Æder ledninger

Luana er pludselig begyndt at æde ledninger. Hun har ellers ALDRIG gjort det før, og vi har aldrig været nødt til at vogte over vores ledninger i de godt 3 år, vi har haft hende. Vi har endda bærbare computere, hvis ledninger altid ligger fremme på gulvet i stuen, og det har aldrig været et problem.
d. 21-23. okt var vi så på weekend og kræet havde tygget min kærestes mobil lader ledning over. Dumme kræ. Heldigvis havde min far en ekstra i bilen, som vi kunne få. Fint nok.
Tirsdag morgen i denne uge havde kræet så endnu engang ædt min kærestes oplader ledning. Dumme kræ. Vi afskrev det med, at hun engang havde nogle lædersnore, som hun legede med, og at ledningen havde ca samme tykkelse. Hun havde bare taget fejl. Mobil lader gemmes af vejen.
I dag kommer min kæreste så hjem fra skole og finder katten i gang med at forsøge at æde vores computer ledninger. Dumme kræ! Ingen skade sket heldigvis, men det er sørme da en dum vane!
Nogle ideer til, hvorfor hun pludselig begynder på det - og hvordan vi stopper hende? :slight_smile:

Ingen ideer til hvorfor hun er begyndt, bortset fra evt. kedsomhed.

Men jeg ved man kan få noget bitterspray (samme princip som Go Negl) som man kan sprøjte på ledninger osv så de smager rigtig rigtig grimt.

Jeg har hørt (men ikke afprøvet) at citronsaft også skulle kunne virke afskrækkende

Det klør i tænderne. Få tænderne efterset.

Virkelig? Kan det være en grund? Hun tygger ikke i andet, kun ledninger :dokdok:

Jeg har min Joy…og hun ELSKEDE ledningen på min mobil oplader!!! Siden hun flyttede ind har hun gnavet 4 stk. ledninger over. En af disse var så til mit trådløse moden…det kostede en uges tid uden net.

Men alt dette sket mens hun var killing/ungdyr og igennem tandskifte.

Nu kan jeg sagtens have mine ledninger i fred…måske, for hvem ved hvornår Krudttønden får øje på dem? :slight_smile:

Knus Gitte

oh vi har haft en kat - der kostede os adskillinge ledninger til opladere til mobiltelefon, pc-højtalere, tastaturledninger, kabler til printer, digitalcamera - og en oplader til barbær og ledningen til vores vandfontæne…

Og den uvane havde han haft fra han var hel lille killing… Så det kostede os en del og vi er ret kendte i vores lokale telefonbutik :wink:

Jeg koger noget tørret chilli i vand, og pensler de ting, der er absolut forbudt med det.

Snør ledningerne med kamfer- eller citronolie - alene lugten holder dem væk.

der var mange gode råd - tror jeg vil prøve med noget kamfer eller citron olie - kæresten sprøjtede hele lortet med “gå-væk-kat” i går - det har Luana sådan riiiimelig respekt for. Det gør i hvert fald, at hun holder sig af juletræet til december :slight_smile:

Hvor finder man kamfer olie? :slight_smile:

Matas eller apoteket - Du kan også bruge kamfercreme.

super… tak :smiley:

Tigerbalsam f. eks. er næsten ren kamfer :slight_smile:

Uha, ad! Er det sådan noget?! Så forstår jeg godt de ikk gider det!
Men det stinker jo… hvad hvis man har en ledning lige ved siden af kradsetræet… kan det ikk skræmme katten væk derfra?

Min Ziggy har også den uvane… Hvilket betyder vi ikke har ledninger synligt fremme. Normalt gør han ikke noget, men hvis han er blevet overset, vi har været meget væk eller lignende, så tygger han i dem. Men han bider nu generelt i ting hvis noget ikke passer ham…

Ang. kamfer, så er mine forældres ungkat helt vild med camferine. Han prøver nærmest at bide lunser af min far hånd, hvis han har smurt sine hænder ind… Så jeg tror ikke det virker afskrækkende på alle katte. Og min Whiskey er fuldstændig kold over for chili…