Ælter med poterne hele tiden

Er det normalt?, altså ved godt at katte ælter med poterne når de er glade osv. men Kayla gør det hele tiden, og på alting også gulvet…er det normalt?

Æltning kan også betyder at hun søger tryghed/er lidt usikker.

Når du skriver “hele tiden”, skal det så forstås som nonstop?

det er tæt på nonstop

Hvor gammel er hun?

hun er 12 uger, har kun haft hende et par dage

Har du prøvet om hun er tørtig eller sulten? Har hun nogen at putte med?

hun har adgang til både mad og vand, huler, puder, og en masse andet at putte sig i…men det er også bare hvis hun går rundt, hun spinder hele tiden eller miaver og så ælter hun poterne i gulvet.

Måske hun mangler selskab?

det har jeg også en bebs der gør… Kheops har gjort det siden jeg fik ham…

Nogle katte gør det meget… det behøver ikke at betyde noget…

spinder den mens den gør det ?

ja hun spinder mens hun gør det

Man kan sige - hvis man ignorerer det, så vil det nok ende med ikke at betyde noget, men bare være en adfærd, en særlighed hos katten. Jeg kender nogen, som for nyligt aflivede deres gamle huskat fordi hun var begyndt at ælte for meget på dem, efter hendes bror var død. De brød de sig ikke om.

Men som udgangspunkt, ville jeg nok gå ud fra at din killing kommunikerer normalt og prøver at sige at hun mangler nogen at putte med.

Vores lille Polle er også en være ælter. Han er simpelthen bare glad 24/7 og spinder fra morgen til, ja næste morgen:tihi:. Han har både en kuld-bror at putte med og to studerende der stort set altid er mindst én hjemme af, til at nusse og ælte på:yatta:. Jeg tror det er ren hygge og glæde at han ælter alt der æltes kan:). Jeg synes dog ikke det lyder usandsynligt at din lille ny måske er lidt utryg og søger nærhed og tryghed, nu hun ikke har en artsfælde og er lidt “ny” hos jer endnu, men det skal hun nok hurtigt blive:)

Nu er det ikke fordi jeg ved det med sikkerhed, men jeg vil da sige at din lille killing bare er glad, og nysgerrig, og synes det er spændende at være flyttet… Måske er hun lidt nervøs, og vil bare gerne have lidt opmærksomhed, men jeg vil ikke mene der som sådan er noget galt… Jeg har også haft en killing der æltede mens hun gik, og det gør hun ikke mere, men putte-syg det er hun stadig, og hun elsker at ligge og ælte ud i luften, mens jeg nusser hende på maven… Så bare snak med hende og lad hende ælte på dig, så er hun glad og tilfreds :slight_smile:

Og sådan en gang mave-, lår-, eller rygmassage, den skal man altså ikke kimse af, det er bare skønt :wehuu:

Happy feet:)
Interessant om hun holdt op hvis hun var sammen med en søskende eller anden killing.

Marina

Min Gimli ælter også gulv når han bliver kløet på ryggen, men det virker som om det bare er fordi han synes det er lækkert :slight_smile:

Min kat ælter altid på mig når hun kommer og putter hos mig.

Det er da lidt sødt :wehuu:

Om du kan få hende til at stoppe kan jeg ikke svare på.

Okay :smiley: jamen hun spinder nærmest også 24/7 tihi :høhø: og har skam intet imod at hun ælter :slight_smile: ville bare sikre mig at der ikke var noget galt :?