5 ugers killing toiletbesøg

Okay bedst jeg afleverer den tilbage tak

1 Synes om

Du skal indlevere den til nogen der enten har killinger i forvejen, eller som ved hvad de laver :slight_smile:

2 Synes om

Hvis killingen kun er 5 uger, har den stadig behov for sin mor, den er slet ikke klar til at undvære mor. det er jo hende der lære killingen at bruge bakken og holde sig selv ren.
Det bedst du kan gør for din killing er at få den tilbage til sin mor. når den er 12 uger, må den lovlig tages fra hende.
Allerbedst er at vente til den er 14-16 uger, så er den nemlig også mental klar til at undvære mor.

I praktisk kan både du og hende der ejer mormis straffes for at have fjernet killingen fra dens mor på nuværende tidspunkt

6 Synes om

Ja det vil være en rigtig god ide, for killingen, mor missen og dig, og ja jeg ved du er ked af det nu, men du hjlæper så meget din killing , men håber du får den senere,
Men du må meget gerne svare med nyt svar, istedet for og slette din spørgsmål og skrive svar der, ikke sikker man lige ser det ellers :smil:

Tak fordi du gør det :tak:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Nu læste jeg det oprindelige indlæg, og der stod moderen nævnt som “gadekat” - det kan jo dække over flere scenarier, men worst case, hvis det betyder en vildkat, som TS nu vil sætte killingen tilbage til, tænker jeg måske ikke chancen for et bedre udfald er voldsomt stor…? :thinking:

3 Synes om

Dens allerbedste chance er at blive indleveret til et internat, som har et par killinger i samme aldersgruppe, som den kan vokse op sammen med.
VH
Susanne

4 Synes om

Er ny her ved ik lig hvordan tingende fungerer. Men fik sat den ved siden af sin mor og den er meget glad der nu. Har enda sat masser mad og en lille hytte med varme dyne til dem. Men tak for jeres råd alligvel.

5 Synes om

Ja det er en skam at første opslag blev slettet, så der nu er blevet givet forkerte/mangelfulde råd.
Mormis og killing skal jo sammen på internat vinteren over. Og om muligt ud i et kærligt hjem, når tid er.
Man kan få hjælp hos kattens værn og andre hjælpe organisationer.

@Nnnida

Hvor bor du?
Måske der er nogen herinde, der kan hjælpe, med at finde den nærmeste hjælp, hvis du fortæller i hvilken by du bor.

3 Synes om

Godt den kom tilbage til dens mor…

Du kan nu hjælpe den ved at sætte mad ud til dem hver dag, og snakke med dem, så killingen bliver vandt til jer, når den så er 12 uger må den gerne komme fra dens mor :slight_smile:

3 Synes om

Ja kommer til sætte mad til dem og tjek ind til dem hele tiden☺️

6 Synes om

Nivå.

Men de har det fint de klar sig godt så det går nok. De ligger bagved en slagter fik snakkede med dem for kontakt til dem. Og de sagde enda at da en da kommer og altid tjekker ind på dem. Personen plejer gør det vær år åbenbart og kommer med alle de behov de har brug for

6 Synes om

Det var en stor fejl jeg lavede, og beklager for jeres alle bekymninger. Fik også meget dårlig samvittighed så det var slet ikke med vilje det skulle være sådan. Den er glad nu med sin mor pg det gør mig også glad.
Tak for jeres råd det var en kæmpe hjælp❤️

10 Synes om

Hvis der overhovedet er nogen mulighed for at indfange mor og killing, så er internat stadig deres bedste chance. En killing, der er født så sent som denne her, har ikke gode chancer for at overleve vinteren. Og dens mor kommer i løbetid igen om blot et par måneder, og så starter rouletten forfra. Indfangning og neutralisation er vejen frem for hendes slags.
VH
Susanne

6 Synes om

Enig @Susanne W

@Nnnida skriver at hun/han bor i Nivå, nogen herinde der ved hvilken dyrehjælpe organisation der kan rettes henvendelse til, for at få mormis og killing i sikkerhed for vinteren?

@Nnnida kan sikkert bede om at få reserveret killingen til sig selv, når den er gammel nok.
Hvis hun/han ønsker det.

2 Synes om

Hun skrev i første indlæg inden hun slettede det at hun er 15 år, så tvivler på internatet vil reservere til hende :slight_smile:

4 Synes om

Prøver min bedste for at få hjælp. Skal også ringe til dyrelængen og se hvad jeg kan gør

7 Synes om

Ja det ved jeg godt, derfor jeg skrev til dig om det, du må ikke tage det så alvorligt, som jeg måske fik mig formuleret. Men læse det som en hjælp :smil:

Dejligt og høre du hjælpe

Med venlig hilsen

3 Synes om

Jeg tror, at vi alle sammen kan fornemme, at du gerne vil kattene det bedste, og gør, hvad du kan for at følge rådene. Alle kan komme til at begå fejl i den bedste mening. Det vigtigste i den situation er, at man lærer og bliver klogere af fejlene. Du er godt på vej, vil jeg sige :slight_smile:

7 Synes om

Så dejligt mor og killing er sammen igen og tak fordi du tager ansvar.
Håber du fider en innternat der vil hjælpe.
Fordelen ved at mor og killing kommer i pleje, er jo at killingen vil klare sig bedre, men den lære også at bo indendørs og at bruge en kattebakke og ikke en tilfældig bunke jord/sand.
Held og lykke med det, og håber du fortsat vil skrive om dem

6 Synes om

Prøv at kontakte https://kattehjaelp.dk/ om hjælp til mormis og killinger :slight_smile:

6 Synes om