AAV ! Seneskedehindebetændelse :(

Nogen som har erfaring med dette?

Fik det konstateret for 9 år siden men har ik mærket noget til det i flere år… Nu skal jeg love for det er tilbage…

Har så mega meget ondt - kan ik strække min pegefinger helt ud uden smerter - kan faktisk bare næsten ik bruge højre hånd…
Jeg har en bule på hånden hvor det gør ondt :frowning:

Nogen som har råd?

En håndledsskinne til aflastning…det er det jeg bruger…

har en - synes bare ikke den er så effektiv igen :slight_smile: Har dog haft den på de sidste 3-4 timer…

Hold den i ro. Tag det seriøst.

Tag evt til lægen og tal med lægen om smertestillende/inflamationsdæmpende piller. Men ja sådan en skinne og evt en forbinding hjælper også.

Hvad arbejder du med?

Jeg fik det først da jeg spillede klaver, og siden blussede det op da jeg sad i kassen i Netto. Så jeg holdt op - det kan jeg ikke arbejde som.

Ja en håndledsskinne er god, bare du ikke bruger den hele døgnet. Desuden er Voltaren tabletter i håndkøb gode som dæmper betændelsen. Og så i øvrigt fjerne den udløsende faktor :slight_smile:

Jeg er elev i netop Netto… Og ved godt det arbejde på ingen måde er sundt for nogen led :stuck_out_tongue: Men det er bare der jeg hører hjemme… Og vil have virkelig svært ved at skulle finde på noget andet end det :slight_smile:

Har arbejdet en del i butik faktisk uafbrudt i nu 3 år - både i og udenfor kassen, og har ik mærket noget før nu…

Kan faktisk ik mindes hvornår jeg sidst har mærket noget til det… Men i hvert fald ikke de sidste tre år - vi skal længere tilbage…

Når mit melder sig tager jeg det i opfarten ved med det samme og bruge et støttebind.

Når jeg foretager mig ting jeg ved vil overanstrenge mit håndled så som at spille Tennis, så bruger jeg også støttebånd.

Ak ja… Jeg har haft det siden jeg var 15. Det kommer og går. I starten fik jeg nogle stærke piller og de hjalp. Nu hjælper de bare ikke mere. Så når det kommer så spiser jeg ipren.

Og støttebind hjælper heller ikke på mig.

Hvis ipren hjælper for dig skal du gøre det, men ellers er det bedste Voltaren da de nemlig virker antiinflammatorisk på den betændelse som gør avs ved seneskedehindebetændelse :slight_smile:

find ud af hvad det er for en bevægelse der gør at det blusser op… der er jo rigtig mange monotone bevægelser når man arbejder som butiksmedarbejder, men hvis du kan finde de 1-2 bevægelser der er synderen, så kan du jo snakke med chefen om at blive fritaget for netop de 2

i mellemtiden bliver du nødt til at holde det i ro…

voltaren er som Celina skriver super til at klare noget af inflammationen - jeg har gode erfaringer med det som creme også - dels fordi det er antiinflammatorisk og dels fordi det virker svagt lokalbedøvende…

alternativt - hvis du kan få fat i noget Foreverliving Products heatlotion - den brugte jeg selv… det hjalp helt fantastisk selv om det lugter hæsligt af kampfer

god bedring :slight_smile: !!!

Jeg fik konstateret seneskedehindebetændelse da jeg startede ud som selvstændig - mit håndled kunne ikke klare alle de tunge løft af møbler, kattefoder m.m.

Min læge og jeg gik aggressivt til værk. Udover min håndledsskinne blev jeg henvist til sygehuset, hvor jeg ambulant fik indlagt en blokade i håndleddet - det gjorde nas men det virkede. Jeg blev faktisk så smertefri at jeg glemte alt om min opfølgningstid 3 måneder senere - uuuups -upssa

Det er 4 år siden nu hvor jeg ikke har haft gener overhovedet - før nu…synes smerterne er begyndt at røre lidt på sig igen, hvilket nok skyldes nye arbejdsrutiner, nye måder at bevæge sig på og lignende. Så jeg holder godt øje med situationen så det ikke bliver så grelt som sidst.

Lena - Av av av. Kender desværre eller heldigvis intet til det. Men rigtig god bedring til dig.

Der er nogle alovea creme som hjælper helt fantastisk, og de dufter dejligt.

Har selv arbejdet i butik og har en kæmpeknude på armen af det, men den kan styres med støtte og cremer.

God bedring med det -love

Det kunne tyde på overbelastning af dit håndled i forbindelse med tunge eller mange løft. Min datter fik det hurtigt som kassedame i SuperBrugsen og måtte stoppe.

Jeg har også selv lidt en del af det pga. jeg flækkede brænde med mukkert og kile. Det gjorde at jeg i flere år efter (selvom det var holdt op med at gøre ondt til dagligt) øjeblikkeligt fik smerter i håndleddet hvis jeg f.eks lavede op/nedadgående bevægelse med håndleddet. Hvis jeg f.eks. løftede en af mine store keramikvandskåle op med kun en hånd og holdt den med den imens den blev fyldt op med frisk vand, eller skar halvfrosne sildefiletter ud til hundene. Så kunne jeg være sikker på at jeg havde ondt i håndleddet i flere dage efter.

Så nu er det blevet en vane at jeg bruger begge hænder hvis jeg skal lave sådanne løft.

Det er noget man skal tage alvorligt og lytte til sin krop. Jo mere man overanstrenger den desto værre bliver det. Min mor havde på et tidspunkt så slem en seneskedehindebetændelse at hendes arm blev lagt i gips for at blive holdt i ro.

Jamen jeg kan ikke blive enig med mig selv i om ipren virker. Hva er det for noget? er det håndkøb?

Jeg har kronisk seneskinehedebetændelse i venstre håndled. Jeg fik smertestillende og gik med håndledskine i en lang periode. Brugte Tigerbalsam, den stærke og maserede det godt og grundigt ind. Begge dele hjalp.
Jeg fik 1 gang binyrerbarkhomon som ikke hjalp.
I dag når det gør ondt healer jeg det selv, det hjælper på mig.

Jeg håber du finder en løsning for dig.

Mit forsvinder aldrig, men min healing lindrer det.

Ipren (ibuprofen) er et middel der anvende til muskel og ledsmerter - når du fx har været hos tandlæge, har menstruation eller lign muskelskader

hvor godt det lige er mod seneskedehinde betændelse ved jeg ikke for ipren (ibuprofen) er ikke antiinflammatorisk såvidt jeg husker. Den hjælper på den hævelse du får som følge af problemet - men afhjælper ikke selve problemet…

Voltaren er noget kraftigt stads - det er ikke i håndkøb såvidt jeg ved, men cremen er. Den er super… klart pengene værd. Jeg bruger den hver gang jeg har inflammation i halebenet - det er guld.

-kramer

[quote=Miss T;53739]Ipren (ibuprofen) er et middel der anvende til muskel og ledsmerter - når du fx har været hos tandlæge, har menstruation eller lign muskelskader

hvor godt det lige er mod seneskedehinde betændelse ved jeg ikke for ipren (ibuprofen) er ikke antiinflammatorisk såvidt jeg husker. Den hjælper på den hævelse du får som følge af problemet - men afhjælper ikke selve problemet…

Voltaren er noget kraftigt stads - det er ikke i håndkøb såvidt jeg ved, men cremen er. Den er super… klart pengene værd. Jeg bruger den hver gang jeg har inflammation i halebenet - det er guld.

-kramer[/quote]

Ja du har ret Gitze. Ipren, som er i håndkøb, bruger man typisk til muskel og ledsmerter eller kan i kombinatio0n med panodil bruges til stærkere hovedpine. Ipren virker ikke antiinflammatorisk.
Voltaren som virker antiinflammatorisk på betændelsen i håndleddet er ikke som sån stærkere end Ipren da det er 2 forsk. virksomme indholdsstoffer som virker forskelligt så derfor kan det ik rigtig sammenlignes.
Voltaren fås også i tabletform i håndkøb -thumbs

Jeg har desværre ingen råd, men det skal ikke afholde mig fra at sende lidt medfølelse.

Kram