Åbner skabslåger

Min geniale lille hunkat har fået en fiks idé om at alle skabslåger skal åbnes. Hvilket også til dels er i orden, men der er altså visse skabe der helst ikke skal katte i.

Er der nogen der kender til noget man kan gøre for at forhindre hende i at gå i de skabe? Jeg vil nødigt have ting stående foran skablågerne (som jeg har pt) for at forhindre det, da det hverken er kønt eller ret praktisk.

Findes der en skabslågelåsegadget mon?

Jeg vil gætte på du ku sætte børnesikring på… Min logik er i hvert fald, at de der dimser der holder skabe lukket så børn ikke kan komme i dem - dem burde katte da heller ikke lige kunne åbne :slight_smile:

:dokdok: Ja det kunne man jo også bare have tænkt på… Hehe

Jep børnesikring :slight_smile: Vi er nogle stykker herinde, der har det :tihi: også os uden små børn :wink:

Hehe… Nogen gange ligger de simple logiske ting meget langt væk når man lige står med noget :slight_smile: Kender det selv ALT ALT for godt :tihi:

Ja, jeg priser mig også lykkelig for at hun ikke har lært at åbne dørene endnu… Men ak det er nok næst på listen. Hun laver altid ballade, det lille kræ.

Præcis! :klapper:

Vi havde for mange år siden en huskatte-pige, som var 100-meter mester i at åbne skabe.

Vi havde dengang et køkken, hvor lågernes lukke-mekanisme var magneter og ‘håndtaget’ var en ring inde i lågen (en slags hul).
For at undgå, at hun åbnede ind til katte-maden satte vi en extra magnet på det skab.
Det resulterede i at vi næsten ikke selv kunne åbne det. Men Cirkeline fortsatte med at åbne

[QUOTE=danpia;1008873]Vi havde for mange år siden en huskatte-pige, som var 100-meter mester i at åbne skabe.

Vi havde dengang et køkken, hvor lågernes lukke-mekanisme var magneter og ‘håndtaget’ var en ring inde i lågen (en slags hul).
For at undgå, at hun åbnede ind til katte-maden satte vi en extra magnet på det skab.
Det resulterede i at vi næsten ikke selv kunne åbne det. Men Cirkeline fortsatte med at åbne

[/QUOTE]

Hvor sødt! De er bare gode til at udmanøvrere på mange områder :tihi: Min har fundet ud af at stikke poterne ind under bunden af skabslågen og vippe dem op.

Herhjemme har vi børnesikring fra IKEA (sættes udenpå, og gør at skabet ikke kan åbnes overhovedet) på de skabe derinde holder kattemad… Diego kan nemlig selv åbne både skabe OG dåserne med vådmad :tihi:

Vildt… Er det sån nogen med tap på eller til dåseåbner?

Oooookay - DET er sejt :rock:

mvh. tina

Trods alt ikke dem til en dåseåbner (dem har jeg aldrig set en dåse vådfoder med), men dem med en tap/dims til lige at åbne med :høhø:

[QUOTE=taina;1009899]Oooookay - DET er sejt :rock:

mvh. tina[/QUOTE]

Ja, han er lidt for dygtig nogle gange :tihi:
Alt andet åbner han selvfølgelig også rask væk, hvis det er efterladt hvor han kan komme til det… Men at han ligefrem også kan dåser! :tihi:

Wow… og jeg synes det er rigeligt at mine kan åbne POSER med vådmad. Dåserne har de trods alt ikke gennemskuet endnu… Heldigvis… Vi har nemlig slet ikke låge for vores “madskab”

Skulle det ske, kan du vende håndtagene. Det ved jeg i hvert fald, at andre har haft succes med.

Og Diego fatter i øvrigt klap af at åbne døre… Han står snildt og strækker sig et godt stykke på den anden siden af dørhåndtaget - men ingen forbindelse i hans hoved for at det åbner noget :tihi: (Min hunkastrat May åbner så så rigeligt døre)