Ældre kattebøger

En af mine veninder har lige hjulpet sin mor med at flytte, og er kommet med en hel stak kattebøger til mig.

Den sidste af bøgerne har jeg kigget lidt i. Den er trykt i 1969, første udgave er fra 1961.

Jeg har lige knipset lidt billeder af billederne i den.


Se lige en perserbasse :wehuu:


Perslinger :lovelove:


Endnu en perser


Den her unge perser ligner nærmest mere en anden race :tihi:


Siamissere


Babymisser :hjerte:


Rex havde… Spændende pels. Den ser helt klumpet ud.


Den her Russian Blue havde vundet sin første præmie. Han ser mig lidt slidt ud…


En ordinær korthårskat :tihi:


En burmakat


Det her er også en burmakat med killinger :gruble:


Det her lyder lidt som datidens ‘ægte uden tavle’ :tihi:

Det var lidt sjovt at se, at allerede 12 år efter DARAK opstod splittede en gruppe fra. Der har vist aldrig været helt enighed i katteverdenen :hoho:

Der er helt sikkert også nogen, der har haft det sjovt med billedteksterne.


:klappe:

13 Synes om

Spændende historisk dokumentation, intet mindre :slight_smile: HVIS du på et tidspunkt tænker “det gider jeg ikke gemme på, de skal ud!”, så giv lige et praj! Jeg kan meget let finde en lille plads i Felis Danicas arkiv til sådan en fin bog med vores fælles historie :slight_smile:
VH
Susanne

1 Synes om

Det skal jeg helt sikkert huske :slight_smile:

Ham Ingvar kommer vidt omkring. Kattens historie, pasning, forskellige racer, og så et afsnit om katteklubber. Det kiggede jeg mest i. Det er fra nærmest den spæde begyndelse og til lidt om de danske klubber.

1 Synes om

Lieberkind var fantastisk :slight_smile: Jeg kan liiige nøjagtigt huske ham fra fjernsynet da jeg var barn :slight_smile: Og han skrev mange andre ting om dyr, så han var klart en af mine favoritter dengang - sådan er det jo, når man vokser op som dyretosse :wink:
VH
Susanne

1 Synes om

Også jeg. Han var et med et moderne udtryk ‘household name’ dengang :slight_smile:

Og så hedder han i øvrigt Ingvald, @Lykke :wink:

Doktor Lieberkind med bl.a. en lille ged fra A-frika :slight_smile: :slight_smile: Det er 55 år siden, og det var simpelthen en anden tid - og ligger før jeg kan huske :slight_smile:

4 Synes om

Nu bli’r jeg sgu’ helt nostalgisk… Min ven katten, Min ven hunden og Min ven hesten… de er godt nok blevet læst og genbesøgt mange gange… :heart_eyes:

Skønne bøger - men “burmamor med sine killinger” har dog aldrig haft noget at gøre med en burmeser. Det hænger mere sammen med den forvirring, der ofte er mellem hellig birma (bare se sokkerne) og burmeser :slight_smile:

Mega fede bøger! Jeg har de to første røde bøger også, fra starten af 70’erne, hvis jeg husker rigtigt.
Står der noget om EUR i nogle af de andre, må du meget gerne tage billede og maile? :smil: