Advarsel - brandsår inkl. billede

En af de gange, jeg stoppede på vej hjem fra udstilling i Tyskland i går, opdagede jeg indtil flere beskeder fra ejeren af den killing, jeg solgte til Irland efter mit sidste kuld. Det viste sig, at han havde været ude for et uheld og nu var ved dyrlægen for at blive undersøgt og få opklaret, hvor galt det stod til.

Idag har jeg fået en opdatering - og et billede af hans barberede ben - der trods alt er positiv. Dyrlægen mener ikke, der er behov for operation, men er stadig bekymret for området omkring leddet, der i mine (absolut lægmands) øjne ligner en andengrads forbrænding.

Læren af dette opslag er - lad aldrig jeres dyr, uanset hvilken art, være alene med kogende vand. Det kunne være gået VIRKELIG galt. Som det er nu, risikerer han at få et sår, der giver hvide hår og dermed påvirker hans mulighed for at blive udstillet. Tænk, hvis vandet havde ramt ham i ansigtet i stedet?

10 Synes om

Ved godt du jo ikke har killingen længere, men sender lige en god bedring afsted til stakkels kat. :klappekat:

Det har jo stadig været din killing

2 Synes om

Tak :hjerte:

Hans fordel er dels at han er ung og dels, at han har en ejer, der ikke sparer på dyrlægeudgifterne. Der var først tale om, at han måske skulle gennem en operation (jeg fik de første meddelelser i går som jeg var på vej hjem fra udstilling i Tyskland), men det skal han heldigvis ikke.

Kuldet er kun lidt over 6 måneder, så han har 100% sin alder med sig.

6 Synes om

Neeej, stakkels mis! Det kunne da være gået grueligt galt. :cold_sweat:

Håber han kommer sig hurtigt! :crossed_fingers: :purple_heart:

Stakkels lille mis :cry:
Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan katte oplever smerte, men jeg tilbragte for mange år siden 8 timer i badekar med koldt vand, på skadestuen i Næstved, efter at have hældt kogende vand ned over min (bare) overkrop … og det gjorde nas!
God bedring til den lille fyr :bebe:

1 Synes om

Åh bette mis :heart: Der er bare så mange farer i et hjem, når man er en aktiv pilpotet lille meser :persevere:
God bedring til ham og heldigvis har du som du skriver alderen med sig :crossed_fingers:t2:

Puha, en grim en. Håber han kommer sig godt :heart:

Puh, stakkels misling. Håber han kommer sig hurtig og godt :heart:

Vel lige som vi gør? De udtrykker det bare anderledes - og det kan være svært for os at se…

Her er godt værktøj inkl. træning:

Rigtig god bedring til lille mis :heart:

Tak for de gode tanker :slight_smile:

Han er i de bedste hænder og bliver ikke udskrevet fra dyrlægen før tidligst torsdag - inden da har han vist planer om at overbevise alle på klinikken om, hvor skøn en race burmesere er, for ejeren siger, han ikke laver andet end at charme damerne :hjerte:

Han har taget det fantastisk godt og finder sig i alt det, han skal igennem, så jeg er meget fortrøstningsfuld :slight_smile:

15 Synes om