Advarsel mod dyrelæge

Den her besked er som sådan ikke en kritik af et dyrehospital eller en dyrelæge, men mere en hentydning til at man skal søge dyrelæger der har speciale i det man ønsker dyrelægen til…

Jeg vil gerne fraråde folk at bruge **** fra holstebro dyrehospital. Han har ikke speciale i kæledyr, hvilket kan mærkes af dem der bruger ham. Og jeg har efterhånden hørt om flere der ikke er tilfredse med hans behandling af deres katte. Han er sikkert en helt fantastisk dyrelæge, men det virker ikke til at han mener, at det kan betale sig at behandle en kat.

Jeg har selv oplevet ham, hvilket resulterede i at jeg tudet i en time bagefter, da han nægtede at se på en killing (der viste sig at killingen havde hjernerystelse men jeg frygtede det værste.)
Han sagde nemlig noget i retningen af: “døde den, så døde den jo bare,… At den havde smerter var ligemeget, for han ville ikke se på den før dyrehospitalet åbnede og overlevede den ind til da. Ja så ville den have en chance for at overleve.” (jeg ringede kl 6.00 og hospitalet åbner kl 7.00, men jeg bad ham inderligt om at se på den)

For kort tid siden henviste jeg nogle andre til den dyrelæge jeg normalt bruger, da de følte at det eneste han ville gøre for deres kat var en aflivning. Katten blev aflivet ved min dyrelæge, men kunne havde været reddet hvis de havde gået til min dyrelæge først.
Børnene fra det hjem kalder ham for doktor død, da han før har aflivet deres katte uden at havde undersøgt dem i bund (ejeren er overbevist om nu, at den kat kunne havde været reddet. Og det var en flot ung perser)

Jeg har også oplevet andet. Men det jeg vil med dette er at i skal passe på med at finde dyrelæge som har speciale i kæledyr og som kan se det unikke i en kat. Egon er fantastisk til kvæg, grise og andre landbrugsdyr, men kat er ikke hans speciale og det kan desvære mærkes.

De andre dyrelæger på Holstebro dyrehospital er fantastisk dygtige og jeg er også blevet behandlet godt af de andre, men da jeg nu har hørt så meget dårligt om denne ene person og selv oplevet det, så synes jeg at jeg vil dele det med jer. For jeg bruger ikke det dyrehospital længere, da jeg IKKE vil ind til ****.
Som sagt er det ikke fordi jeg ikke kan lide ham, men jeg har selv erfaret at det er vigtigt at ens dyrelæge har speciale i kat.

Tak for din historie. Har også en gang prøvet en ferie dyrlæge (dyrlægerne i Hadsten) der bare ikke kunne finde ud af at vaccinere en kat ordentligt. Heller ej kunne han vægt vurdere en killing som Inge i Skejby f.eks. kan. Kom heller aldrig der igen. Ferieperiode eller ej, jeg var ikke imponeret.

Tak for at du skriver om det herinde. Er bare så glad for at have en dyrelæge, der KUN har med katte at gøre. Har hørt så mange rædselshistorier om dyrelæger, der er ligeglade :frowning:

Hver gang jeg læser tråde om at folk er blevet afvist ved vagt dyrlægen bliver jeg mere og mere glad for min egen dyrlæge.
Aldrig har jeg oplevet at få beskeden at de ikke ønskede at se mine katte, jeg har en enkelt gang eller to fået af vide at jeg måske skulle se tiden an en time eller to ( i forbindelse med den havde modtaget behandling tidligere på dagen) men har jeg sagt det er ikke ok, har de altid indvilliget i at se katten.
Nu ved de at jeg ikke ringer for sjov, og de ved at regningen bliver betalt, så der er ingen sure miner eller noget når jeg ringer, de står der altid med det samme.
Det kunne mange dyrlæger lære noget af.
Så jeg benytter lige anledningen til at sende en varm tak for god behandling til guldborgsund dyrehospital

Tak fordi du skriver dette Line, Jeg er nemlig bruger af holstebro dyrehospital…
Troede faktisk at **** havde specialle, for han arbejder da kun på klinikken, hvor det er de “små” dyr der kommer…
Er der nogen af de andre derude du hellere vil anbefale??
Evt. kan du sende det i en pb…

han er uddanet inden for hund og kat… Har lige kigget på hjemmesiden…
men derfor skal han nu stadig ikke give sådan en behandling af folk…

Hvad er det for en dyrelæge?

Bamse - Prøv at søge på Jens Breth Hansen

(rettelse: hvis du mener en af de dyrlæger i skrækhistorierne)

Kan kun tilslutte mig den beretning som Line beskriver.Jeg har for kort tid siden været derinde med en af mine katte hos *****.:mad:Oliver var pludselig blevet sløj og fik noget penicillin,var dog nødt til at bede ham om at måle temperatur på katten og lytte på lungerne da ***** ikke mente katten havde feber,det viste sig at han havde godt 40 i feber!!! Frygtede der var noget på lungerne ogsåhvilket der heldigvis ikke var.

Jeg vil jo vove den påstand at man ALTID lytter på dyret og måler en temperatur når man har med syge dyr og gøre og var derfor meget utilfreds med bare at få smidt penicillin i hovedet uden at forsøge at stille en diagnose!!!-uha Så der kommer jeg heller ikke mere.Troede også naivt at et dyrehospital havde mere ekspertise Hilsen Ninna

Hvis du hentyder til den dyrelæge som jeg bruger (den der kun har med katte at gøre) så er det Raiku Servå på Felina Katteklinik (felina.dk)

Jeg har altid været glad for kvinderne på holstebro dyrehospital. Så skal jeg bruge holstebro håber jeg på at det er en af dem jeg får.
Men når det er sagt så bruger jeg ellers konsekvent Herning dyrehospital, da jeg synes at de er helt fantastiske (mener faktisk også de er billiger).
Min dyrelæge er oftest Jesper Ørom, men jeg ved mange herinde bruger Vibeke Relund som er den dyrelæge man engang imellem kan se i tv midtvest om morgene og hende kan jeg også kun varmt anbefale…

Jeg var helt overbevist om han var kvægdyrelæge, men når han nu ikke er, må jeg tilstå at jeg er endnu mere skuffet over den måde han behandler sine kunder

Skulle man overveje at skrive til dyrehospitalet? At han behandler kunder og deres dyr så dårligt? Jeg mener, hvis de ikke ved det?

Ok må indrømme jeg også har følt mig mest tryk ved vibeke derude… Har så også været med en veninnde hos Lotte, og synes hun var rigtig sød, både til at undersøge men også kæle og snakke med katten…
Ville gerne jeg havde muligheden for at tage til herning, men jeg har desværre ikke bil, så lige nu rejser jeg i tog og bus, for jeg vil hellere til holstebro, end at bruge dem her i struer…

Kan fortælle at min mor har brugt ***** fra Holstebro dyrehospital i gennem rigtig mange år.
Han har altid været yderst kompetent ved hendes katte, bla. ved kejsersnit, meget syg kat med høj feber og diarre, samt en kat som ingen andre kunne finde ud af hvad fejlede.

Hun foretrækker til enhver tid at komme ind til ham eller Vibeke :smiley:

Jeg er meget krævende omkring mine dyrlæger, men jeg har en kort lunte hvad mine misser angår.

Hvis jeg ikke får den rigtige behandling og føler mig utryk ved det, så får de det at vide lige på stedet, og ellers ringer jeg til dem og siger hvad jeg er utilfreds med, og som regel viser det sig at vi løser tingene.

Men jeg er ikke bleg for at sige til dem at jeg kræver de ved noget om det problem jeg kommer med, jeg kan ikke bruge en dyrlæge der ikke vil indrømme, at det ved han ikke noget om, Nej en dyrlæge der siger uha du må til en der har forstand på dette, se det er en god dyrlæge -wehuu

Jeg synes bestemt at det er blevet sagt… Jeg tænkte meget på om jeg egentlig skulle lave indlæget for jeg var da sikker på at han sikkert efter nogens menning er rigtig god… Men jeg følte at jeg var nød til at skrive det…

Så vidt jeg ved må man da gerne skrive dyrlægens navn herinde så andre ved hvem de evt skal undgå hvis i altså har en begrundet mistanke herom, og det synes jeg da at de fleste af jer har når i sån fortæller om at den og den dyrlæge ikke målte temperatur og bare gav penicillin uden at stille diagnose (bare et eksempel :stuck_out_tongue: ) så er det da til at føle på… :slight_smile:

Det er super at vi advarer hinanden om dårlige dyrlæger - helt sikkert - blot skal vi være opmærksomme på at der er nogle brugere der har gode erfaringer med vedkommende hvorfor navngivning bliver lidt penibelt.

Vi lader naturligvis advarslen og navnet på dyrehospitalet hvor nævnte dyrlæge arbejder blive stående således at i kan adspørge de brugere med dårlige erfaringer om hvilken dyrlæge der er tale om.

Om kort tid kommer vores liste over de super dyrlæger som i har gode erfaringer med op igen så vi også kan dele de gode erfaringer med hinanden :slight_smile:

mvh
Admins :slight_smile:

Ja det er super, hvordan skulle vi ellers blive advaret fra anfre og deres erfaringer?
Ligesådan med kattehandlere.

[quote=Admin;54511]Det er super at vi advarer hinanden om dårlige dyrlæger - helt sikkert - blot skal vi være opmærksomme på at der er nogle brugere der har gode erfaringer med vedkommende hvorfor navngivning bliver lidt penibelt.

Vi lader naturligvis advarslen og navnet på dyrehospitalet hvor nævnte dyrlæge arbejder blive stående således at i kan adspørge de brugere med dårlige erfaringer om hvilken dyrlæge der er tale om.

Om kort tid kommer vores liste over de super dyrlæger som i har gode erfaringer med op igen så vi også kan dele de gode erfaringer med hinanden :slight_smile:

mvh
Admins :)[/quote]

Super duper! -thumbs