A eller B menneske?

Det her kan jeg GODT genkende.

Jeg tror også jeg giver mit sind og min krop langt mindre søvn for her i ferierne kan jeg godt mærke, at jeg har brug for at hvile.

Jeg tænkte på denne tråd, da jeg gik i seng igår og har planlagt endnu et nytårsfortsæt - min gamle regel om at ligge under min dyne senest kl. 23 skal overholdes. Den gælder på hverdage. Jeg kan ikke helt finde ud af om tv og lys og så skal være slukket kl. 23 - det er under overvejelse :smiley:

Mest optimalt er at se de sene nyheder fra TV2 i soveværelset under min dyne - men det er gået rigtig dårligt det sidste års tid. :ups:

Jeg har altid…
været A-menneske.:slight_smile:

Som ung…var jeg altid den første, som forlod selskabet.
Jeg skulle jo hjem for at sove; så jeg kunne stå tidligt op. :tihi:

Nu er jeg altså blevet B-menneske.
Sådan kan det åbenbart også gå.

Mange gode hilsner:wehuu:
Mona:wehuu:

Jeg er helt klart et B menneske kan slet ikke fungere før efter kl 10. Godt man kan klare jobbet på rutinen:) Jeg vågner op efter aftens maden og får mest gjort på dt tidspunkt. Det kan være lidt træls da min mand er a Han står tidligt op og synes det er træls at jeg ikke kommer før ved 10 11 tiden. Men jeg synes tilgengæld det er træls han sover kl 21. :slight_smile: Godt vi har timmerene i mellem sammen :slight_smile:

Jeg er afgjort B-menneske. Til hverdag skal jeg godt nok tidligt op, da jeg møder kl 7. Men når jeg har fri kan jeg ikke stå tidligt op. Jeg vil egentlig gerne, men det er fysisk umuligt. Feks igår gik jeg i seng kl 23 og satte mit væggeur til kl 7.30 - så havde jeg ihvertfald fået 8 timers søvn. Men min krop kunne nærmest ikke finde ud af at komme ud af sengen før kl 9.30. Så havde jeg jo også kun sovet 10 timer :cool:

Man skulle ikke tro det, når man ser, hvornår jeg ind i mellem skriver sidste indlæg herinde…
men jeg er altså A-menneske! :slight_smile:
Har absolut ingen problemer med at skulle op kl 5 eller tidligere… Mens jeg læste, havde jeg rengøringsjob - alle syntes det var sååå synd for mig, at jeg skulle op kl 4, jeg trivedes med det!
Jeg er gift med et B-menneske… eller måske snarere Å-menneske :smiley:

På et tidspunkt skiftede jeg fra at arbejde i SFO/fritidsordninger til arbejde i fritids- og ungdomsklubber… damn - jeg havde nogle gange først fri, når jeg normalt ville være gået i seng!!! :S
Så langsomt ændrede jeg min døgnrytme… Til noget der mest af alt minder om et B-menneskes…
Jeg har ikke brug for ret meget mere end ca 6 timers søvn, så selv om jeg først får hevet mig selv i seng kl 3, er jeg som regel oppe igen kl 9…
Nogle af vanerne fra dengang jeg var rigtig A-menneske hænger også ved… jeg gider sjældent at lave andet end mad efter kl 17 :slight_smile: Jeg foretrækker at få lavet dagens arbejde mens det stadig er lyst…

MEN… der skal kun en lang udstillingsweekend til, før at jeg igen er tilbage i mønsteret som A-menneske… og glad og fro står op, når Jan kommer hjem :tihi:
Og det tager tid for mig at komme tilbage i den daglige rytme…
Min krop vil helst tidligt op, hvis den kunne bestemme :slight_smile:

Inderst inde er jeg også B-menneske…
Og har samtidig et stort søvnbehov…

I de perioder hvor jeg har gået hjemme - har været sygemeldt i ca 4 år - er jeg hurtigt kommet ind i en vane med at gå i seng mellem 00 og 01, og så sovet indtil kl. ca. 10-11.
I de perioder hvor jeg har været i arbejdsprøvning, og skullet møde om morgenen, tvinger jeg mig selv ind i en døgnrytme hvor jeg går tidligt i seng, så jeg forhåbentlig kan komme tidligt op om morgenen.
Lige nu, hvor jeg er i arbejdsprøvning, skal jeg møde kl. 9, og skal derfor op lidt over 7 om morgenen. For at det kan fungere er jeg nødt til at lægge mig til at sove senest ca 22.30. Og nogle dage er jeg nødt til at ligge en time om eftermiddagren, for at kunne klare mig resten af dagen.
I weekenden tager jeg så revanche og sover til ca. 10, medmindre jeg skal noget der gør at jeg skal tidligere op.

Jeg er så afgjort A-menneske og har altid været det. Jeg er i seng før kl. 23, men helst kl. 22. Til gengæld aner jeg ikke, hvad det er at sove længe… men det ville Vimmer nu heller aldrig give mig lov til :tihi:

Hmm, jeg ved ikke rigtig, hvad jeg er. :slight_smile:
Jeg går sent i seng (som regel 00:15 - 01:00) i hverdagene og op igen klokken 06:05. :slight_smile:
I weekenderne, derimod, går jeg i seng klokken 04:00 - 05:00 stykker og står op klokken 13-14 stykker. -engel

Og jeg husker stadig den gang, hvor jeg sad en torsdag morgen (uden for ferien!) klokken 05:30 og spillede PlayStation2, gik i seng ved 05:45 og vågnede klokken 07:15 - frisk og udhvilet. :tihi: :tihi:

Skattekat - Hehe, jeg har det præcis som dig!
Intet fornuftigt at bidrage med før efter kl. 10 men fungerer super kl. 2-3 stykker om natten :smiley:

Jeg er A-mennske eller jeg var. Det vil sige lige for tiden er jeg inde i en dum dum periode hvor jeg går i seng ved 23 tiden, men kan sagtens ligge i sengen til den er 9-10 stykker næste dag. Jeg vågner gerne ved 8 tiden og fodre katte men løber så straks ind i seng igen og ligger og rå hygger med misserne. Jeg føler virkelig jeg har brug for de ekstre timer i sengen men samtidig føler jeg også at jeg mister en stor del af dagen.
Førhen (for 1 år siden) gik jeg gerne i seng ved 21-22 tiden og stod gerne op ved 6-7 tiden - håber virkelig jeg vender tilbage til denne rytme igen.

haha, jeg sover helst om dagen og er vågen om natten :wink:

så generelt så sover jeg bare ikke ret meget til dagligt.

Så pludselig så falder jeg i søvn og sover i et døgn - og så kører den igen.

Altså Helle, du skal huske at give misserne rigeligt med mad, inden du går i seng, tænk hvis de skulle gå rundt og være sultne, bare fordi du lige skal koge i 24 timer:p

Jeg elsker at komme tidlig op og i seng igen senest kl 23. At jeg så sagtens kan læse til kl 2 er en helt anden sag. Jeg er som regel oppe kl 8 hver dag.
Kns Elin

sådan generelt ser jeg mig selv som B menneske, hvilket nok også er grunden til jeg trives med natarbejde… Men at være b menneske passer ikke helt så godt ind når man har små børn der synes den nye dag starter kl 6 :tihi:

I vintermånederne er jeg hverken A eller B menneske… helst Bjørn… jeg kan sove på alle tænkelige tidspunkter af døgnet, også selvom jeg lige har sovet… det er en plage, men det samme hvert år

Jeg er den fødte nattevagt…at gå i seng før kl. 5 om morgen er et marridt for mig og har altid været det…der er intet der fungere på mig eller for mig før efter kl.11 om formiddagen…
Al min skolegang har været mere eller mindre selvstudier…mødte jeg kl. 8 fattede jeg ikke en meter af, hvad der blev sagt eller lavet, så jeg er altid lusket ind på min plads på skolebænken ved middagstid:ups: og har så måtte læse mig til resten…Praktikperioder har været præget af sygdom, hvilket altid sker når jeg tvinger mig selv ud af sengen kl. bæ for at møde kl. 7…hele min krop lukker ned og jeg begynder, at få alle de symptomer, som A-mennesker får, når de bliver tvunget til at arbejde om natten:tihi:…hovedepine, kronisk træthed, forstoppelse, humørsvingninger og dårligt imunforsvar:S

Så jeg er og vil altid være B-menneske:wehu:

Jeg er helt klart B-menneske, jeg er ikke rigtig vågen før middag og jeg sover tilmed så tungt at jeg skal have 5 forskellige alarmer til at vække mig, og alligevel er lars ofte nød til at hive mig ud af sengen med en kop kaffe og en smøg…
til gengæld er jeg super frisk om aftenen, og det er en umulighed for mig at sove før midnat.

den med at lukke helt ned hvis man kommer for tidligt op kender jeg AAALT for godt, der er vi ret ens anne p.

tror lars er en blanding?han går lige så sent i seng som mig, men han kan IKKE sove til midt op ad dagen som jeg kan på de dage hvor man ikke skal noget…