75 katte i Sønderborg søger nyt hjem NU

Her til aften ser jeg i tv syd, at Kattens værn lukker for deres tilskud til Sønderborg kattelag som driver et katteinternat - det betyder at 75 katte formodentlig snart bliver hjemløse. Sund og raske katte med det skønneste temperament kunne man tydelig se i udseendelsen. www.soenderborg-kattelaug.dk/

Udseendelsen i TVsyd
http://www.tvsyd.dk/artikel/130231?autoplay=1&video_id=50812

Jeg håber, at kender du nogle der søger en dejlig kat, eller har snakket om at de måske skal have en, så kunne det absolut være værd, at tage en tur til Sønderborg, og hjælpe de stakkels katte dernede. Jf udseendelsen, skulle kattene være gratis, men det er dog ikke det som står på deres hjemmeside - men det er jo stadig billigt at give 650 på en steriliseret, færdig vaccineret mv kat.

Hvor ville jeg ønske, at vi stod og havde plads til 2 udemusejægere - men det vil være synd for vores gamle huskat, som er derude nu - hun har svært nok ved efterhånden, at holde grunden fri for fremmede katte - men hun kæmper for at passe på vores birmaer:hjerte:

Hilsen Heidi og birmabanden

Åh, hvor er det skrækkeligt, at der ikke er nok penge til alle kattene på landets internater - også nede i Sønderborg. :ked:Jeg håber at indslaget kan give et par ekstra skillinger - måske fra private initiativer. :bebe: Desværre kender jeg ikke nogen, der står og mangler en kat her og nu, men nu er internatet i hvert fald skrevet bag øret.

Årh :frowning: For syv søren. Hvis ikke det var fordi der var så¨meget krise i mit hjem, ville jeg gerne åbne op for en lille sjæl!

Øv for misserne, hvis ikke det var fordi økonomien virkelig er i bund lige pt. så havde jeg gerne nuppet en kastrat

MVH
Gitte

Så også udsendelsen og man får helt ondt i maven, håber at nogen har plads til dem, vi har også så mange friløbere her onkring, håber bare at de alle har et hjem, nu hvor det begynder at blive koldt, man kan jo ikke tage hånd om dem alle.

Heidi… jeg tillader mig lige at snuppe dit indlæg og kopiere det ind på Dekatten (det helt personlige afsnit nederst skal jeg nok fjerne)… Jo flere steder budskabet spredes, jo flere chancer er der for at kattene kan få hjælp :slight_smile:

Puha det gør ondt i hjertet :frowning:
Hvem der bare vandt den store lottogevindst

Så vidt jeg har forstået, vil internatet forsøge at fortsætte uden Kattens Værn.

Der står mere i denne tråd - også et kontonummer, hvor man kan støtte Sønderborg og Omegns Kattelaug. På forhånd tak. :slight_smile:

Jeg troede dekatten var ‘nedlagt’/lukket :?

Prøvede så på dekatten.dk og fik forbidden, you don’t have access…
efterfølgende prøvede jeg dekatten.com fandt også mail med mit username i min mailbox, men kan simpelthen ikke huske password.

Det er længe siden jeg har været på, mon min konto er deaktiveret, eller er det et nyt dekatten, eller …?
Da jeg var med var det ikke åbent forum men invitations-ditto, nu ser det ud til at være åbent.

Er det et nyt dekatten, hvor de gamle brugere er fjernet?

:slight_smile:

[QUOTE=danpia;738022][…] Er det et nyt dekatten, hvor de gamle brugere er fjernet?
:)[/QUOTE]

Spørg dog selv derovre, Pia. Så vidt jeg husker, er der i hvert fald mulighed for at kontakte admin’en uanset, om man har en profil eller ej. :wink:

Tilbage til Kattehjemmet… :slight_smile:

Pia - Dekatten er midlertidigt genåbnet i forbindelse med udgivelsen af Pil’s bog og man skal oprette sig på ny. Jeg tror nok at alt det gamle er væk, men ved det ikke, jeg kom aldrig længere end til konstateringen af at man skulle oprette sig igen :slight_smile:

Ang. kattehjemmet - Jeg så også udsendelsen og er glad for at høre at internatslederen i det mindste får lov at fortsætte som katteinspektør, men det er de vel også næsten nødt til når nu Sønderborg kommune har en aftale med dem. Jeg tror heller ikke at kattehjemmet bliver lukket allerede 1/1, men hvor lang tid de kan overleve i 2012 er et godt spørgsmål. Kan kun gentage Con Meo og Finn’s opfordringer til at støtte på den en eller anden måde. Hvis nogen skulle mangle en kastrat så har jeg ved selvsyn konstateret at de har masser af søde, kælne katte at vælge i mellem og i alskens farver så der er noget for enhver smag :slight_smile:

Lige lidt gode nyhederfra internatet i Sønderborg som pt. får mange henvendelser fra folk der er interesseret i at overtage en kat :slight_smile:

Der er også kommet et nyt kontonummer til internatet: Reg.nr. 5969, konto 1069625. Det bliver oplyst i kommentarerne på den første artikel samt på forsiden af hjemmesiden.

Tak Maja - du kom mig i forkøbet ;O)
Alt den reklame der er givet for de stakkels katte har båret frugt - så tak til jer alle, som har bidraget på den ene eller anden måde.

Hilsen Heidi og birmabanden

Jeg vil lige opdatere denne tråd da det igen ikke ser så godt ud for kattehjemmet i Sønderborg :frowning:

Her er seneste nyt om deres situation fra den lokale ugeavis: E-Pages

Hvis man har mulighed for det vil jeg opfordre til at støtte ved at overtage en af deres mange søde katte (deres hjemmesideer opdateret med billeder og beskrivelser), sende lidt penge til deres konto eller støtte deres loppemarked i Sønderborg den 20. Oktober. Håber at møde nogen kattegale derude :slight_smile:

Som et af de små, uafhængige internater, er Sønderborg og Omegns Kattelaug helt klart noget, der fortjener støtte.
Hvad skulle der dog blive af de hjemløse katte i Sønderjylland, hvis ikke de var der?

Så please - send, hvad I kan undvære til konto 5969-1013573.

jeg hiver lige tråden frem

Har de snakket med “min ven katten” om de måske kan hjælpe de hjalp jo Sonja(som så gør en stor indsats for at skaffe penge til internatet) så måske de vil udvide ? Eller måske lave en hobbyudstilling så de kunne skaffe penge den vej :smiley:

Det ved jeg ikke om de har, men jeg skal gerne nævne det for den næste jeg snakker med :slight_smile: De søger i hvert fald alle de legater de kan komme til, men det er så desværre ikke dem alle de får.

Jeg snakkede lidt med en i går som var for at hente ting til loppemarkedet og hun nævnte at de også mangler frivillige. Så hvis man kender nogen hernede som gerne vil give en hånd med lidt rengøring og kattenusning hver 7. eller 14. dag så må man gerne give dem et kald. Jeg overvejer det selv, men kattehjemmet trigger min allergi/astma så jeg ved ikke helt.

Nu bliver loppemarkedet forhåbentlig en succes for så vil det blive gentaget med jævne mellemrum :slight_smile: