Aby

Abypige fundet på Frederiksberg
Jeg har været hos dyrelægen, og chippen er fra Brunei et sultanat i Borneo.
Katteregisteret er underettet og katten er i gode hænder.

Hvis man vil dele opslaget i et spinkelt håb om at finde ejeren, der sikkert er dybt bekymret og savner sin kat, hvilke kontaktoplysninger kan der oplyses:?

[email protected]
lidt ærgeligt den ikke er dk registreret , så var det gået hurtigt.

Hele bydelen er underettet herinde, dyrelæger samt forretninger :slight_smile:

Hvor gammel er den ca.
Hvilken farve ?

Jeg har godt nok aldrig hørt om en aby importeret fra Brunei, men har leveret 2 abyer til nye ejere på Frederiksberg. Begge er dog chippet med Dansk chip og registreret, og dem fra mig har “C” tatoveret i øret.

[QUOTE=Wijelo;1181913]Hvor gammel er den ca.
Hvilken farve ?

Jeg har godt nok aldrig hørt om en aby importeret fra Brunei, men har leveret 2 abyer til nye ejere på Frederiksberg. Begge er dog chippet med Dansk chip og registreret, og dem fra mig har “C” tatoveret i øret.[/QUOTE]

Ja udfra mit kendskab til Aby er det en ung vildtfarvet hun, og dyrelægen har med katteregisteret checket at den er chippet i øgruppen Borneo på Brunei. Den er meget træt, men sund og velfodret og kælen. Ingen tato eller noget der indikerer en ejer.
Sanne

Microchippen indikerer en ejer. Har Brunei/Borneo mon et konsulat i Kbh:? Måske de kender til en familie fra Brunei/Borneo, der er kommet til DK for nylig:?

Borneo er en stor ø, der administrativt er delt mellem 3 lande - Brunei, Indonesien og Malaysia. Både Indonesien og Malaysia har vist konsulater eller ambassader i Danmark. Jeg ved ikke med Brunei.

Uhm, hvis ejeren savner sin kat er der rig mulighed for at finde den. Jeg har også orienteret diverse Aby opdrættere. Enhver henvendelse til dyrelæger eller dyreværn vil henvise til mig.
Sanne.

Er der en mulighed for at chippen kan være importeret og indsat her i landet. ?

Jeg har engang hørt om opdrættere som selv chipmærkede deres katte med chip hjemtaget fra et andet land.
Chip er ikke medicin og kan måske købes på nettet…:?

Har ingen ide, men katten virker sund og tillidsfuld, Jeg er sikker på nogen snart begynder at råbe op efter deres kat. Hvis ikke der sker noget efter et par dage så er det klart jeg prøver andre veje. Den er lige nu anbragt hos noget familie uden andre katte med plads og god mad.

Jeg har skrevet til en abyopdrætter i Malaysia, som jeg kender og spurgt, om hun evt. kan hjælpe med eftersøgning af opdrætter (SÅ mange abyopdrættere er der heller ikke i det område :)) eller kender til et chipregister i Brunei og afventer svar fra hende :slight_smile:

Kattens chip starter med 968 …dette findes ikke og man har konkluderet det så er Brunei der har 0968
Dyrelægen og jeg er enige om ca et år gammel og muligvis i løbetid.

968 ser ud til at være producentens nummer

http://www.guloggratis.dk/forum/traad/11113

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1182087]968 ser ud til at være producentens nummer

http://www.guloggratis.dk/forum/traad/11113[/QUOTE]

Ja, så kan hun i princippet være hvor som helst fra :frowning:

Christ :frowning: Ja så er jeg da på bar bund. Stakkels lille mis

Mjah - fakta er altså, at alle mine danske katte begynder med et nr, mine svenske importer med et andet, hollandske med et tredje osv.

mit gæt er hun er svensk af oprindelse :slight_smile:

http://www.katteregister.dk/registrering

Katteregisteret burde da ellers vide noget om landekoder - og de skriver der er :slight_smile:

er katten dansk og fertil - så er det under en håndfuld opdrættere den kan komme fra.

Ved i øvrigt en dansk opdrætter der ikke neutraliserer tidligt og sælger kattene med svensk chip (indkøbt i massevis) de er ikke registreret

Ja så slutter kattehistorien, ejerens kæreste der passede har hentet abypigen. Den var elsket, og jeg tror ejerne sørger for at få den registreret. Den var løbet i et ubevogtet øjeblik, hvilket ikke er sundt midtbys. Den var da også løbet et stykke vej. Katten er danskopdrættet, og der er øjensynligt blevet brugt en svensk chip som katteregisteret opfatter som Borneo … De sagde at de havde prøvet at registrere, men at chippen ikke kunne. Jeg forslog en sekundær chip !. Nogen som kendte nogen, havde set tråden her, bare dejligt.