![]()
![]()
![]()
![]()
tak… hvor ER de skønne - men hende tortiepigen med de sorte ører og sort ned over halvdelen af ansigtet
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
tak… hvor ER de skønne - men hende tortiepigen med de sorte ører og sort ned over halvdelen af ansigtet
![]()
![]()
![]()
Tak Tante Tut
Hende overvejede vi også at beholde, men så fandt vi det perfekte hjem til hende
. Hun hedder Lily, men vi kalder hende batcat til hverdag ![]()
[QUOTE=MajaThoet;1161449]Tandkøddet er helt fint (det synes jeg også resten ser ud til at være)
Hvor kan man få whiskas mmm henne?
Prøver nok også kingsmore pure når killingerne er fløjet fra reden
Har bare ikke villet skifte imens de var i maven på mormis og mens de er så små.[/QUOTE]
Det kan fås her
selv køber jeg det ind på den tyske side da det er billigere hvad angår storkøb. Hvilke forretninger der har det i dk ved jeg ikke
Det første, en 5-ugers killing ude i naturen tygger i, er ofte en fugl, som dens mor har bragt hjem!
Det er i hvert fald ikke en kattekiks eller noget vådmad.
Buens Kraka, 5 uger gammel, med kylling.
vh
Andreas
Prøv at friste misling med følgende:
Kog ved ganske svag varme noget lys fisk (sej, torsk el. lign) Og i ganske lidt vand. Hæld IKKE vandet fra når fisken er mør, men kom istedet noget kattemodermøælkserstatning i og til sidst en lille smule havregryn. Endelig ikke meget for de svulmer op…mere end man tror. Den ret har alle mine killinger fået som deres første mad og jeg har til gode ved alle 97 at have oplevet andet end de nærmest overfaldt tallerknerne.
Kyller får mine killinger også, men når de er omkring 6 uger
SUCCES
Prøvede det med at varme køddet lidt først og han var helt vild. Her får i lige et billede af "problem"barnet, som var helt ekstatisk over maden. Dog knurrer han af både søskende og mor (og mig) pt, men tænker det vel bare er fordi han var sulten og synes det er for godt til at blive delt ![]()
De andre fik også. De var ikke ligeså vilde med det. Slikkede lidt på det, prøvede at begrave det og sådan, men ikke rigtig noget der røg ned. Tror dog hurtigt de kunne få smag for det.
Er råt bedre end vådfoder? Eller en smule af hvert?
I får lige et billede af vildbassen, godt igang med hans første kyllingeinderfilet xD
Hah, skønt at det bare var det der skulle til! Ja ja, knurren er bare for at fortælle at de andre ikke skal tage det (og heller ikke du!), det er helt normalt, og jeg synes normalt de vokser fra det når de finder ud af at der altid er rigeligt ![]()
Råt kød er fint, men så længe det kun er muskel kød så må han ikke kun nøjes med det. Men bare lige her i nogle dage til at starte op på er det helt fint. Og så ellers tørkost og vådkost med råt til at supplere op ![]()
Han er bare en af dem, der godt kan læse og derfor ved, at han er et rovdyr ![]()
Min hunkilling i A-kuldet havde også et “Now you’re talking” udtryk i ansigtet, da jeg præsenterede hende for råt efter at have brugt en uge på alle mulige og umulige tricks ![]()
[QUOTE=MajaThoet;1161472]
o o o O O O “Det her har jeg ventet på hele mit liv. Det var hun længe om at fatte!” [/QUOTE]
vh
Andreas
Hej
Kunne godt tænke mig at sende dig to gratis prøver af killinge tørfoder. Go Care Kitten, og Go Care Royal Kitten, så hvis du vil prøve et godt Dansk foder, så sender jeg gerne, er også lidt nysgerrig efter hvad mis vil sige ![]()
se evt. mere på www.foderengros-hinnerup.dk
mvh Per
Brugeren Foder Engros Hinnerup er blevet slettet
KG accepterer ikke den form for ulødigt salgsgejl og slet ikke uden forudgående aftale med admins
MVH
Admins
[
[/QUOTE]
![]()
![]()
Hvor er han sød!
Han er rigtig dejlig
Men ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre med ham. Jeg kan jo ikke sende ham til et nyt hjem, som hans spisevaner er nu. Dyrlægen siger at jeg bliver nødt til at lade ham sulte til han spiser det andet, men det skærer mig i hjertet
Man sulter da ikke en 12 ugers killing, gør man? Prøver pt at udhule hans kød/daggamle kyllinger osv og proppe forskellige typer våd og tørkost ind, men han lader det ligge så… Det er som om han væmmes ved det :S
Nogen der har nogle gode idéer til hvordan man får ham til at spise lidt mere alsidigt? Eller skal jeg bare acceptere at han er et gennemført rovdyr og prøve at komme af med ham på de præmisser?
Ellers må du finde nogen, der vil råfodre ![]()
Nej, jeg ville heller ikke bryde mig om at sulte ham.
Nu er det jo snart længe, han har været på den her kost. Får han noget tilskud? Problemet med kød er, at der mangler visse vitaminer og mineraler i det. Først og fremmest mangler der rigtig meget kalk, så du risikerer, at dit lille rovdyr fejlernæres. Han skal jo vokse helt vildt lige nu! Og selvom daggamle kyllinger er “hele” dyr, så tvivler jeg altså også lidt på, at de er alsidige nok.
Du kan evt. give Felini Complete eller et andet råfoder-supplement: Felini Complete günstig kaufen | zooplus
Jeg er ikke sikker på, at han har planer om at flytte hjemmefra. :høhø:
Men grundlæggende kan du ikke gøre andet end at prøve dig frem. De forskellige producenter har kiks med særlig tillokkende duft og smag til kræsne katte. Royal Canins variant hedder Exigent. Gå ned til dyrehandelen og bed om nogle forskellige prøveposer. Der behøver ikke stå killing på poserne. Lige nu skal han bare lære at spise en eller anden slags kiks. Så kan man altid blande nogle andre varianter i senere.
vh
Andreas
Han får lakseolie m. tilsat vitaminer ovenpå kødet (selvom det nu heller ikke er et hit) og så noget immunforsvarsboost pille halløj som vi til ham hos dyrlægen for en uges tid siden
Vidste ikke man kunne bede om prøveposer, det tror jeg at jeg vil prøve. Har indtil videre prøvet alt af vådfoder jeg overhovedet har kunnet komme i nærheden af til killinger, men vil prøve nogen af varianterne til kræsne voksne katte. Har nemlig også overvejet at han ikke vil flytte hjemmefra, men bare gerne vil blive her ved mors kødfryser :høhø: Ej, han kommer heller ikke hjemmefra foreløbigt, for synes ikke han virker klar til det og er bange for at sende ham ud i verdenen med så specielle behov.
Haha kommer du ikke lige forbi og fortæller Ib det? ![]()
Hvor er det dejligt at han har fundet ud aaf at spise nu ![]()
Jeg havde en kat som hele sit liv aldrig “lærte” at tørfoder var mad. Han spiste fint af vådmad, men det der tørre stads? Ikke om han gad ![]()
Og det hjalp ikke at de andre åd lystigt af det. Det var IKKE mad, basta ![]()
Vær nu sød også at sørge for, at han får lige præcis de ting, der mangler i kødet
Især kalk! I rimelig korrekt afstemt mængde.
Altså, er de vitaminer du skriver der er tilsat lakseolien præcis det som en kat der BARF’es bør få? For det er jo ikke kun vitaminer, men også kalk og andre af den slags ting som det er SÅ vigtigt at de får nu her…
Ellers risikerer du virkelig nogle skrækkelige følger når han stadig KUN vil spise råt og det du fodrer med er muskelkød.
Hej igen
Det er ikke kun muskelkød han får, det er alt muligt forskelligt. Daggamle kyllinger er hans favorit, men han får både hele stykker kylling og laks, rejer og hjerte samt lever fra ko og gris
Men hvordan kan man se om de har kalk/vitamin mangel og skal jeg købe ren kalk tilskud til ham eller skal det være en vitaminblanding. Har hørt at de kan blive vældig syge af en overdosis af vitaminer.
Han er ellers ved godt mod og leger samt sover ligesom sine søskende ![]()