Aby

To chips vil være uheldigt. Der er en standard for hvor chippen placeres, så når man har fundet den, vil man jo ikke lede videre. Katten skal jo bare registreres, men problemet er jo vis opdrætter selv chipper, for registreringen skal foretages af dyrlægen.
jeg ville råde ejer til at få katten øremærket.

men godt katten fandt hjem til sin ejer - og tak for du brugte tiden på det :slight_smile:

Jeg registrerer selv i “Dansk Katteregister” under Inges Kattehjem. Så katten kan faktisk godt blive registeret uden dyrlægen går det.
Via “Dansk Katteregister” registreres katten også i “DyreregisterPortalen”
Jeg synes faktisk ikke jeg vil betale 125,00 kr. når der er et gratis alternativ, og det er meget lettere at ejerskifte katten i dette register fremfor “Det Danske Katteregister” hvor kun dyrlægen kan registerere og alle ændringer sidst jeg chekkede skulle ske med “Snail-mail” = almindelig post.

Det kræver et chip nr. på 15 cifre at registrere katten som umiddelbart kan den godt her registreres med en chip uden landekode, bare der er 15 cifre. Man skal jo også kunne registrere katte som er importeret her til landet op chippet alle mulige steder i verden.

dejligt med en happy ending

[QUOTE=Wijelo;1182173]Jeg registrerer selv i “Dansk Katteregister” under Inges Kattehjem. Så katten kan faktisk godt blive registeret uden dyrlægen går det.
Via “Dansk Katteregister” registreres katten også i “DyreregisterPortalen”
Jeg synes faktisk ikke jeg vil betale 125,00 kr. når der er et gratis alternativ, og det er meget lettere at ejerskifte katten i dette register fremfor “Det Danske Katteregister” hvor kun dyrlægen kan registerere og alle ændringer sidst jeg chekkede skulle ske med “Snail-mail” = almindelig post.

Det kræver et chip nr. på 15 cifre at registrere katten som umiddelbart kan den godt her registreres med en chip uden landekode, bare der er 15 cifre. Man skal jo også kunne registrere katte som er importeret her til landet op chippet alle mulige steder i verden.[/QUOTE]

Det er helt korrekt, at den kan registreres der uden dyrlæge. Men de fleste, der tjekker katte gør det altså i det andet register, der er et samarbejde med samtlige organisationer - undtagen Inges Kattehjem.
Ejerskifte kan i øvrigt sagtens foretages pr mail - det har jeg benyttet de seneste 10 år - det skal blot gøres sf oprindelig ejer og ikke den nye ejer.

Det er altså vildt underligt at man ikke kan samarbejde.
Dyreregisterportalen får data fra både “Chipregisteret” “Det Danske Katteregister” og “Dansk Katteregister”
“Dansk Katteregister” samarbejder med “Europetnet”

Ddet virker meget arrogant på mig hvis dyrlægerne mm. ikke chekker de steder hvor der registreres, og finder jeg altså meget svært ved at tro på - Sorry Vivi.

[QUOTE=Wijelo;1182182]
Ddet virker meget arrogant på mig hvis dyrlægerne mm. ikke chekker de steder hvor der registreres, og finder jeg altså meget svært ved at tro på - Sorry Vivi.[/QUOTE]

Det er nok mere kommunerne end dyrlægerne. Mange kommuner tjekker slet ikke for chip, hvis de finder en påkørt kat - kun øremærke.

Om du tror på det er helt op til dig :slight_smile:

selv kommunerne kan finde ud af at tjekke en kat her: http://www.dyreregisterportalen.dk/index.php?action=1000

så kan jeg sige at der er sk*de besværligt at få rettet ejer oplysningerne på en kat hvor tidligere ejer er død i Det Danske Katteregister. Det tager ca. 50 mail, utallige opkald fra dyrlæge, ligeså mange opkald fra internat, før det blev rettet :frowning: Det er ikke god stil i min verden og fremmer bestemt heller ikke min lyst til at noget som med dem at gøre.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1182178]Det er helt korrekt, at den kan registreres der uden dyrlæge. Men de fleste, der tjekker katte gør det altså i det andet register, der er et samarbejde med samtlige organisationer - undtagen Inges Kattehjem.
Ejerskifte kan i øvrigt sagtens foretages pr mail - det har jeg benyttet de seneste 10 år - det skal blot gøres sf oprindelig ejer og ikke den nye ejer.[/QUOTE]

Den nye Dyreregister-Portal er et samarbejde med alle, også Inges Kattehjem :slight_smile:

Det er da skønt, hvis alle kommuner er begyndt at kontrollere for chip og i øvrigt tjekke i alle registrene. Det må være noget nyt de gør det, for det er under et år siden jeg hørte det modsatte.

Men dejligt er det :slight_smile:

Jeg tror at jeg, efter sådan en oplevelse, ville vælge at få fjernet den gamle chip og sat en ny chip i der kunne registreres ordentligt. Kan man ikke det?

Dejligt at katten kom hjem igen, og hatten af for at du hjalp den :slight_smile:

Tjaa ud af 98 kommuner har kun 16 taget i mod Det Danske Katteregisters tilbud om gratis chipscanner, så for mig virker samarbejdet ikke så omfattende…
Det virker mere på mig som et reklamestunt.

AF en NON profit organisation virker det også underligt at det skal koste 125,00 når de iflg. deres hjemmeside har så mange sponsorer, at forsiden nærmest er plastret til med reklamer for div. dyrlæger. Der er til sammeligning ikke en eneste reklame på hjemmesiden for Dansk Katteregister, som ovenikøbet kan finde ud af at lave en gratis registrering.
Hvis nu man samarbejdede mere og satte gebyret ned til f.eks. 50,00. Jeg havde sidst 5 killinger, og jeg syntes altså det var meget at skulle betale 625,00 oveni alle de øvrige omkostninger.

[QUOTE=Wijelo;1182197]Tjaa ud af 98 kommuner har kun 16 taget i mod Det Danske Katteregisters tilbud om gratis chipscanner, så for mig virker samarbejdet ikke så omfattende…
r.[/QUOTE]

Hele problematikken er nok, at kommunerne ikke finder det vigtigt at kontrollere for chip overhovedet. Hvilket i øvrigt er årsagen til at jeg altid har øremærket og fortsat ville gøre det, hvis jeg havde kuld.
her er vi tilbage til kattenes status.

Mht registreringen kan man gøre som man vil. Jeg har altid betalt for at få dyrlægen til at registrere - jeg har set det som en meget minimal udgift i forhold til mit opdræt og efter hvad jeg har hørt, er det det register der bliver tjekket ude i kommunerne.

Og jo, der findes kommuner, der både tjekker chip og sikkert også alle registre - jeg foretrækker bare at gå med livrem og seler, hvad mine katte angår :slight_smile: