Æv Bæv indbagt mørbrad

her til aften har jeg prøvet at lave indbagt svinemørbrad, meen det er altså ikke så nemt som beskrevet i kogebøgerne :frowning:

jeg har svitset mørbraderne og rullet dem i butterdej, stillet dem i ovnen på bagepapir, 200 grader i 45 min.

men de sopper i væske, og mørbraderne er stort set rå, nu har jeg vendt dem, bunden faldt af en mørbraderne så vådt var der, nu får de noget mere og ved 220 grader.

er der andet jeg kan gøre, og hvad gør jeg en anden gang for at undgå alt det her ballade :?

jeg håber i har nogen gode råd til mig :smiley:

[quote=Lunica;109601]her til aften har jeg prøvet at lave indbagt svinemørbrad, meen det er altså ikke så nemt som beskrevet i kogebøgerne :frowning:

jeg har svitset mørbraderne og rullet dem i butterdej, stillet dem i ovnen på bagepapir, 200 grader i 45 min.

men de sopper i væske, og mørbraderne er stort set rå, nu har jeg vendt dem, bunden faldt af en mørbraderne så vådt var der, nu får de noget mere og ved 220 grader.

er der andet jeg kan gøre, og hvad gør jeg en anden gang for at undgå alt det her ballade :?

jeg håber i har nogen gode råd til mig :D[/quote]

Du skal brune den godt af først. Derefter skal den have lov til at hvile et stykke tid så den faktisk når at blive næsten kold og så saften får lov til at løbe fra den.

Tør den i et viskestykke eller køkkenrulle før du lægger den ind i dejen. Så skulle det nok komme til at fungere en anden gang.

Jeg ved godt jeg er sent ude med svar, men skulle lige høre min mand om det og han sov, så ja…så glemte jeg det altså igen. :sorry:

Jeg har også mange dårlige oplevelser med kogebøger. Det kommer aldrig til at ligne de der billeder i bogen herhjemme. Det er ren snyd.

Næ, tror jeg holder mig til mine frosne pzzaer.

Håber nogen kan hjælpe. -wehuu

hvor er du sød birtheras :inlove:

tusind tusind tak for svar :knuser:

Kan desværre ikke hjælpe Dorte - er ingen ørn til madlavning.

Nu vil jeg gå ud og smøre nogle rugbrødsmadder!

:wehu::wehu::wehu::wehu:

:savle::savle::savle:

Indbagt mørbrad er MUMS ! kan jeg huske fra gamle dage, hvor jeg spiste kød.

HVIS det går helt amok og mørbraden ikke bliver gennemstegt, kan du evt. skære den i fine skiver og give den lidt på panden…

:savle::savle::savle:

Prøv næste gang med fyldt svinemørbrad. Brug enden af en grydeske og kør den ned gennem mørbraden meget forsigtig så du ikke får lavet hul i sidderne.

Lav en fyld af persille, løg og champignon som du hakker fint og steger let på panden i smør eller margarine.

Fyld det ind i mørbraden så der kommer godt med fyld i.

Steg mørbraden godt på panden og sæt den til sidst i ovnen for at stege færdig.

Tid…ved jeg ikke…men er den stegt godt af…20 min ved 200 g vil jeg tro :slight_smile:

Serveres med en eller anden form for kartofler og en champignon sauce

[quote=birtheras;126057]Prøv næste gang med fyldt svinemørbrad. Brug enden af en grydeske og kør den ned gennem mørbraden meget forsigtig så du ikke får lavet hul i sidderne.

Lav en fyld af persille, løg og champignon som du hakker fint og steger let på panden i smør eller margarine.

Tid…ved jeg ikke…men er den stegt godt af…20 min ved 200 g vil jeg tro :slight_smile:

Serveres med en eller anden form for kartofler og en champignon sauce[/quote]

aiiiii nu stopper du :savle: :savle:

Det kan mit evigt madglade sind da slet ikke magte… jeg æææælsker bare mørbrad, i alle afskygninger, og din opskrift må prøves en dag :thumbup:

[quote=birtheras;126057]Prøv næste gang med fyldt svinemørbrad. Brug enden af en grydeske og kør den ned gennem mørbraden meget forsigtig så du ikke får lavet hul i sidderne.

Serveres med en eller anden form for kartofler og en champignon sauce[/quote]

Og det er så lige den ret Birthe selvfølgelig laver til mig når jeg skal besøge hende næste gang hun er i Danmark-høhø-høhø-høhø-høhø-høhø

Selvfølgelig er det da det…husk mig lige på det :tihi:

:knuser: