Acana

Hejsa

Mine små fladsnuder på nu 9 uger, har ikke vist nogle større interesse for tørkost.
Men jeg fik så af min mor foræret et par poser Acana både den blå som hedder noget med Pasific og den grønne grassland. Især den sidste er killingerne praktisk talt gået helt amok over og straks skålen er tom og jeg fylder nyt i, så er de der med god appetit og skal da lige sige de faktisk i denne uger her begge har taget over 150 gr på hvor de normalt har lagt på ca. 80-85 gr om ugen.

Men kan se foderet vist er beregnet til voksne, men har prøvet babycat, kitten, persian kitten og applaws og kun lige de to sidste produkter er der smagt lidt på

Hvad er jeres erfaring med Acana, kan jo se de voksne også rigtig godt kan lide det

MVH
Gitte

Acana er fint, og det er også rigelig fint til killinger. Prøv at sammenligne analyser :slight_smile:
Især Grasslands-varianten synes jeg er interessant pga. dens unikke sammensætning - mens man lige så godt kan bruge Orijen i stedet for de andre varianter.

Mine korte erfaringer med Acana er rigtig gode. Jeg har erstattet RC som basis tørkost med Acana stille og roligt for vel en 3 mdr. tid siden. Jeg bruger så stadig Hills Best nature, Orijen og RC hairbals, men jeg har set en forskel på mine katte efter dette foderskift.

Deres pels er blevet flottere - min kastratpige har tabt sig, hvilket hun trængte til grundet hænge belly. Og sidst men ikke mindst da stortrives mine 3 katte og er fulde af godt humør og naturlig energi :slight_smile:

Knus Gitte

Okay, jamen så får de lov at guffeløs ss Fandt lige et sted man kunne købe det på tilbud til 2,5 kg pasific til 169 kr og grassland 400 gr poser til 25 kr.

Har tidligere prøvet Orijen til de voksne, men det gad de ikke spise

MVH
Gitte

Mine var heller ikke sådan overvilde med Orijen til at starte med. Men det har ændret sig :slight_smile:

Knus Gitte

Mine får Acana som grundfoder, og det er jeg rigtig glad for. De trives, og deres pels er blevet rigtig flot.

Tusind tak for jeres input. Så tror jeg at ejg vil forsøge at gå lidt ned i RC og prøve Acana som grundfoder blandet med div andre ting som Applaws, RC og lign. Kattene kan helt sikkert godt lide det og kan jo se det er ok med de priser jeg har fundet, oven i købet får man en extra lille gave med som man selv kan vælge blandt mange hvis man køber for over 700 kr samt gratis fragt

MVH
Gitte

Mine er hverken imponerede over Acana grassland eller pacific, heller ikke Orijen. Det er det sidste på brædtet, der ryger ned, og når vi leger “fang maden”, så lader de ofte de foderpiller ligge… :S

I stedet er Porta GF et hit :slight_smile:

Men som foder til misserne ville jeg ikke være bekymret :slight_smile:

Jeg bruger Acana Grassland til mine velvoksne 8 års katte - så til killinger har jeg ingen erfaring.

Men jeg kan sige mine ELSKER det…:høhø:. Vi begyndte på det for ca 3 måneder siden. Eneste problem er at jeg syntes de VOLDæder af det. Ingen andre tørfoder mærker har jeg fyldt op så hurtigt, som jeg gør med dette. Og de får altså masser vådfoder også, så det er ikke fordi de sulter… Gider ikke de skal blive større end de er, da dr dyr var lidt efter mig med den ene af kattene ved sidste vaccination:toshy:… Så jeg overvejer om det er godt eller skidt i længden for lige netop mine… Men mavse, pels og energi niveau og alt det der er lige som det skal være på dette foder…:thumbup:

Vi bruger en blanding af Acana og Arion og det er de vilde med :slight_smile:

Denne gang jeg bestilte på Zooplus har jeg bestilt noget Acana til misserne, så vi skal til og prøve det. Vores ene hunkat var til parring og blev i den måned fodret med Acana, og da hun kom hjem havde hun fået mere pels og havde taget på :slight_smile:

Så det skal helt sikkert prøves, så må vi se hvad de andre i flokken siger til det :wink: