AAV ! Seneskedehindebetændelse :(

Avs det lyder ikke rart, kender det ikke så aner ikke hvordan det føles, men du får da et kram og en trøstehilsen -kramer

Troede ikke det var noget med “hånden” da jeg læste overskriften -tihi Men nu vd jeg da hvad det er -upssa

Celina og miss T - Jeg vidste godt hvad ipren var, jeg mente hvad er Voltaren GGGGGG

Nårhh -høhø
Jamen jeg kan godt fortælle dig lidt om hvordan Voltaren virker så du er klar over det :slight_smile:
Here it goes…
Det virksomme stof i Voltaren Dolo (Det er det de n hedder i Håndkøb) er det der virker smertestillende og anti-inflammatorisk (dvs. det nedsætter betændelsestilstande i kroppen). Samtidig virker den febernedsættende.
Det aktive indholdsstof i har en hurtigt indsættende effekt, det lindrer smerten allerede efter 30 minutter, og det gør den velegnet til akutte smerter.
Smertelindringen holder i op til 6 timer.
Desuden sikrer den en målrettet smertelindring, da indholdsstoffet primært virker dér, hvor det gør ondt.

Hvad koster Voltaren? Er det ikke den creme der er god mod ømme muskler også?

Jeg skal til læge med hånden imorgen - han synes det lød til at være ret slemt da jeg snakkede med ham imorges og fortalte den var hævet der hvor det gør ondt…

jo det er den - den er rigtig god - jeg bruger den meget da jeg har problemer med ryggen… je kan ikke huske hvad den koster - mener det er i omegnen af 100 men er ikke sikker… det ved Celina sikkert :slight_smile: dejligt med en farmakonom (er det ikke det det hedder C eller var det farmakolog?)

Hehe jo Gitze, det hedder farmakonom :stuck_out_tongue: Det er forsk. fra apotek til apotek hvad de tager, men den ligger i 10, 50 og 100 gram og hvis du regner med en 100-mand så går du ikke galt afsted, bare husk at holde dig til doseringen da du ellers risikerer at blive underdoseret og så virker skidtet ikke :slight_smile:

Tak for svarene -thumbs

Jeg har også prøvet voltaren creme/salve mod dårlig ryg og synes ikke det har nogen effekt på mig, jeg bruger glucosol og pebermynteolie, som jeg synes er mere effektivt. Men jeg tror det er individuelt fra person til person, for min datter synes også at det virker godt på hende.

Ja det kan være at Voltaren creme ikke virker så godt for dig men bedre for andre. Men der findes et hav af smertestillende cremer med forsk. virksomme indholdsstoffer så det er bare om at prøve sig frem til man finder den der er god for én :slight_smile:

[quote=Celina;53742]Ja du har ret Gitze. Ipren, som er i håndkøb, bruger man typisk til muskel og ledsmerter eller kan i kombinatio0n med panodil bruges til stærkere hovedpine. Ipren virker ikke antiinflammatorisk.
Voltaren som virker antiinflammatorisk på betændelsen i håndleddet er ikke som sån stærkere end Ipren da det er 2 forsk. virksomme indholdsstoffer som virker forskelligt så derfor kan det ik rigtig sammenlignes.
Voltaren fås også i tabletform i håndkøb -thumbs[/quote]

Ipren, hvis aktive lægemiddelstof er ibuprofen er et nonsteroidt antiinflammatorisk middel (NSAID) lige som Voltaren er et NSAID-præparat:-)

Det er rigtigt, at det er to forskellige aktive lægemiddelstoffer Ibuprofen og diclofenac (f.eks. som diclofenacnatrium) - men de hører under samme klassificering som er NSAID midler!