Åååh nej du har gjort hovedrent og rykket rundt

Er jeg eneste der har sære katte hvis jeg ommøblere eller gør hovedrent har jeg 2 stribe misser der går på MEGET stive ben når de kommer ind i rummet og ser ud som om hele rummet nu er blevet farligt :høhø:

Er jeres også sådan.
Fejer jeg osv er der ikke problemer men hver gang jeg vasker gulv og har rykket alle tingene for at komme i bund er de 2 på den måde:?

Ok nej - jeg flyttede sofaen fra den ene væg til den anden igår. Det var uuuunderligt - og lidt farligt, så Galliano slog mange kolbøtter (det gør han rigtig meget, når han er usikker på situationen) og det er bestemt ikke blevet bedre af, at jeg har rykket endnu mere rundt idag :høhø: Nu er det dog “kun” farligt :tihi::tihi:

Jeg har også en sær kat.
Hun bliver sur, når jeg rykker rundt, eller får nye møbler ind.
Det går der en uge til 14 dage med at komme over.
Heldigvis er det ikke mig hun bliver sur på, men de 2 andre katte som må stå for skud.

Hun er en ret sær og speciel kat, der reagerer voldsomt på forandringer i det hele taget.
Min ene kat har en urinvejsinfektion, og lugter åbenbart forkert, så hende er hun meget sur på lige pt. :venter:

Nej, overhoved ikke. Selv da vi flyttede fra Nærum til Amager indtog kattene den nye lejlighed med høj haleføring. De er så sjove, når de skal rundt og undersøge det hele. Jeg satte så deres store kradsetræ op som noget af det første, og det syntes de godt nok også var på tide! Den løbende indretning har de overhoved ikke reageret på.
Når vi har dem med ovre hos mine svigerforældre i Ribe er de også ret large over det og meget omstillingsparate. Det er et par dejlige missere! :slight_smile:

De 2 ensfarvede kikker også bare mystisk på det ala hvad hulen skulle det til for derefter så er de ligeglade igen :rock:

Det eneste jeg har prøvet er når jeg har købt nyt møbel - så skal det lige ses an og så skal der helt sikkert undersøges, man er jo nysgerrig.
Jeg har dog en lidt sky kat og hun kan gå næsten helt i baglås hvis jeg for eksempel har lagt en mappe på gulvet i stuen. Så går hun meget meget langsomt hen imod den med store øjne og kredser rundt om mappen et par gange inden hun går helt hen til den og undersøger den. Hun ligner lidt ulven i DANSER MED ULVE der hvor den endelig for taget sig mod til at spise noeg tkød fra ham mandens hånd.

Jeg har lige fået nye reoler i stuen, det er Buster fuldstændig ligeglad med. Han har snust lidt til dem, og det er alt.
Når jeg tørrer støv af vil han bare hjælpe = han prøver at fange kluden.
Ellers er det tøjvask der irriterer ham mest, tror jeg. Nu har han jo lige brugt en hel uge på at få sengetøj mm til at dufte rigtigt, og så vasker jeg det bare - hmprf

vores katte er ligeglade med omflytninger osv, de sidder gerne og følger med i hvad der sker, men når der kommer et nyt møbel el en ny pyntedims til huse skal det altså undersøges osv og er det et saml selv møbel skal man jo helst være med til at samle det for det skal jo gøres rigtigt.
det eneste de ikke er tilfredse med er hvis vi får ny seng el nye dyner og puder, det tager lidt tid før de acceptere det.

og så er der en sjov ting osse.

daffy elsker når noget er nyvasket og rent og han gider ikke lægge på et tæppe eller lignende som der er mange kattehår på, selvom det er hans egne. og tæppet skal helst være glattet helt ud
trixie derimod ka bedst lide når det er lidt snusket og krøllet

Mine katte ser ikke ud til at ænse, hvis noget ikke er som normalt.
Dog er der flere af dem, der ikke er begejstrede for støvsugeren - måske fordi den bruges for sjældent :tihi:

[quote=Vivi_Fletcher;380592]Mine katte ser ikke ud til at ænse, hvis noget ikke er som normalt.
Dog er der flere af dem, der ikke er begejstrede for støvsugeren - måske fordi den bruges for sjældent :tihi:[/quote]

åh ja støvsugeren er nu heller ikke et hit for vores katte, dog er daffy mere magelig anlagt end hans frygt for støvsugeren, så han render ikke ret langt.
trixie derimod sætter i flugtspurt så snart døren ind til støvsugeren bliver åbnet