigtig få fat hvis de prøver at fange en fugl eller lign… ingen af mine har fået andet end nogle få ødelagte tråde og jeg har MCOer
Den højde kattens hoved har, målt fra underkæben og op til det højeste sted i panden, så lille en sprække kan en kat komme igennem.
Tips til altanen…at katten under ingen omstændigheder kommer der ud uden at være i sele og bundet fast, (heller ikke selv om der er nogen med, og heller ikke båret og holdt)…OG, at snoren er så kort, at katten ikke kan springe op på kanten af altanen…for kan den det kan den også miste fodfæstet og hænge sig på udvendig side af altanen
Grunden til der kun skal den plads til hovedet er, er katten intet kraveben har. Lidt sjovt når man tænker på en kat har flere knogler end et menneske (og hund for den sags skyld)…derfor den også er så adræt og generelt tackler mange knoglemisdannelser bedre end eksepelvis menneske og hund.
Har opdaget at jeg slet ikke kan holde ham, hvis han ikke vil holdes - og han er ekstremt fleksibel, favoritten er at zig-zagge på tørrestativet, som en slange! Men tak, nu har jeg da noget at måle efter!