Advantage 100 og Advantage 80

Jeg kan se, at Nobel er vant til at få Advantage 100 (x)* præventivt en gang om måneden. Nu vil vi begynde at købe mad til ham over medicanimal, hvor man kun kan få Advantage 80 (x).

Er der nogen af jer der ved hvad den store forskel er? Og om begge kan bruges?

*) x’erne er links til produkterne, kunne bare ikke finde ud af at få ‘link’ til at stå der :slight_smile:

Hvorfor bruge et giftstof, som loppemiddel jo er, på en indekat uden adgang til en løbegård? :slight_smile:

Jeg ville aldrig behandle forebyggende med mindre at katten var reelt fritløbende…

Trods at vi her i huset har hunde, som jo kommer ud i samfundet på en helt anden måde end kattene, så har vi frem til for et par måneder siden ikke set en loppe på nogen af dyrene i mindst 10 år… OK hundene er beskyttede - med det vel nok dårligste af alle loppemidlerne, nemlig Frontline. Det er det bedste mod flåter, som de ellers får på sig regelmæssigt…

Vi har tænkt os at fortsætte behandlingen fordi vi vil gå tur med ham i snor et par gange om ugen - det er han vant til fra tidligere ejer, hvor han også i en periode til vi overtog ham havde fritløb.

Og til foråret vil vi hegne frimærket ind så han kan komme ud i den :slight_smile:

Jeg bruger Advantage på mine indekatte uden løbegård. Vi har en vovse, og er han uheldig, tager han lopper med hjem. Og jeg gider ikke overfaldes af lopper, og især ikke når min yngste søn bliver hårdt ramt hver gang :slight_smile:

jeg bruger det fra medicanimal - og det virker i hvert fald! :smiley:

det er et spørgsmål om der er 100mg/ml eller 80mg/ml - og om det er det ene eller andet - så virker det i hvert fald :smiley:

[QUOTE=PiaB;991161]jeg bruger det fra medicanimal - og det virker i hvert fald! :smiley:

det er et spørgsmål om der er 100mg/ml eller 80mg/ml - og om det er det ene eller andet - så virker det i hvert fald :D[/QUOTE]

Tak :smiley: Det var lige det jeg var nysgerrig efter at høre :slight_smile:

Tænkte selv at begge dele jo skulle være til katte over 4 kg, så det burde jo virke… :slight_smile:

Jeg køber altid til store hunde, og deler det mellem kattene. Men jeg har også en del katte.

Vi har jo kun den ene :slight_smile: Så tror det er nemmere bare at have en passende pipette…

Min huskat var jo fritløber (hun er desværre ikke mere), og vi har ikke haft en eneste omgang lopper de sidste 8 år… Trods udstillinger, hyppige besøg hos andre, og så hende der gik frit i et område med flere katte og mange hunde.
Så jeg ville aldrig bruge gift på min kat hver måned :slight_smile: jeg ville i stedet hellere være over katten med en tætte kam og få tjekket hyppigt, hvis jeg følte det var et problem.

Joo jeg har så ingen friløbere, men jeg har haft lopper indenfor op til flere gange, og min søn er lidt ædt hver gang. Så derfor forebygger vi. Hellere det end en dreng, der er svulmet op af loppestik :wink:

[QUOTE=Eife;991186]Min huskat var jo fritløber (hun er desværre ikke mere), og vi har ikke haft en eneste omgang lopper de sidste 8 år… Trods udstillinger, hyppige besøg hos andre, og så hende der gik frit i et område med flere katte og mange hunde.
Så jeg ville aldrig bruge gift på min kat hver måned :slight_smile: jeg ville i stedet hellere være over katten med en tætte kam og få tjekket hyppigt, hvis jeg følte det var et problem.[/QUOTE]

Hvordan genkender man så en loppe?
Og ville man skulle rede mod hårene for at se dem?

lopper er man ikke i tvivl om - det er sorte små dyr i pelsen…

mine indekatte har kunne få lopper fra fuglene der sad ved altanen - rigtig ØV! :S nå ja og min nabo viste sig så at have en lille forhutlet udekat (jeg så den først efter et år!), som var FYLDT med lopper og jeg er ikke i tvivl om den også har leveret et par stykker på dørtrinet :S

[QUOTE=Lykke;991199]Hvordan genkender man så en loppe?
Og ville man skulle rede mod hårene for at se dem?[/QUOTE]

Meget nemt, de ser sådan her ud

[QUOTE=PiaB;991212]lopper er man ikke i tvivl om - det er sorte små dyr i pelsen…

mine indekatte har kunne få lopper fra fuglene der sad ved altanen - rigtig ØV! :S nå ja og min nabo viste sig så at have en lille forhutlet udekat (jeg så den først efter et år!), som var FYLDT med lopper og jeg er ikke i tvivl om den også har leveret et par stykker på dørtrinet :S[/QUOTE]

Ja, bor man i et område med mange lopper, så er det selvfølgelig nødvendigt at behandle. Men det er jo værd lige at finde ud af først :slight_smile:

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har oplevet et seriøst loppeangreb… Da mine løb frit i skoven blev de forebyggende dryppet om sommeren, for der var enormt mange flåter.
Men da de fik indskrænket friheden til ledsaget udgang, droppede jeg drypperiet, og behandler KUN, hvis jeg ser en loppe på dem.

Jeg har uden tvivl behandlet mange “enlige svaler”, men ser jeg en loppe skal den DØ!

Jeg bruger ikke loppemiddel, med mindre vi er i tvivl om der skulle være lopper til stede. Vores katte har løbegård, hvor der både kommer mus og fugle. Så der er tale en gang hvert 1 til 2. år. Ligesom vi kun giver ormekur hvert 2. år.

[QUOTE=Eife;991220]Meget nemt, de ser sådan her ud

Ja, bor man i et område med mange lopper, så er det selvfølgelig nødvendigt at behandle. Men det er jo værd lige at finde ud af først :)[/QUOTE]
Aalborg Øst sværmer med “vildkatte” og lopper desværre :S

Jeg bor ikke mere end 400 meter af stisystem fra Lykke.

men nu hvor der er dejligt frostvejr, så er mængden af lopper heldigvis lav :smiley:

[QUOTE=PiaB;991275]Aalborg Øst sværmer med “vildkatte” og lopper desværre :S

Jeg bor ikke mere end 400 meter af stisystem fra Lykke.

men nu hvor der er dejligt frostvejr, så er mængden af lopper heldigvis lav :D[/QUOTE]

Det var en dejlig information lige at have!

Vidste hverken at der var mange vildkatte eller lopper her…

[QUOTE=PiaB;991275]Aalborg Øst sværmer med “vildkatte” og lopper desværre :S

Jeg bor ikke mere end 400 meter af stisystem fra Lykke.

men nu hvor der er dejligt frostvejr, så er mængden af lopper heldigvis lav :D[/QUOTE]

Aah! :slight_smile:

Ja, og mange af fuglene er sydpå også :slight_smile:

Jeg giver ikke Plejemissen loppemiddel, for selvom han kommer ud i snor, så kommer han jo ikke i kontakt med loppe-kilder.

Min huskat, som er fritløber ude hos mine forældre har aldrig i sine 11½ år haft lopper! Hun får frontline mod lopper og flåter et par gange i løbet af sommeren alt efter, hvor mange flåter hun får. Hun smager åbenbart ikke godt for lopper, men flåterne elsker hende…