Jeg synes ikke jeg kan finde velsmagende æbleskiver siden Daloon skiverne forsvandt fra markedet … er der forresten nogen der ved hvorfor de ikke findes længere, for Daloon findes da ??
De æbleskiver jeg ser i de fleste butikker (Corona) synes jeg ikke smager rigtigt og jeg savner at kunne få lune skiver som desert her i julemåneden -ked
Er der nogen der kan anbefale æbleskiver der minder om Daloon’s og hvis ja, hvor kan de købes ?
Jeg kan ikke finde udaf at bage dem selv (har prøvet -rulleøjne), så det er ikke svaret …
Hvis vi laver katte-træf til sommer.
Så skal jeg lære dig at bage æbleskiver.
Du vil synes, at det er så nemt, som at klø en missekat
bag øret -tihi
Jeg forhåndstilmelder mig
Da jeg gik i gymnasiet, havde jeg inviteret hele klassen på hjemmebagte æbleskiver.
Der duftede herligt, og jeg bagte og bagte og bagte - en kæmpe skål fuld.
Da mine klassekammerater kom, var der sket NOGET :eek:
Alle æbleskiverne fra totalt flade :eek: :eek:
De blev spist, og jeg blev mobbet - resten af gymnasietiden.
I Blåbog står der pænt om mig om mine flade æbleskiver "Charlotte æbleskiver skal ikke stables -høhø
…
Derfor har jeg en æbleskivepande, som i dag aldrig bliver brugt -sorry
Hvis vi laver katte-træf til sommer.
Så skal jeg lære dig at bage æbleskiver.
Du vil synes, at det er så nemt, som at klø en missekat
bag øret -tihi
Det hjælper selvfølgelig ikke lige nu -tihi
Kærlige hilsner
Mona[/quote]
Jeg forhåndstilmelder mig
Da jeg gik i gymnasiet, havde jeg inviteret hele klassen på hjemmebagte æbleskiver.
Der duftede herligt, og jeg bagte og bagte og bagte - en kæmpe skål fuld.
Da mine klassekammerater kom, var der sket NOGET :eek:
Alle æbleskiverne var totalt flade :eek: :eek:
De blev spist, og jeg blev mobbet - resten af gymnasietiden.
I Blåbog står der pænt om mig om mine flade æbleskiver "Charlotte æbleskiver skal ikke stables -høhø
Derfor har jeg en æbleskivepande, som i dag aldrig bliver brugt -ked
Muuummmms en lækker tråd -savle
Men altså hvis det skal holdes om sommeren skal der altså også være noget sommerligt. Derfor melder jeg mig til at lave mig farmors hjemmelavede frugtsalat som smager såååååååå godt! -thumbs
Jeg har lige laver æbleskiver med min 6. klasse idag. De var 4 hold, og jeg havde derfor fundet 4 forskellige opskrifter, med den mening at alle skulle smage alle slagt når vi var færdige.
En drengegruppe skulle lave æbleskiver med æblestykker i, meeeen det der med at læse opskriften går ikke altid så godt, især når man er dreng. Resultatet blev at de pænt skar æblerne i stykker for derforefter at BLANDE ALLE ÆBLESTYKKERNE i dejen… hehe… De smagte herligt, og de blev drillet…
[QUOTE=Sussie;77077]
En drengegruppe skulle lave æbleskiver med æblestykker i, meeeen det der med at læse opskriften går ikke altid så godt, især når man er dreng. Resultatet blev at de pænt skar æblerne i stykker for derforefter at BLANDE ALLE ÆBLESTYKKERNE i dejen… hehe… De smagte herligt, og de blev drillet…[/QUOTE]
-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL
det der er altså en af de bedre…
jeg har en af de omvendte… jeg skulel lave Waldorf og PP tilbyder sødt at hjælpe…
jeg siger “hvis du gider skære alle æblerne i ca 0,750,750,75 cm stykker - så er du en skat”…
bemærk det lille ord ca…
da jeg kom ud i køkkenet igen 15 min senere - så havde han hentet en lineal og ALLE stykkerne var 0,750,750,75 cm
de kan ikke følge en opskrift men de kan dælme parere ordre -LOL
[quote=Skattekat;77051]Æbleskiver til sommerfest -shhhh … tjah, hvorfor ikke -høhø
Så koger jeg en portion islandske klejner og ta’r med :p[/quote]
Mums…-wehuu
Mums…
Jeg er vild med alt, som islandsk.-savle
Jeg har været på ferie på Island 2 gange.
Og det er ikke sidste gang.
Min veninde og jeg er tossede med den islandske
natur.
Og så kan I lave mad.
Og jeres varme kilder langt ude i ødemarken.
Hvor vandet er 39 grader og luften + 1
Nu sidder jeg og bliver helt salig.
Jeg vil af sted…jeg vil af sted -savle