4 ugers misling

Da jeg stod og satte stand op i fredags ringede min telefon. Det var den unge pige jeg har som plejehjem. Hun var blevet kontaktet af nogle i Vejle. Indrømmet, jeg kan ikke huske om det var en killing de havde fundet eller andet (om det var deres egen), men faktum er de havde sagt den havde levet af skummetmælk. Jeg KAN huske det ord, for jeg studsede en del. Men ok…mange ved ikke bedre og gør det ikke i ondskab…de kontaktede os jo også…det må vel være formidlende omstændigheder:) I hvert tilfælde kørte Nanna ned og hentede misling og indenom vores klinik efter KMR som jeg sagde hun skulle. Lidt i midnat tikkede en sms ind at nu havde misling spist sin første flaske KMR og idag endnu en sms der fortæller den leger med den lidt større misling der blev fundet på torvet i Galten for 3 uger siden. Nu kan de to lege og få lidt misselærerdom af de to mis Nanna har i forvejen. En und hunmis også en hittemis og Nannas egen hankastrat på omkring 2 år…den mest vidunderlige kat jeg længe har oplevet. Han oser af overskud og vil med garanti blive et godt forbillede på de to små. Største misling fra Galten skal tilbage til de der ´fandt hende (klinet op af muren ved et pizzaria) NÅR hun er gammel nok OG ordnet. Det har jeg også deres underskrift på de accepterer. Man skal gardèrer sig, nemlig:høhø:.Jeg regner med at besøge de to misling en af dagene og så skal de have en nullerputseng at hærge rundt i og en puttepose at lege gemmeleg i:rock:. Misling no 2 ved jeg end ikke hvad er for en, eller også har min trætte hjerne glemt det efter week-endens travlhed og alle de ord der er blevet sagt. Hvis ikke det var fordi jeg ER i træning ville mine kæber være ømme:ups:. Jeg skal se om ikke jeg kan få Nanna til at tage billeder, og dem sender jeg lige enten til FF eller Birthe, ok?

Misling var ved at dø forplejemor igår. Misling slugte sutten på sutteflasken…så nu er det engangssprøjter for eftertiden og så almindelig mad. Regner med at besøge de to hittemislinger iaften eller imorgen. OG så SKAL jeg altså huske at tage billeder. Jeg er jordens største fæ til at glemme det. Heldigvis var plejemor resolut…ind i bil med misling og over til dyrlægen. Efter hendes eget udsagn tog turen det halve af hvad den burde. Og så fik misling noget der gjorde sut blev kastet op. PYHA…pludselig kan tingene ske på den uheldigste måde

Stakkels lille mis og plejemor! Sikke et chok hun må have fået. Godt, at alt endte som det skulle

Min dyrlæge har jo været her idag for at vaccinerer resten af missern og han fortalte det ikke havde været så farligt som plejemor havde troet. Det var ikke hele sutten og misling havde ikke været døden nær, men jeg er glad for jeg har en plejemor der er pivet for hellere dèt end ligeglad. Så det havde åbenbart ikke været så farligt. Men misling har det fint og leger med sin ældre “søster” og de to andre mis i hjemmet. Nu skal hun bare blive stor så hun kan blive en Savannah i rækken.

Har køsses på lille Savannah idag. Hendes plejehjem kalder hende Mauda (det har jeg det lidt svært ved) men det nye hjem kan jo lave det om, om de ønsker. Hun er den mest bedårende bette ting. Kunne ikke lige veje hende men hun vejer omkring 550-650 gram vil jeg tro. Hun er SÅ dygtig til at benytte kattebakken og tørkosten var hun i to gange mens jeg var der. Hun er sorttabby og aldrig har jeg set SÅ sorttabby en misling. Hendes tabbymønster er makrel og meget smalt og hendes sorte farve er bare SÅ sort. Jeg har udfra hendes størrelse og tænder givet hende fødselsdag d. 25. maj, så hun er 6 uger imorgen. Hun skal have nyr hjem og det bliver når hun er vaccineret 2 gange, ørene store nok til mærkningen og neutraliseret. D.v.s. engang efter Vamdrup udstillingen.

Skal vi ikke have et billede af skønheden? :slight_smile:

Jeg skal lige få kigget på det iaften. Lige nu skal hytten “renoveres”:)…efter en lang arbejdsuge ser her ikke specielt pænt ud. Det er utroligt hvad der kan slæbes med ind fra haven. Tabita kom ned i sengen her for lidt siden med pelsen fyldt med græsstrå. Hun lignede en paneret aflang trøffel

Er lige ringet op af Nana der har de to mislinger. Den mindst (Mauda) er lige død. Hun og den lidt større misling (My) havde været med ude og de havde leget og Mauda havde været helt ok og jeg så også igår en helt ok misling. Da de kommer ind skal de to sove og de har et rum til det fordi så har de fred for hundene. Da de kommer ind til mislingerne ligger Mauda død og der er afføring overalt. Nana mener der må have været noget galt med hendes tarme…jeg tør ikke komme med et bud for killingen så helt ok ud igår og hun spiste mindst to gange mens jeg var der.Åh lille misling…du fik et alt for kort liv

Farvel, lille Mauda-killing. Selv om du aldrig nåede at få nummer, var du en Savannah af hjertet.:rip:

Så længe vi husker dem, er de altid med os.:trøste:

God rejse, lille bebs :lys:

Jeg er kommet i tanke om det måske også kan have noget med at gøre, hun slugte noget af sutten. Godt nok kom det op, men jeg fik tanken lige før. Det er bare SÅ underligt for iaften fejlede hun intet. Hun spundsede rundt i sin nye nullerputseng og jeg så i hvert tilfælde to gange hvor hun var i madskålen og hun spiste lystigt. Det vil nok forblive en gåde hvorfor det gik som det gjorde og jeg vil ikke spørge ind til mere lige nu. Hendes plejemor skal have fred til at sørge

:rip: lille misser

Sov godt lille mis :ked:
:lys:
Mvh
Yvonne

God rejse lille Mauda :lys:

Nej hvor sørgelig en slutning :frowning:

Farvel lille Mauda Savannah

-kramer

:rip:

Det var da en trist udvikling, sådan et lille pus

:sørger: lille Mauda

:lys: til rejsen, hils mine venner, når du kommer frem

Sov sødt, lille misling :lys:

:sørger: Lille Mauda

: lys: