Adopt a dog - Hollandsk program

I holland har de et program, hvor man adoptere en hvalp, labrador. Og træner den for blind. Man binder sig til denne hvalp, så hvis den bliver syg 6 år senere , så tager man sig af den, giver den medicin til den kan gå tilbage. Hvis den ikke består sine prøver, kan man vælge at beholde hvalpen. Hunden er gratis. Medicin osv bliver betalt. men man skal gå til træning, og selv sørge for mad.

Nogen derved om sådan et program findes i danmark?

Jeg forstår ikke helt konceptet? Er hunden blind?

Der findes folk, der har servicehunde udstationeret og i træning i DK, men det er meget dygtige folk, og ikke alle kan få lov. jeg kender en af dem, hvis du vil snakke med hende om arbejdet - som er enorm hårdt - hun har jo kun hundene i halve og hele år så skal de videre til den blinde ejer.

Den sidste Lester var SÅ sød… Jeg græd lidt endda, da han rejste… og jeg kendte ham endda kun fra vores skole

Har også snakket med en, der træner servicehunde til blinde. Man får ca. 50.000 kr. for det, men så har du en deadline, hvor hunden så skal være klar og det er så det…:frowning:

Det er selvfølgelig nok en skøn oplevelse, at give hunden til sin nye ejer, men det må også være svært, at undvære den efter alt den tid, hvor der er trænet intenst…

Her i DK, får de dem også først ind til træning, når de er ca. 1 år, så vidt jeg forstod…