Abort på kat...hvor sent?

Min faster har fået en tilløber, som nu har valgt at flytte ind:)…godt nok vil hun under ingen omstændigheder have kat men som hun siger, “kræet har jo valgt mig, så må jeg jo finde mig i det…Og hun er nu meget sød”-love

Der er så ingen tvivl om missepigen er med killinger:S…hvilket min faster bare ikke vil have…Hun har ikke råd til det og kender jeg hende ret, så beholder hun killingerne…spørgsmål er så, hvor sent kan man foretage en abort/sterilisation på en hunkat?
Jeg vil skyde hende til ca. at mangle 14 dage ingen hun skal føde, måske mindre.

en hunkat har ingen moderfølelser før fødslen, så få hende fikset i en fart…det er alle parter bedst tjent med…det er MIT råd

Det var også det jeg sagde og mener, men hun mener bestemt, at hun har fået at vide, af en dyrlæge engang at man ikke gør det så sent i graviditeten…og vanen tro, så kommer jeg i tvivl når nogen er så skråsikker…så skal det jo lige tjekkes hos de kloge kattedamer:tihi:

Hos kattens værn og lignende organisationer gør de det gerne lige op til fødslen.
Det er klart, at jo senere man gør det, des større indgreb er det for katten.

Men ønsker hun ikke killingerne, er det nu det skal gøres - og ikke når killingerne er født.

Det er bestemt en uheldig situation. Men der burde ikke være problemer i at få hunkatten steriliseret, selvom hun har fostre i livmoderen - fostrene vil selvfølgelig blive aborterede/aflivede i samme omgang.

[quote=Vivi_Fletcher;501064]Hos kattens værn og lignende organisationer gør de det gerne lige op til fødslen.
Det er klart, at jo senere man gør det, des større indgreb er det for katten.

Men ønsker hun ikke killingerne, er det nu det skal gøres - og ikke når killingerne er født.[/quote]

Hvilket er problemet…er de først født, så har hun samme holdning som mig…alt liv har lige ret til livet…og som sagt hun har ikke råd til at få fikset mormis + 4-6 killinger…

Jeg må høre min dyrdoktor i morgen om han vil gøre det…